10 man SNG: 87s FI op BTN

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      NL Holdem $400(BB) Replayer Game#7307298556

SB ($2,380)
      BB ($3,730)
      UTG ($8,780)
      CO ($220)
      Hero ($4,890)

Dealt to Hero 7:heart: 8:heart:

fold, fold, Hero raises to $4,890, fold, fold, Hero shows 7:heart: 8:heart: ,

Hero wins $1,000

Aangezien CO erg shorty is en nog geeneens meer 1 BB heeft lijkt het me dat de calling ranges van SB en BB erg tight zijn. (bleek ook uit stats van beide) Aangezien ik ze beide covered had denk ik dat een push hier correct was. Wat vinden jullie?
  • 3 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind hem toch wat risky met die stacks. Je raakt aardig crippled bij een misser. Aan de andere kant hebben de twee midstacks w.s. wel moeite met callen vanwege hun positie in het toernooi. Maar wanneer ze een echte hand hebben wordt 2 op de 3 keer jij ineens de shortstack.

De echte shorty vult wel de pot, wat voor een andere speler een goede gelegenheid kan zijn om uit de gevarenzone te komen. Tenslotte is de pot al $820 voor je raise.

Kan goed zijn dat ik dat verkeerd beoordeel, dus graag correcties op deze gedachtengang!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      I like it!!

Is een moeilijke spot om te ontdekken, maar je hebt hier idd onnatuurlijk veel folding equity. Tegen At+ speelt 87s beter dan A6o, en met deze semi bubble (co zit er nog in, maar dat hangt erom), en jij hebt hun covered, push ik hier ook. Het punt is, dat zij niet eens 20% van de tijd zullen callen (opgeteld), en dan win je dus 8/10 keer 600 chippiez, dat je 35-65 achter ligt als je gecalled word wordt dus volgens mij wel opgeheven door de dikke hoeveelheid FE, helemaal als je reads hebt.

NH imo.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Diezelfde gedachtegang had ik idd ook, maar dan zonder de exacte berekening. :D Thanks voor de uitleg.