nl50 resteal facing flopraise

• koen181
      koen181
      Bronze
      Villian was in mijn ogen na 100 handen een decent reg. speelde 19/16 met een CO raise van 32% en een fold2resteal van 60%. Ik besloot daarom om J9 te 3betten, misschien niet de beste spot maargoed..

Villian raised nu de flop, waarmee hij in mijn eigen niks mee rept, alleen 99 maar deze had hij waarschijnlijk minstens 1 straat mee gecalled en zelf heb ik hiervoor een blokker. Enige wat hij hier kan hebben is naar mijn mening een flushdraw(?) Het leek in mijn ogen iig een dat hij hier 90% van de keren puur aan het bluffen was, dus ik ship.

Is dit een EV-move denken jullie? En wat rep ik hier volgens jullie? Zou ik mijn monsters hier niet callen als ik deze had? Zo ja, had ik dan gelijk de hand moeten opgeven aangezien de pot hier te groot is om nog te floaten lijkt me?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3:
      $82.85
      CO:
      $50.75
      BU:
      $51.90
      SB (Hero):
      $50.00
      BB:
      $63.00
      MP2:
      $41.35

Preflop: Hero is SB with 9, J.
      2 folds, CO raises to $1.50, BU folds, Hero raises to $5.00, BB folds, CO calls $3.50.

Flop: ($10.5) 9, A, 5 (2 players)
      Hero bets $6.50, CO raises to $14.50, Hero raises to $45.00, CO calls $30.50.

Turn: ($100.5) 2 (2 players)

River: ($100.5) T (2 players)

Final Pot: $100.5.
  • 4 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      J9o is best wel crap om mee te restealen. Helemaal oop. Wahct dan liever op een hand als 75s of A4s, iets wat postflop veel darws kan hitten en eventueel ook blockers heeft. Postflop is gewoon wtfspew. Je bent jezelf keihard aan het levelen. Hij rept hier AK/AQ/AJ/55/99 en misshcien zelfs A9. Jij rept hier basicly AK/AA. Maar dat maakt niet zoveel uit want hij gaat hier over het algemeen geen tpgk+ folden. Deze flop hit jouw 3-bet range zo hard dat het echt helemaal nergens op slaat voor hem om hier te bluffen. Zoals ik al zei je bent jezelf aan het levelen door te denken dat villain hier door heeft dat jij misschien licht terugspeelt. Ik verwacht hier in in 90% van de gevallen AJ+ te zien en ik denk dat je hier, als je een fold krijgt, hem van AJ/AQ af hebt gezet.
    • koen181
      koen181
      Bronze
      Ik denk dat ik idd mezelf iets teveel aan het levels was maar waarom zou hij AK/AQ hier gaan raisen? De villian flopt zo goed dus zie hem hier minstens 1 street callen maargoed.. Was een onnodige play dat zeker, maar ben je het er wel mee eens dat hij A10 of slechter moest folden? Hij draaide namelijk... A3 om :facepalm:
    • koen181
      koen181
      Bronze
      Niemand?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door koen181
      Niemand?
      Je kan dit wiskundig oplossen.

Wanneer je gecalled wordt heb je naar mijn mening rond de 10% equity dus kan je de volgende formule eroplos laten:

EV = Pot*Foldequity + (1-Foldequity)[(eff.Stack+Deadmoney)*Equity – (eff.Stack*(1-Equity))]

Met Pot 29.5, Effective Stack 45, Deadmoney 17, 10% equity , ligt de break-even punt rond de 53.5% fold equity

Betekent dat ie 53.5% vd keren moet gaan bluffen om een schuif hier profitabel te maken. Denk niet dat dat gaat lukken tenzij je historie met hem hebt

Verder is dit een 50NL hand en moet je eigenlijk tracked zijn om uberhaupt 50NL handen te posten in de 50NL sectie ;)

Mvg,
      Gerv