Call voor pot odds?

• tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Hallo,

Ik vroeg me af of deze call voor 1 straat (Turn) correct was gezien de pot odds.
      Ik weet niet zo goed hoe ik snel een beslissing kan nemen / berekening kan maken om voor potodds dit soort calls te mogen maken. Na de turn heb ik hem dan ook gefold.

Cassava Poker $0.03/$0.06 No Limit Hold'em - 6 players

BTN: $6.40
      SB: $3.82
      Hero (BB): $5.26
      UTG: $4.11
      MP: $1.15
      CO: $8.40

Pre Flop: ($0.09) Hero is BB with 2:heart: 4:spade:
      UTG calls $0.06, MP calls $0.06, CO calls $0.06, BTN calls $0.06, SB calls $0.03, Hero checks

Flop: ($0.36) A:club: 5:spade: 9:diamond: (6 players)
      SB checks, Hero checks, UTG checks, MP checks, CO bets $0.18, BTN calls $0.18, SB folds, Hero calls $0.18, UTG calls $0.18, MP folds

Turn: ($1.08) 4:diamond: (4 players)
      Hero checks, UTG checks, CO bets $0.54, BTN raises to $1.08, Hero folds, UTG calls $1.08, CO calls $0.54

River: ($4.32) 8:club: (3 players)
      UTG bets $2.79, CO folds, BTN folds

Final Pot: $4.32
      UTG wins $1.32
  • 6 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Op flop is call nog wel oké. Je hebt 4outs waar je best wat implieds hebt.

Van de 47turnkaarts zijn er 4goed. Dus je moet 0.18*12=2.16

Dat betekent dat je average 1.08moet winnen, als je hit. Aangezien een 3geen super scare card is en je in positie zit. Haal je dit altijd wel lijkt mij, want ofwel krijg je nog minstens 1bet waar je dus al zo ongeveer zit ofwel niet, maar dan krijg je de extra kaart als je gemist hebt, waardoor al door rechtstreekse odds genoeg hebt op de flop.

Dus well played zo
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oh foutje je zit wel out of position, maar ik zou bij hit dus wel c/r op de turn
    • tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Volgens mij zijn er nog maar 37 turnkaarten over.

Maar ik heb zelf een poging gewaagd....een berekening te maken.

:odds
      Je hebt 2 holecards en 3 flopkaarten waarvan je weet welke het zijn dus blijft over 47-4outs=43:4 11:1 (Dit zijn mijn odds om een draw te maken, zolang mijn potodds hoger zijn kan ik een call maken toch?)

:potodds
      Ik moet 18cent betalen om 90c te winnen 90:4=22,5:1
      Na mij komt er nog eens 18c in pot 1,08:4=25:1 maar deze speler kan ook nog raisen dus ik weet niet of het wel verstandig is om hier oop te callen voor potodds.

Achteraf bedenk ik mij dat met zoveel limpers er misschien wel iemand met 46 eveneens de call maakt voor potodds waardoor een 3 mij reverse impleid odds geeftt. Ik denk dat ik deze hand beter gewoon kan folden maar misschien ook niet. Vandaar mijn post.

Nu call ik nog te vaak op inschattingsvermogen, wat mijn potodds zijn omdat ik te weinig tijd heb om een berekening te maken. Ik speel ook vaak meerdere tafels en dan wordt het moeilijk om dat snel uit te rekenen en ik moet dan een beslissing nemen zonder berekening dus neem ik mij de moeite niet om het mij eigen te maken.

Dit is dan ook een serieuze leak welke ik wil aanpakken.

Is mijn calculatie voor de potodds wel goed zoals bovenin staat?
      Moet je de call voor potodds alleen toepassen als je in de BB en dus in position zit?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ah ja juist UTG heeft nog niet gecalled. Had ik bij mijn berekening rekening meegehouden.

Van die 64moet je ook niet teveel schrik hebbe. Verder heb je bij 3nuts he. 46 heeft dan geen straat he.

Dus tja implieds zijn moeilijk in te schatten en het is beetje gevoel krijge om en duur moet je odds niet meer echt uitrekenen.

Sowieso is gutshots callen sowieso niet zo'n super idee, maar dit is zo'n uitzonderlijke situatie waar het wel call. Het enige probleem is dat het vaak verleidelijk zal zijn, dan ook de turn te callen, maar je zal zelden tot nooit odds hebben, aangezien je implieds veel slechter zijn en je odds waarschijnlijk ook slechter(grotere bet of minder callers)
    • tuffnut
      tuffnut
      Silver
      idd die 64 heeft dan geen straat, hoe ik daar nu bij kom. Komt zeker van het narekenen. Ik ga dingen achteraf zien die er niet zijn :D

De turn is een duidelijke fold voor mij. Daarin laat ik mij niet (meer) verleiden want dat is verliesgevend op de langere termijn.

Ik moet dit gewoon elke hand proberen te rekenen. Net zoals met darten, die mannen weten precies wat ze moeten gooien om de juiste odds te krijgen om uit te gooien :D

Maar de call is dus goed.

+EV gezien de implied odds

Bedankt
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Je krijgt alleen value van handen als ze daadwerkelijk Ax hebben , dat moet je je ook realiseren ;)

Ik denk dat ik hem hier gewoon fold omdat ik geen garantie's heb dat ze de Turn ook betten , ze jouw c/R callen of dat ze jou turnlead callen mocht je besluiten om de turn te leaden

PS heeft 2 artikelen over Odds & 1 over Implied odds:
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1563/1/
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1564/1/

Is wel handig dat je die dan bestudeerd alvorens je aan de slag gaat :)

Mvg,
      Gerv