[9/10 mans] $1.50 Bubble - A9o Call/fold?

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      Hero:
      3998
      BU:
      2717
      SB:
      5305
      BB:
      1480

SnG-MTT $ 1,50 (9 Spelers)
      100/200 No-Limit Hold'em (4 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is CO met A :heart: , 9 :club:
      Hero raiset met 275 naar 475, 2 folds,
      BB raiset met 1005 naar 1480 ((AI)), Hero callt

Flop: (3060) A :diamond: , T :diamond: , 7 :spade: (2 Spelers)

Turn: (3060) J :spade: (2 Spelers)

River: (3060) 6 :diamond: (2 Spelers)

Final Pot: 3060

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont een pair Azen (Ah, 9c) --> (Ad, Ah, Td, Js, 9c)
      BB toont een pair Azen (Ac, 8d) --> (Ad, Ac, Td, Js, 8d)

Hero wint 3060 met een pair Azen (Ah, 9c) --> (Ad, Ah, Td, Js, 9c)

Denk dat ik gewoon uberhaupt niet had moeten raisen in deze spot, Als ik deze hand namelijk all in call en verlies eindig ik vrijwel zeker als vierde.ben ik namelijk de nieuwe shortstack.

As played: Juiste call?
  • 9 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      As played krijg je 1:3 odds, dus dit call je gewoon any two.
      A9o fold ik hier wel liever omdat je nog lekker diep zit en je niet te veel risico wil nemen hier.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Juiste call. Ik minraise hier en call push van BB. Aangezien je op een push van de BU en SB toch foldt is het beter gewoon naar 400 te raisen, dan is een fold goedkoper en de BB call je toch omdat je goede odds krijgt.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      O of je opent ligt er natuurlijk ook aan hoe agressief de SB is, reraised deze wijd dan is het een fold. Maar op dit niveau gebeurt dat niet zo gek veel. Maar deze zou ik hier sowieso wel openen, A9o is gewoon een goede hand 4handed.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Dat was toch ook mijn gedachte, Jan. Toch voel ik me niet helemaal lekker over die Raise/call. Heb 't gevoel dat je het best een betere spot kan afwachte, want als Villian je dominated heeft ben je ineens de shortstack, terwijl je nu nog wel gewoon door zou kunnen spelen.
    • DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      Ik zou deze spot voorbij laten gaan, je wil zeker geen flatcall zien. Ook de shove callen is qua cEV iets boven breakeven, maar wat ICM betreft denk ik dat het -EV is.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Als inderdaad. Maar welke handen wil je dan wel spelen nog? Je zult toch af en toe de blinds op moeten pakken anders is je stack een stuk kleiner na de bubble en je kansen om eerste te worden dus ook. Onthoud altijd dat je beter een keer 4e en een keer 1e kunt worden dan 2x 3e. Je denkt teveel in 'jamaar, als'. Je hebt hier een prima hand om druk te zetten op de shortie. Zelfs als je verliest heb je nog meer dan 12BB en ben je dus nog lang niet uitgeschakeld. Als je te nitty wordt krijg je ook geen value meer voor je monsters.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ja daar zit inderdaad ook wel weer wat in.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Het voordeel van nitty hier zijn is meer FE op latere levels. Als je preflop raised, is dit natuurlijk altijd call.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Je krijgt nu prima odds, dit is altijd een r/c het prettige aan deze spot is dat je ook nog meer dan voldoende overhoud als je verliest dus niet dusdanig je future EV afneemt maar zeker wel toeneemt als je wint.