NL10 Te loose!

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zit hier in MP1, UTG2 limpt en ik denk op dat moment, als hij limpt ga ik ook mee om een monster te hitten, slaat natuurlijk nergens op denk ik nu, want hij kan zoveel handen hebben die mij kapotmaken, zelfs al als ik 2 pair hit of iets dergelijks,maargoed.
      Ik weet ook wel dat ik A9 nooit mag limpen en dan ook nog eens in vroege positie, met nog zo veel mensen achter mij.

Ook hier weer...ik ben op tilt....

Iedereen achter ons fold en BB checkt.

De flop bet villian en ik raise hem 2,5x zijn bet. Hij called deze. Nu moet er toch iets gaan rinkelen in mijn bovenkamer. De turn komt ik bet en hij called mij weer.
      Op de river shove ik en villian called mij....iemand een idee wat hij heeft hier?

Had zelf het idee dat hij hier AK had. Hij bleef maar callen.

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $9,83
      Hero:
      $30,87

0,05/0,1 No-Limit Hold'em - Ante: $0,02 (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:diamond: , 9:club:
      UTG2 calls $0,10, Hero calls $0,10, 5 folds, BB checks.

Flop: ($0,51) A:club: , 9:diamond: , 5:diamond: (3 players)
      BB checks, UTG2 bets $0,4, Hero raises to $1,00, BB folds, UTG2 calls $0,60.

Turn: ($2,51) 3:heart: (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $1,9, UTG2 calls $1,90.

River: ($6,31) K:club: (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $6,9, UTG2 calls $6,81 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $19,93
  • 4 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ja, je zegt het zelf al he...deze hand kan je echt niet spelen in die positie, want je komt alleen maar in lastige spots terecht die -EV zijn.

Je hebt nog geluk met de flop :) . Ik vind je flopraise wel wat klein...ik zou er eerder 3X zijn bet van maken (1.2 dus).

Op de turn is de pot ook groter en die river is natuurlijk geen goede kaart. AK heeft je nu beat en eigenlijk blijft enkel AQ over.

Dus persoonlijk denk ik dat je hier best kan blockbetten voor value tegen AQ/AJ, maar ik denk dat een checkbehind hier zeker ook niet fout is (je laat dan misschien wel wat value liggen).
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      AK lijkt mij hier toch niet heel waarschijnlijk?

Als hij limpt is het misschien eerder een pocket pair? In ieder geval heel vreemd gespeeld van hem, zeer passief. Hij lijkt wel wat calling station achter maar in ieder geval niet superloose pf.

@rik
      Wat had hij uiteindelijk? Ben wel benieuwd, want na zijn bet-call en 2x check-call zou ik echt niet meer weten wat hij heeft, tenzij een (slecht gespeeld) slow play monster... Of toch Ax?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ja, inderdaad, ...ik had over het hoofd gezien dat het een limp was. Ik ging er in mijn uitleg vanuit dat het een raise was.

Maar dan gaat de uitleg wat betreft AK en de blockbet niet echt op. Ik denk dat je hier dan gewoon profitabel kan shoven omdat lagere two pairs (AX) en gewoon AT/AJ e.d. je wel afbetalen.

Waarschijnlijk liet hij hier 99 of 55 zien he :) .
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      goeie read Darko, het was inderdaad een 55 die hij showde, had hier denk ik meer rekening met een set moeten houden, maar mijn kaarten weggooien was toch moeilijk geworden!