NL25 AKs na een raise

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik krijg hier AKs van de schoppen.

Er word voor mij een open-raise gemaakt vanuit MP2, ik minraise hem hier naar 2 dollar, wanneer ik zijn stats bekijk zie ik dat hij niet heel loose is, maar zijn handen agressief speelt, dus ik zet zijn range hier op AJs+ en alle paren vanaf 10+. (klopt dit denken jullie ongeveer)?

Nu called hij en komt de flop met 2 ruiten en ik hit top pair. Ik bet 2 dollar in een pot van 3,55 iets meer als de halve pot. Denk dat dit hier best hoger had mogen zijn aangezien ik hem nu odds geef om zijn flush of straten te gaan zoeken, maargoed.

De turn een ruiten 8, niet al te beste kaart, aangezien hij hier nu een flush kan hebben gehit.
      Ik besluit te betten en kijken wat villian doet, ik bet 3,80 in een pot van 7,55, ongeveer de halve pot, deze betsize lijkt mij goed aangezien de ruiten nu is verschenen.
      Ik word geraised naar 9,71. Ik gebruik mijn tijd en kom er naar lang denken achter dat als hij een flush zal hebben met de A, dan gaat hij mij hier niet raisen, omdat hij mij dan nog mee wil hebben en meer geld van me wil pakken.
      Ik call zijn raise.

en op de turn verschijnt nog een ruiten. Een perfecte kaart voor mij, ik kan nu de ruiten A representen aangezien ik bjina 100 procent zeker weet dat hij deze hier niet zal hebben.

Wanneer villian checkt op de river weet ik het zeker( denk ik) ik heb nog 15,73 en kan een pot van 26,79 binnenhalen door hier allin te gaan, hij gaat hier zeker niet betalen wanneer hij de ruiten A niet heeft, ook met een ruiten K betaald hij hier niet. En yes hij fold.

Ben heel benieuwd wat jullie vinden van deze hand, een beetje een langdradig verhaal weer haha, is dat vervelend of....? (misschien juist goed)

Hoor het graag!

Groeten Rik

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $49,75
      Hero:
      $29,04

0,1/0,25 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , K:spade:
      MP1 folds, MP2 raises to $0,75, Hero raises to $1,60, 4 folds, MP2 calls $0,85.

Flop: ($3,55) K:diamond: , Q:diamond: , 7:club: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $2, MP2 calls $2,00.

Turn: ($7,55) 8:diamond: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $3,8, MP2 raises to $9,71, Hero calls $5,91.

River: ($26,97) J:diamond: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $15,73 (All-In), MP2 folds, Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $26,97
  • 1 antwoord
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Snap niet waarom je zo klein 3bet preflop? zo geef je odds aan villain om met al zijn handen te callen waardoor het postflop heel moeilijk zal zijn hem op een hand te zetten.
      Door groter te 3betten preflop geef je hem niet de odds om met craphanden te callen en ook niet om te setminen met zijn PP's waardoor het veel makkelijker spelen is postflop.

Flop moet je natuurlijk cbetten maar aangezien het board zo drawy is mag het wel groter ja, richting 3$.

Op de turn is je redenatie niet helemaal goed imo, je moet niet zomaar betten om te zien wat er gaat gebeuren, als je bet moet dat een reden hebben, ofwel bet je voor value omdat je denkt dat slechtere handen callen, ofwel bet je als bluff om betere handen te doen folden.
      Ook denk ik niet dat je hier kunt uitsluiten dat hij A high flushes heeft. Waarom zou hij die niet check/raisen op de turn? Hoe haalt hij extra value door te check/callen? Door te gaan donken op de river? Want indien hij weer checkt riskeert hij dat jij behind checkt?

River is je bluff dan wel ok maar in principe als je preflop/flop al de juiste sizing had gebruikt lag de beslissing al op de turn om all in te gaan of niet dus heeft die riverbeslissing niet meer zo veel belang.