Nl10 JJ vanuit MP2

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Hallo allemaal!

Ik heb hier JJ in MP2, ik raise naar 3xBB.

Button raised naar 1 dollar en ik call, had hier al moeten folden denk ik achteraf, zit uit positie en moet 0,70 bijleggen, terwijl hij nog maar 9 dollar stack heeft.
      Ik was al op tilt denk ik hier, dus..dat kan het verklaren dat ik maar gewoon wat deed.

Nu komt de flop, ik check want hij had al initiatief genomen, ik dacht op dat moment dat hij AK had. Ik call hem en op de turn gooi ik hem allin nadat hij weer bet en villian called mij.

Wat denken jullie dat hij hier heeft.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      BU:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with J:spade: , J:club:
      MP1 folds, Hero raises to $0,30, 2 folds, BU raises to $1,00, 2 folds, Hero calls $0,70.

Flop: ($2,15) 9:spade: , 4:spade: , 4:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets $1,4, Hero calls $1,40.

Turn: ($4,95) 9:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $3, Hero raises to $7,60 (All-In), BU calls $4,60 (All-In).

River: ($20,15) T:club: (2 players)

Final Pot: $20,15
  • 5 antwoorden
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Hoi rikvlierhuis,

Vanuit MP2 zou ik altijd met 4BB raisen als er geen limper is.
      Volgens de call12 regel in 3bet spots kan je hier net callen, al denk ik dat folden waarschijnlijk ook niet heel erg fout zou zijn.

Op de flop zou ik hier gelijk al folden om 2 redenen:
      1. Je beat op dit moment alleen AK die ik in zijn range zie zitten, denk dat zijn range verder AA,KK en QQ zal zijn waar je zwaar op achter loopt.
      2. Je heb op de turn geen positie en geen initiatief

Denk hoe de hand verder gespeeld is dat hij hier AA,KK,QQ of AKs van :spade: heeft.

Weet niet of ik het allemaal goed zeg, want ik ben ook nog lerende :f_cool:
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Pf is het nipt tussen call en fold imo, en vind geen van beide echt fout.

Als je pf gecalled hebt, check-call ik flop (hij zal hier namelijk zijn volledige range Cbetten, dus ook AK en AQ, en dergelijke). De meeste spelers vuren echter geen 2nd barrel af met overcards, dus turn is check-fold.

Als je je niet comfortabel voelt in dit soort situaties, of gaat tilten op de turn, kan je beter folden pf.
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Nice hand.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik denk dat ik hem hier beter had kunnen folden PF, dit omdat ik hem niet meer kan folden, iniedergeval dat is een leak van mij zie ik nu.

En zoals je zegt wanneer hij second barrelt hij hier dit waarschijnlijk niet met overkaarten doet maar alleen met iets wat mij beat, dus QQ,KK of AA.

Goedkoper is het denk ik om pf gewoon te folden en anders leren om de turn gewoon te check-folden, had ik misschien ook wel gedaan als ik nog niet op tilt was.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      fold pre , as played call flop fold turn :)