200NL KK livegame(vegas)

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Deze zomer ben ik even gepasseerd in Las Vegas. Ik heb me dan ook even gewaagd aan de pokertafels. Ik heb er maar 1 avond gespeeld, voor een tweetal uurtjes maar maximum. Mijn budget was beperkt en ik heb maar voor 60BB ingekocht (i know i know...).

Taktiek? Supertight/agressive :) Anyway, ik zat die avond redelijk card dead. Kben dan ook maar 4 keer naar de flop geweest op gans de avond, waarvan volgende hand.

UTG met KK, raise naar 8$, 1 caller vanuit MP. (Villain had zo'n stack van 150BB en speelde int algemeen redelijk los)

Flop: As 8d 4d (pot 19$) (ben niet meer zeker over die 8 en 4, maar twaren alleszins 2 lage kaarten, unconnected van dezelfde suit)

Ik bet 15$, villain calls.

Turn blanc (pot 49$)

Ik check, villain checks

River blanc (pot 49$)

Ik check, villains bets 20$, ik call.

Ik zat de rest van mn reis te denken of ik deze wel goed speelde of niet. Ik denk er nog steeds aan. Dus wat denken jullie erva
  • 9 antwoorden
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      aan welke beslissing twijfel je?
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Die zijn altijd kl*te met een A op de flop, direct als waardeloos beschouwen is niet goed, maar overspelen al helemaal. Beetje als 10en en boeren preflop.

Het nog mindere eraan is dat er een 2flush ligt en die gast los called.
      Ik weet niet turn of river blank, dr is geen 3e flushkaart gevallen?
      Ik speel hem het liefst check fold vanaf de turn, hier vind ik call goed op de river 20 dollar op 50 dollar = 1 op 2 en een half keer zal hij met een verslagen hand bluffen en ik denk dat je het over het algemeen wel red om profitabel te callen, al zegt dat niet of je deze ook won. Hij called op de flop. Kan een a zijn, FD, kan zijn om te kijken wat je op de turn doet.

Tis dus heel persoongebonden, bluft die gast vaker als 1 op de 2en een half? zal je hem callen. Is natuurlijk makkelijk zeggen; 1 op de 2en1/2 dus dat doe je op gevoel. Denk dat je hem over het algemeen wel kan callen, maar natuurlijk win je hem maar van tijd tot tijd.

Jammer dat je kaartdood was man, hoe was het daar in vegas verder? Leuke vakantie gehad?
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      Tis dus heel persoongebonden, bluft die gast vaker als 1 op de 2en een half? zal je hem callen. Is natuurlijk makkelijk zeggen; 1 op de 2en1/2 dus dat doe je op gevoel. Denk dat je hem over het algemeen wel kan callen, maar natuurlijk win je hem maar van tijd tot tijd.
      Het lijkt me niet dat iemand op een pot van 50$ gaat bluffen voor 20$, lijkt me eerder een value bet met een A nietwaar? De check op de turn komt zwak over op de villain en zal jou als IR waarschijnlijk op een hoge pocket pair zetten, en geen aas. Een sterke aas zou nl. doorgebet hebben op een drawy board, zeker als je zo shortstacked bent dan zal dit snel een push worden. Aangezien hij een loose speler is kan hij hier een Ax hebben of een set (hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt) of een gemiste FD, ik denk niet dat hij denkt dat je voor 20$ zal wegleggen op een pot van 50$ met een paar tussen de A en de 10 tegen iemand met zijn tableimage, dus lijkt me dit een value bet.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Mij ook inderdaad, maar uw pot odds zijn ~3,5:1 ...
      Villain kan hier evengoed een goedkope bluf proberen omdat hij zijn flushdraw heeft gemist.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Ik zeg ook niet dat hij moet folden overigens, ik analyseer de hand alleen :P
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      met 2x check, waarom niet voor 20 dollar en een busted flushdraw? ik geef je vanuit zijn invalshoek een redelijke winkans in positie voor een tov de pot een kleinere bet.
      Neoken was kaartdood dus zal wel tight image toen even gehad hebben
      check turn met een set op een flushboard? hij zal altijd wel iets betten. Hij kijkt een freecard voor de river. Nog een check van neoken alsof hij de hand opgeeft.

Van tijd tot tijd heeft hij de aas en is het een valuebet, want het is een goede betsize. Na 2 checks zouden heel veel mensen bluffen denk ik zelf. Ikzelf denk ik wrs wel, tenzij neoken me in mijn inschatting te vaak zal callen.

Tis lastig, folden is voor te goedkoop, callen is ook niet ideaal. Tzijn allebei verliessituaties voor jou. Dus maak je op basis van je read een call of fold. Kvind ze beiden vrij acceptabel zeker als hij los is.

Maar je had dit keer pech of niet neoken? AJ of At ofzo? MP is sowieso behoorlijk losse positie om 8dollar te callen
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Het is dus vooral mijn rivercall waar steeds over twijfel. Ik schatte de kans dat ie op een FD zat sterk in, zeker na zijn check behind op de turn. Maar ik zag hem ook in staat te callen met een zwakke aas. Daarnaast dacht ik, mss heeft ie iets als een 99 ofzo en denk hij dat ik niets geraakt heb op het board.

Ik vroeg me gewoon af hoe profitabel die call eigenlijk was. Het was uiteraard "maar" 20$ in een pot van 50$ en die KK heeft ondanks die A high flop toch nog showdownwaarde, niet?

Anyway, hij toonde een AJo...

Uiteindelijk is mn geduld toch beloond geweest. Ik heb met AA mn resterende chips preflop all in gekregen tegen een uberdonk (speelde zowat 1/3 van alle handen mee en had wonder bij wonder een gigantische stack) die eerst 3bette en dan nog es mijn all in callde met 66 !!! (ik wist dat hij me zou callen, kwist alleen niet dat het met zo'n crap zou zijn :) )

Zo nog met zo'n dikke 14$ winst buitengestapt. Kheb een maand lang door de VS gereisd, maar die paar handjes in vegas... priceless :D
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Nice ... dat is m'n droom voor volgende zomer. Twee weken Vegas en derna 6 weken de rest van de VS rondtoeren :D :heart:
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      vast vanwege de 60BB inkoop en hij 150BB dan is 20BB veel

echt pretty is het niet. Flop call tegen in positie is altijd klote tenzij je echt wat moois hebt met KK op een A board, zakt gelijk de moed in de schoenen, vaak klopt het wel. Lag de 2flush er niet zou ik hem denk ik wel folden. van tijd tot tijd zie je ook KQs JQs TJs. In positie zijn die best aardig ook preflop al is 4 BB -EV imo. De PP zal wel gefold zijn lijkt me na je cbet. Alleen de A en de flush blijft hangen. Ik snap alleen niet waarom hij de turn niet zou betten en een freecard neemt. Beetje onlogisch. Je wilt toch uitvissen waar je staat zeker voor een checkbehind in het geval van de flushkaart. Maarja 2 dollar blinden is het juist weer slim. bluf induce river HU is flush iets minder wrs.

Tegen bepaalde spelers is het profitabel anderen niet. Ik zou het op intuitie callen of folden.
      Nice met je AA btw!