[9/10 mans] KQo tegen "Kleine" 3bet shove

• elrio
      elrio
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $60(BB) Replayer
      SB ($780)
      BB ($2,580)
      UTG ($1,380)
      UTG+1 ($2,215)
      UTG+2 ($1,470)
      MP1 ($1,430)
      MP2 ($2,990)
      Hero ($1,470)
      BTN ($685)

Dealt to Hero K:diamond: Q:spade:

fold, UTG+1 calls $60, fold, fold, fold, Hero raises to $240, fold, SB raises to $780 (AI), fold, fold, Hero calls $540
  • 4 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Denk dat je hier gewoon uberhaupt niet moet raisen, De blinds zijn erg hoog in verhouding tot de stacks. Verder zijn er 2 short stacks, de BTN en de SB. Ik denk niet dat je het tegen hun all in wilt krijgen met KQ.

As played fold ik hier nog gewoon. Als het een fish is betwijfel ik ook nog of ik het er hier in wil krijgen, want verlies je heb je zelf ineens nog maar 13 BB.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Limp/fold preflop
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Vind dit wel nog rare hand.

* Pre folden lijkt me wat nitty.
      * Pre limpen vind ik weak, doe het wel met PP's om vis te stacken met sets, maar met KQo kan je weinig echt happy afstacken in een limped pot.
      * Pre raisen lijkt me hier wel het handigst zodat je kan isolaten tegen de limper of gewoon de pot zo opnemen.

De shove is echt lelijk in deze situatie. Je krijgt 1:2 odds wat redelijk goed is. Je hebt dus 33,3% Equity nodig, wat je hebt tegen elke range looser dan:

Hand range met grotere equity dan 66,4%:
      Hand
      Speler 1: KQo

pairs
      QQ+

Suited
      AQs+

off suit
      AQo+

Aangezien de sb al de helft van zijn stack heeft verloren, zal hij vaak vis zijn. (reg met pech kan ook) en zal zijn range zeker niet zo tight zijn als hier.

As played call ik dus zeker.

Nu is de mogelijkheid om pre anders te spelen nog discussieerbaar, maar ik speel de hand gelijk denk ik.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Vind dit wel nog rare hand.

* Pre folden lijkt me wat nitty.
      * Pre limpen vind ik weak, doe het wel met PP's om vis te stacken met sets, maar met KQo kan je weinig echt happy afstacken in een limped pot.
      * Pre raisen lijkt me hier wel het handigst zodat je kan isolaten tegen de limper of gewoon de pot zo opnemen.

De shove is echt lelijk in deze situatie. Je krijgt 1:2 odds wat redelijk goed is. Je hebt dus 33,3% Equity nodig, wat je hebt tegen elke range looser dan:

Hand range met grotere equity dan 66,4%:
      Hand
      Speler 1: KQo

pairs
      QQ+

Suited
      AQs+

off suit
      AQo+

Aangezien de sb al de helft van zijn stack heeft verloren, zal hij vaak vis zijn. (reg met pech kan ook) en zal zijn range zeker niet zo tight zijn als hier.

As played call ik dus zeker.

Nu is de mogelijkheid om pre anders te spelen nog discussieerbaar, maar ik speel de hand gelijk denk ik.
      Helemaal mee eens, ik kijk vaak even terug in de handhistories om te kijken of villian gekke dingen gedaan heeft zoja dan call ik zeker.
      Sorry voor de late judging.