equilab push range?

• timouwerkerk
      timouwerkerk
      Bronze
      Hallo allemaal ik ben aardig nieuw hier, en ben keihard bezig om alles zo goed mogelijk te leren.
      dus ik heb zo ook de icm trainer en equilab gedownload, maar af en toe snap ik niet hoe hij mijn situaties afkeurd, ik zit bijvoorbeeld in de volgende situatie:

gemiddeld waren de stacks $2000 en de sb,bb 75/150,

ik zit zelf in de cuttof iedereen voor mij is gefold, alleen de sb, bb en de button nog over dus, ik heb KTo gekregen en ik pushde, hij gaf aan nadat ik had gepushed dat het fout was en moest folden omdat ik een push range had van 23,4%.
      dus ik kijk in de equilab hand ranges en KTo zit gewoon binnen de 23,4%.
      heeft het te maken met dat de button er nog inzat ofzo?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Allereerst welkom!
      Als de pushrange 23.4% is, dan is dat het juist getal dat al rekening houdt met andere spelers in de hand etc.

Maar het probleem ligt hier in het % en welke 23.4% je neemt.

Ik weet niet welk programma zich waar op baseert, maar de ps.com equilator en bijvoorbeeld SNGwizard gebruiken verschillende ranges.

In de Equilator zit in 23.4% wel KTo en K9o, maar geen A2s etc.
      Doordat SNGwizard de A2s voorneemt op de KJo bijvoorbeeld zal SNGwizard zijn 23.4% range KTo niet bevatten, maar wel A2o etc.

Zoals ik zei weet ik niet wie zich waar op baseert en wie juist is, maar daar komt het verschil wel vandaan.

SNGwiz 23,4%: 22+, Ax, K9s+, KJo+, QJs
      Equilator 23.4%: 55+, A3s+, K7s+, Q9s+, JTs, A5o+, K9o+, QJo
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Push ranges in % staan totaal los van wat anderen hebben/doen. Het is echter wel zo dat hand rankings niet uniek zijn. Er zijn verschillende modellen, dus de top 25% in een model kan andere handen bevatten dan de top 25% in een ander model. Ik vermoed dan ook gewoon dat Equilab en de ICM Trainer een ander model gebruiken.

Wat betreft die hand zelf, hangt alles natuurlijk af van de calling ranges van de overblijvende spelers. Dit is het moeilijkste aspect van je fold/push beslissing. Als je tegen übernits zit, die bvb alleen jouw all-in gaan callen met KK+ en AK, dan kun je wellicht ATC (any two cards) pushen omdat je fold equity enorm hoog is. Zit je tegen losse maniacs die je zelfs met 98s gaan callen, dan moet je juist zeer tight pushen omdat je FE zeer klein is en je dus de showdown moet winnen en daarom ver genoeg moet voorliggen op hun calling range.