[MSS NL10]KK op turn betten?

• tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Ik heb zojuist een sessie achter de rug gehad en daar had ik onder andere de volgende hand op.

Op de flop hit ik mijn Trips, maar is ook een straight(-draw) mogelijk. Op de turn heb ik een full house. Moet ik hier bang zijn voor de 2e Aas?:

Party Poker $10 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1585349
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $17.97
      MP1: $13.33
      MP2: $5.52
      CO: $4.79
      BTN: $10.86
      SB: $11.29
      BB: $9.19
      Hero (UTG): $2.85
      UTG+1: $4.24

Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG with K :spade: K :heart:
      Hero raises to $0.30, 2 folds, MP1 calls $0.30, 5 folds

Flop: ($0.75) K :diamond: Q :heart: A :club: (2 players)
      Hero bets $0.54, MP1 calls $0.54

Turn: ($1.83) A :heart: (2 players)
      Hero bets $2.01 all in, MP1 calls $2.01

River: ($5.85) 7 :heart: (2 players - 1 is all in)
  • 6 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      FF voor de duidelijkheid: je hit hier een set op de flop. Trips heb je wanneer je slechts 1 van de 3 kaarten in je hand hebt die 3-of-a-kind vormen.

Een eerste vraag die je je hier zou moeten stellen is 'met welke range callt villain hier mijn 3bet?'

Standaard kan je verwachten dat ze AA en AK gaan 4betten. Dus dan blijven er nog minder sterke azen over, middel pocket pairs, broadways, suited connectors. Tenzij je natuurlijk weet dat ie hier AA of AK gaat flatten op je 3bet.

Op de flop hit je een set, voldoende om gas te geven imo. De turn geeft je dan een full house, waarmee je wel broke kan gaan daar. Slechts een paar handen beaten je daar nog, meer bepaald A :spade: A :diamond: , A :spade: K :club: en A :diamond: K :club:

Het enige waar je misschien wel op kan letten, is je betsizing. Nu kom je op de turn een beetje ongelukkig uit en moet je een kleine overbet doen om AI te gaan.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen

Een eerste vraag die je je hier zou moeten stellen is 'met welke range callt villain hier mijn 3bet?'

+ AQ beat je ook :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ik zou gewoon turn 1/2e pot betten je hebt hier toch zo goed als de nuts vermits er veel meer handen zijn die jij beat waarmee hij kan callen dan er handen zijn die jou beaten (AA, AK, AQ waarvan hij AA en AK meestal wel 3bet). gewoon zoveel mogelijk value halen. 1/2e potbet op de turn is iets beter om hem in de pot te zuigen met zijn zwakke Ax handen.

Groetjes :)
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

lol :D
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Bedankt voor jullie reacties allemaal!

@VipKen: Oeps :f_biggrin: , ik dacht altijd dat trips en sets hetzelfde waren, maar thanks voor de uitleg! Ik zal het voortaan goed proberen te gebruiken

@noisecore: Als ik inderdaad halve pot zou hebben gebet op de turn en ik zou geraised worden, dan neem ik aan dat ik alsnog het geld naar het midden schuif toch?
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

lol ...

nadeel van nieuwjaarsrecepties :facepalm: