10 man SNG: 77 first in MP2

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      NL Holdem $200(BB) Replayer Game#7307195117

SB ($2,500)
      BB ($2,010)
      UTG ($5,330)
      Hero ($3,240)
      UTG+2 ($2,440)
      CO ($2,800)
      BTN ($1,680)

Dealt to Hero 7:spade: 7:heart:

fold, Hero raises to $500, call, fold, fold, fold, fold,

FLOP ($1,300) 6:club: T:club: 3:spade:
      Hero bets $800, UTG+2 calls $800,

TURN ($2,900) 6:club: T:club: 3:spade: A:club:
      check, UTG+2 bets $1,140, Hero folds,

UTG+2 wins $2,900

Ook deze hand weer een soortgelijke vraag. Dezelfde spelers als de vorige geposte ATs hand.

Is 77 hier goed genoeg om first in te raisen?

Ik kreeg 1 caller en vond het board goed voor een conti-bet. Indien niet juist dan hoor ik dat graag. ;)

Ik werd echter gecalled en de turn was een scarecard. Is check/fold hier correct? Volgens mij versla ik hier nog maar weinig handen.
  • 4 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      77 is voor mij genoeg preflop.

board is inderdaad goed voor een cbet en turn is inderdaad een c/f op die kaart. het enige wat je hier verslaat is een soort hele rare float.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vond hem zeker genoeg voor een raise, maar zou denk ik getwijfeld hebben bij die T op de flop. Dat is volgens mij echt zo'n kaart waarmee wordt gecalled met een TT, AT+ KT+ en JTs.

Ik had er denk ik een iets kleinere bet tegenaan gegooid van halve pot. Bij een call weet je dan dat je ws tegen een draw zit, maar je bespaart wat chips. Gemiste high-cards zouden dan ws afhaken.

Na de turn was een fold de enige juiste optie volgens mij.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik openfold hier. Vooral omdat de shorties makkelijker all in gaan hier, en omdat je met 77 praktisch nooit voorligt op hun range, dus een flipje uitlokt. Wees bereid om pp's te openfolden, zelfs 99 kun je soms het beste openfolden (beetje zoals je dat met TT doet in sss). Anticipeer toekomstige mogelijkheden, dus pushes achter je, callers, etc, en ga na of je je hand dan nog steeds wil spelen. Hier denk ik dat je nooit voorligt als je all in called preflop, dus zou ik openfolden, want de raise naar 500 om 300 te winnen puur op folding equity preflop lijkt me hier niet winstgevend.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Helemaal duidelijk! Ook hier nog wel de vraag wat jouw open raising range zou zijn hier. Ik dacht aan dezelfde range als bij die ATs hand.

Dus:
      AA-TT, AKs-AJs, AKo-AQo