NL25 - AQ vs turnagressie

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik wist het niet echt goed wat ik hier op de turn moest doen. De stats die ik nu op villain heb zijn 31/24 op 56 hands en toen was hij dus nog ietsje tighter op wat minder hands. Geen correcte info dus over raise turn etc. We beschouwen hem dus als iemand die PF een redelijke wijde range durft te spelen maar iemand die unknown is postflop. De turn spreekt voor zich. Ik bet vrij groot op dit drawy board. Zijn actie op de turn lijkt wel vrij sterk want dat is het toch over het algemeen call flop en ch/r turn oop... Tprobleem is of hij hier wel een T in zijn range heeft na zijn callflop (en preflop). En waarom raist hij dan niet groter...

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1583896
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $32.52
      BB: $10.00
      UTG: $25.00
      UTG+1: $19.34
      Hero (MP1): $25.82
      MP2: $31.74
      CO: $10.00
      BTN: $10.00

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP1 with Q :diamond: A :spade:
      2 folds, Hero raises to $0.75, 3 folds, SB calls $0.65, 1 fold

Flop: ($1.75) T :diamond: 7 :diamond: Q :club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.25, SB calls $1.25

Turn: ($4.25) T :heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $3, SB raises to $7.75, Hero folds
  • 4 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik was aan het sweaten tijdens die handje en ik liet de beslissing toen aan Farma (omdat een call bv. zijn stack kan kosten...).

Maar...na de hand zei ik wel dat ik hier toch zou callen.

Als ik me goed herinner was deze speler ook redelijk agressief.
      Maar goed, wat represent hij hier met een minraise? QT/77/AT/KT. Maar gaat hij AT/QT/KT coldcallen in de SB?

Misschien level ik mezelf hier...maar als je hier TPTK gaat folden tegen een minraise, dan ben je wel erg exploitable. Want je kan dus enkel met QQ of Tx verderspelen.

Ben benieuwd wat ervan gezegd wordt...
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Zijn stats tot nu toe doen wel vermoeden dat hij een fish is, hij kan hier dus genoeg Tx in zijn range hebben. Zonder verdere reads maak ik hier meestal wel een nitty fold omdat call flop, raise turn meestal wel een nutsline is.

Er zijn ook genoeg vissen die any toppair klein raisen maar die doen dat naar mijn ervaring meestal op de flop al.

En over het exploitable zijn, vissen exploiten meestal niet. Jij exploit de vis hier juist door te folden omdat hij hier nooit bluft of minder voor value raised.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je hebt ws wel gelijk hoor...ik heb alleen het gevoel dat ik steeds vaker tegen turnraises aanloop. Ze kunnen niet altijd de nuts hebben he...
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Nee dat klopt, als je merkt dat je vaak geraised wordt op de turn door bepaalde villians moet je dit soort handen gaan down callen natuurlijk.