Beginners-strategie op 6 seat tafels profitabel?

• pelleke
      pelleke
      Bronze
      Ik, als beginnende pokeraar, vind de fixed-limit hold'em strategie de meest boeiende omdat het een aantal voordelen lijkt te hebben:

• De stacksizes lijken minder van belang (mits > 12 BB)
      • Een bad beat is niet heel duur
      • Je speelt relatief veel handen, dus je leert relatief veel poker in weinig tijd

Ik wil een paar $ investeren een kleine bankroll bij Betfair. Ik heb al accounts die niet tracked zijn bij Stars, Party en 888, en in de rest van de rooms die ik heb gecheckt gebeurt niet zo veel op het gebied van FL op lage limieten. (Mijn startkapitaal was ooit naar William Hill gestort in een tijd dat ik nog niet zulke serieuze pokerplannen had, en WH heeft het op de een of andere reden weer weggehaald. Bovendien is daar ook niet veel te doen op het gebied van FL holdem)

Nu is alleen het probleem dat, tenminste op dit moment, bij Betfair alle 9 seat tafels leeg zijn, maar op 6-seat tafels een hele hoop activiteit is. De regels van de basisstrategie zoals uitgelegd in de beginnersartikelen (nog vóór bronze) is voorlopig al pittig genoeg voor mij om mee te starten, zonder dat ik precies snap hoe ze werken en waar ze vandaan komen.

Vandaar mijn volgende vraag: Is de strategie zoals hij is uitgelegd in de basisartikelen profitabel om toe te passen op 6 seat tafels? Of is hij met een simpele verandering profitabel te maken? Of heeft dit niet veel zin en kan ik beter SSS gaan spelen op een full ring?
  • 1 antwoord
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk dat je pre flop nog wel redelijk uit handen kunt met starthandenkaart (lijkt me gewoon kwestie van wat posities schrappen). Na de flop is echter een heel ander verhaal. 6 handed speel je veel meer handen en zul je ook precies moet weten wat te doen in welke spot. Daarom wordt ook vaak aangeraden om met full ring te beginnen.

Weet niet hoeveel tafels er zo vrij zijn op Betfair, maar denk dat je met 2-4 al een heel eind kunt komen om iig Silver te worden. Je hoeft namelijk maar 1 SP op een dag te halen en dan krijg je er al 10 cadeau.

Mijn advies in het kort is dus: pak gewoon de tafels die er zijn op full ring en ga daarmee oefenen. Voorlopig heb je denk ik meer dan genoeg aan de Silver artikelen dus stel dat als doel!!