[45 mans] A7 push of minraise

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      kan ik hier beter pushen of minraisen??

PokerStars - $1.36+$0.14|300/600 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: 7,515.00
      CO: 16,711.00
      Hero (BTN): 9,870.00
      SB: 6,716.00
      BB: 7,224.00
      UTG: 8,273.00
      UTG+1: 11,191.00

MP posts ante 50.00, CO posts ante 50.00, Hero posts ante 50.00, SB posts ante 50.00, BB posts ante 50.00, UTG posts ante 50.00, UTG+1 posts ante 50.00, SB posts SB 300.00, BB posts BB 600.00

Pre Flop: (1250.00) Hero has 7:diamond: A:club:

fold, fold, fold, fold, Hero????
  • 16 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ligt aan agressiviteit blinds. Over algemeen lijkt me hier minraise verstandigste line.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Gecalled worden is echt lelijk hier en met pushen, kan je nooit verkeerd doen. Al zit je echt nog wel deep voor ft. Alle stacks boven de 10bb.

Probleem met raisen is, dat het echt wel lelijke spot is als ze pushen. Waarschijnlijk moet je wel folden, maar als de sb pushed en bb fold krijg je bijvoorbeeld echt wel heel goede odds. Om dit soort marginale situaties te vermijden, push ik dit soort handen liever zelf fi
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Voor mij afh. van verschillende dingen. Maar ik zou hier nooit pushen. Voornamelijk omdat je net ITM zit en blinds gaan je hier toch iets breder callen. Vb A7 vs KJ is 57% vs 42% .

Ik fold hier zelfs. :f_confused:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Folden lijkt me wel worst van de 3.
      Zoals ik in je blog zei: met 12bb lijkt me pushen nooit verkeerd en op BU is A7 een leuke hand! ^^
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      O het is een 45 mans :P Folden zou ik sowieso niet doen. Minraise als blinds nitty zijn, als ze wat beter zijn en actief restealen zou ik shoven, zeker met antes in het spel, je voegt toch in een keer zo'n 13% stack toe door hier de pot te pakken. Een fold is sowieso geen optie wat mij betreft.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      easy minraise. fold op push, en bij een call, spelen aces zichzelf IP postflop.

shove zou ik hier niet doen. akward stacks. risk/reward niet echt optimaal.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      easy minraise. fold op push, en bij een call, spelen aces zichzelf IP postflop.

shove zou ik hier niet doen. akward stacks. risk/reward niet echt optimaal.
      ..? lijkt me vrij easy shove...
    • solartje
      solartje
      Bronze
      denk dat beiden kan, niet?
      welk voordeel heb je op shoven tov minraisen in deze spot?

verkies gewoon te minraisen.

- meeste spelers zijn te tight en spelen enkel terug met een sterke handen, en met Ax ben je zo vaak dominated als ze terugspelen, dat ik mezelf hier met 15bb nog wel de fold optie wil overhouden.
      Kvind het te akward stacksizes en te goede hand om zomaar te shoven en enkel door betere aces gecalled te worden.

- je laat ze bij minraise nog de optie om te flatten met marginale handen (wat ze op die level heel vaak doen) 4 value

ik shove pas 15bb (12bb effectief) alsk echt max FE wil bekomen, en dat wil ik met A8 niet perse. denk dat er best nog value valt te rapen.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      easy shove...
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Easy push ja, mr/f lijkt me niet super met 12 bb tbh.
      Zitten allemaal nog relatief diep in deze situatie dus zelfs de SB zal nog een giga deel van zn range folden.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      Easy push ja, mr/f lijkt me niet super met 12 bb tbh.
      Zitten allemaal nog relatief diep in deze situatie dus zelfs de SB zal nog een giga deel van zn range folden.
      met 12 bb zou het idd easy push zijn, maar heb dr 16 ( effectief is een push wel voor 12 bb ) wat de spot toch een stuk lastiger maakt.
      Ben dr zelf nog niet uit wat nu het beste is :facepalm:
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      denk dat beiden kan, niet?
      welk voordeel heb je op shoven tov minraisen in deze spot?

verkies gewoon te minraisen.

- meeste spelers zijn te tight en spelen enkel terug met een sterke handen, en met Ax ben je zo vaak dominated als ze terugspelen, dat ik mezelf hier met 15bb nog wel de fold optie wil overhouden.
      Kvind het te akward stacksizes en te goede hand om zomaar te shoven en enkel door betere aces gecalled te worden.

- je laat ze bij minraise nog de optie om te flatten met marginale handen (wat ze op die level heel vaak doen) 4 value

ik shove pas 15bb (12bb effectief) alsk echt max FE wil bekomen, en dat wil ik met A8 niet perse. denk dat er best nog value valt te rapen.
      raise/fold lijkt me gewoon geen goede optie. Dus dan blijft over minraise/call en push, pushen lijkt me hier veel prettiger spelen..
    • solartje
      solartje
      Bronze
      tot hoeveel bb speel je dan best raise/fold?
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ik dacht eerst ook lastige beslissing met 15bb, tot ik las dat je effectief maar 12bb hebt. Dan wordt het gelijk een easy shove.

Ook las ik iemand die zei dat je nog niet ITM zat, maar volgens mij zit je al aan de ft met 7 man?
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      tot hoeveel bb speel je dan best raise/fold?
      Hangt er van af tegen wat voor tegenstander, je kan zelfs met 10bb ook nog best raise/folden tegen de juiste (tighte) tegenstander, echter zou ik dit vaker doen met handen die niet zo sterk zijn zodat het niet zonde is van je hand om te folden, a7 hier is gewoon zo ruim sterk genoeg om te shoven dat raise/folden zonde is imo, daarom zou de keuze hier moeten zijn tussen raise/call en push, waarbij push duidelijk de beste optie is voor max fold equity.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik zou zeker pushen het is simpelweg een +EV shove, en ik hou er niet vaak van om +EV shoves te gaan minr/folden met deze stacksizes aangezien je zeker weet dat het +EV is om te shoven. Tevens denk ik niet dat een minr/fold hier een hogere EV oplevert dan push.

+ Ik vind de risk reward wel degelijk lekker met al die antes en blinds je kan 1250 oppakken.

Edit: sorry voor de late beoordeling al waren er al zeker een paar mooie reacties.