Nl10 55

• theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($19.53)
      UTG+1 ($4)
      MP1 ($5.38)
      MP2 ($11.21)
      CO ($6.01)
      BTN ($13.45)
      Hero (SB) ($9.98)
      BB ($3.45)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Hero is SB 5:heart: 5:diamond:
      3 folds, MP2 calls $0.10, 2 folds, Hero raises to $0.50, 1 fold, MP2 calls $0.40

Flop: 8:diamond: J:spade: 4:spade: ($1.10, 2 players)
      Hero bets $0.85, MP2 calls $0.85

Turn: 5:club: ($2.80, 2 players)
      Hero bets $2, MP2 calls $2

River: 8:heart: ($6.80, 2 players)
      Hero ($6.63)?

MP2 speelde 66/6/ FoldtoCbet 82%/ AF 0.9 / WTSD 45% over 71 handen

Preflop wilde ik MP2 isoleren.
      Wat ik preflop af vroeg is of de stat limp-fold handig is om naar te kijken?
      (stel villian limpt erg veel handen en fold vervolgens bijna nooit op een raise
      dan is het misschien handiger om deze speler met betere handen te isoleren)

Op de flop maak ik een c-bet om gelijk de pot op te willen pakken en geef niet gelijk het initiatief weg.
      Achteraf denk ik dat ik tegen iemand die zo passief is op dit board beter niet meer kan c-betten. Klopt dit?

De turn hit mijn set en bet ik voor value en om protecten.
      Ben vooral benieuwd of de sizing goed is?

De river maakte ik een valuebet van $4 had misschien even goed allin kunnen gaan.
      Ben hier dus ook weer vooral benieuwd naar de sizing?
  • 6 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      uit positie ga ik hier met een PP in de sb niet isoleren, maar complete ik me sb gewoon. ik denk echter dat een raise ook wel kan, maar uit positie met 55 vraag ik me af of dit echt een nice play is.

villian fold 82% op c-bets, maar ik denk dat zijn range (any pocket pair, (suited) connectors als qj, kq, wellicht handjes als aj, a10) dit board wel behoorlijk goed hit en een c-bet dus weinig zin heeft. ik c-bet hier bijvoorbeeld wel als het board 8A4 is, maar denk dat je op dit board weinig handen gaat laten folden.

turn bet ik rond de 2,30%. je moet protecten tegen de flushdraw, en door hier rond de 2,30$ te betten kan je je resterende stack er op de river makkelijk inschuiven.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik snap niet goed waarom je hier raised, het is zeker geen sterke hand en je zit ook nog eens uit positie. Ik zal gewoon completen wat dopiejopie88 ook zegt, je hebt immers maar 12% als ik het goed heb dat je je set hit en veel handen van villian gaan iets hitten op de flop.

Vervolgens bet je 2 dollar in een pot van 2,80 dit is niet voor protection volgens mij, dan moet je toch zeker tegen een pot aan betten, 2,45-2,70, zodat hij geen odds krijgt om naar zijn flush te drawen.

En op de river gewoon allin zoals dopiejopie88 zegt wat nu makkelijker kan gezien de pot die nu groter is en je stack size.

>>>>>>>check mijn blog<<<<<<<<<<
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Toch wel vreemde stats van villain: 82% fold to CBet en 45% WTSD. Daar kan ik niet goed aan uit eigenlijk. De fold to CBet wijst op erop dat hij snel opgeeft, terwijl een WTSD van 45% (zeker bij een VPIP van 60+) erop wijst dat hij een echte calling station is. Iemand die dit kan verklaren?

In ieder geval vind ik het een nh pf en op flop als je rekening houdt met het feit dat villain zo snel fold op C bets. Het is imo zeker niet fout om te isoleren als villain zo snel fold op flop. Ik maak de CB wel kleiner, omdat deze vissen toch meestal fit or fold spelen.

Op de turn maak ik het dan weer een pak groter. Je bet tegen een calling station die niet gefold heeft op je flop Cbet, hoewel hij dat meestal doet. Ik bet dus net onder de pot. Ook op river bet ik rond de pot als hij turn called.
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Bedankt voor de reacties!

Ik was ook niet helemaal zeker over de hand en daarom post ik hem.

Preflop ben ik nog steeds van mening dat ik kan raisen, omdat ik hier direct de pot op kan pakken of mocht de vis callen vind ik dit ook niet heel erg want hij fold 82% op c-bets.

Ik let ook veel op positie, maar als een speler zo passief is maakt het minder uit of je in positie zit heb ik het gevoel, omdat die heel vaak toch niet bet als ik naar hem toe check.

Ik ben het wel met jullie eens dat ik op deze flop niet moet cbetten en de sizing die jullie aangeven vind ik ook beter.
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Ik vond de stats zelf ook raar en heb nog even gekeken hoe het kwam.

Er werd weinig keren een c-bet tegen hem gemaakt (11keer)
      vandaar dat ook vaak naar de showdown kon denk ik.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ben het helemaal eens met je raise preflop. Je kan dan ook wel kijken naar zijn limp/fold stat, maar als je ziet dat hij 82% foldt tegen c-bets dan is je isolatieraise zéker goed. (wel over een redelijke sample dan he).

Je kan dan de pot postflop oppikken én je kan nog hitten ook.

Op deze flop, tegen deze speler ga ik bijna altijd c-betten. Een c-bet is eigenlijk altijd profitabel tegen deze speler. Als het board nu 678 met FD of zo, is...dan kan ik me al eerder vinden in een check.

Je hoeft het zelfs niet supergroot te maken tegen hem. Je bet hier 0.85, maar 0.70 zal hetzelfde effect hebben.

Nu, hij callt je op de flop...en als een speler zo vaak foldt op een c-bet, maar je wel callt op de flop, dan heeft hij echt wel iets. Daarom zou ik de turn ook groot betten. 2.5 tot potsize is hier zeker niet verkeerd.

Als je de turn groot bet, dan kan je op de river ook makkelijker all-in gaan.