12man SNG Homegame?

• tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Hoi,

Wat is nu het maximaal aantal spelers dat mee kan doen aan 1 tafel bij een SNG Homegame.
      Ik hou het op 10 maar soms zijn het er 11 of 12 man die willen spelen. Waar ligt de grens om er 2 tafels van te maken?

Ik heb laatst een pot gespeeld met 12man waar ik uiteindelijk 3e ben geworden. UTG2 AQo gefolded en na mij ontstond een multiway pot en ik was blij dat ik mijn gefold had. Diverse spelers met Ax en Kx, 2 pocketpairs waren betrokken en K9 wist uiteindelijk te winnen.

Daarna kreeg ik in een goede spot A10s in de SB en kon de flop goedkoop zien maar ook hier ontstond weer een multiwaypot met allemaal limpers. Op de flop hitte ik mijn 10 en de rest was kurkdroog. 2 limpers voor mij en 1 speler raisde hoog waardoor ik ai was met mijn toppair. De limpers callen de raise mee. De turn was een 3 en de river een 10. De raiser showt 10J en ik win een dikke pot.

Gezien de potodds moest ik hier gewoon ai gaan maar met zoveel spelers is het toch eigenlijk lastig een hand te winnen. Elke JQK was goed geweest om te verliezen dus ik had een flinke dosis geluk nodig. Het probleem bij zoveel spelers is dat je bijna geen hand kunt spelen of het moet al een pocketpair zijn en dan wacht ik gewoon totdat er al minstens 3 uit zijn.

Dus om op de vraag terug te komen bij hoeveel spelers maak je er 2 tafels van en wanneer gaat deze weer terug naar 1 tafel.

Ik zou bij 12 man beter een 6max SNG spelen waarbij de laatste 6 spelers weer aan 1 tafel gaan. En bij 11 dan maar 1 tafel? Of de 11e beter niet mee laten doen?

Misschien is ergens een chart beschikbaar waarop je kunt zien wat de beste spelvorm is bij het X aantal spelers? Want bij 18man kun je 3 tafels van 6max maken of 2FR (FullRing) maar 6man en sng9 is toch wel verschillend kwa spel
  • 4 antwoorden
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Hangt ervan af. Voor de gezelligheid is het wellicht beter allemaal aan 1 tafel. Voor de fun van het spelen is het wellicht beter om 2 tafels te spelen, zo gaan de orbits immers rapper. En dan is er nog de praktische kant: welke ruimte en tafels heb je...
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      9 max imo.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Is toch gewoon puur voorkeur?
      Al zou ik wel max. 10 spelers aan 1 tafel houden.

Maar je kunt 6max tornooi met 12 houden en dan de tafels telkens gelijk houden tot je met 6 overblijft.

Of je kunt gewoon 8-9-10max oid spelen en dan tafels eerst gelijk houden en bij 8-9-10 gewoon alles op 1 tafel gooien.

Gewoon maken dat iedereen gezellig aan tafel kan zitten en wat ruimte heeft! ^^
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik heb zelf woensdag voor het eerst live gespeeld bij de plaatselijke pokerclub in mijn stad. Is in principe niet echt een home game, want ze spelen in een kroeg. Ze hebben daar 4 tafels staan, maar er deden geloof ik 18 man mee aan het toernooi, 2x 9 is ideaal natuurlijk.

Ik denk dat als je met 11/12 man zit je gewoon het beste kunt starten met 2x 6. Dan kun je daarna nog beslissen of je een tafel van 9 wilt maken, of gewoon een finale tafel van 6. Ik denk dat als je met 11/12 man aan tafel zit de orbits erg lang gaan duren.

Hangt er trouwens ook wel een beetje vanaf of het met vrienden is of dat het om het geld gaat. Met vrienden kun je dan denk ik wel weer met 11 man zitten, omdat het dan toch meer om de gezelligheid gaat.

Zorg inderdaad wel dat iedereen voldoende ruimte heeft, anders word het allemaal een beetje krap aan tafel en misschien kunnen de :f_grin: je kaarten dan wel zien! :D