55 set op flop

• Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      vraag me af of ik hier ooit kan folden... hij is een decent reg die al zijn sets en zeker zou cbetten imo. maar mijn riverbet komt best sterk over dus verwachte maar weinig blufs.

maar kan moeilijk folden als ik beat ben door 1 combo....
      hij check raise river 12% / agr river 2.38 / cbet 80%

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$1/$2 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      SB:
      $518.15
      BB:
      $219.60
      MP2:
      $86.65
      MP3:
      $416.90
      CO:
      $288.60
      BU (Hero):
      $224.15

Preflop: Hero is BU with 5, 5.
      MP2 folds, MP3 raises to $5.00, CO folds, Hero calls $5.00, 2 folds, BB folds.

Flop: ($13) 6, 5, 7 (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $8.00, MP3 calls $8.00.

Turn: ($29) 2 (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $20.00, MP3 calls $20.00.

River: ($69) Q (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $66.00, MP3 raises to $383.90(All-In), Hero calls $125.15(All-In).

Final Pot: $644.05.
      Results follow:

MP3 shows three of a kind, queens(Q Q).
      Hero shows three of a kind, fives(5 5).

MP3 wins with three of a kind, queens(Q Q).
  • 3 antwoorden
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      Tsja als hij dit ooit doet met AQ of een bluff dan is het altijd een call.

Het ligt aan je history maar aangezien ik eigenlijk van geen enkele hand verwacht dat hij c/c speelt vanaf de flop zou ik toch in 99% van de gevallen een bluff verwachten.

Hier folden is ook heel exploitable maar dat vind ik sowieso overated.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Denk dat handen als 66/77/89 niet echt in zijn range zitten want ik verwacht toch echt wel dat hij dat zelf bet. Met zijn check/call gedrag verwacht ik toch ook vaak iets marginaals. Ik vind jouw betsizing iets te klein overigens, zeker op dit board. 2/3de pot ben ik absoluut geen fan van. Ik zou het op de flop minimaal $10 maken (mogelijk 11) en op de turn vervolgens iets van $30. Groter betten maakt je sowieso lastiger om tegen te spelen als algeheel gameplan en je krijgt gewoon meer value van je valuehanden. Als je hier de betsizing ietsje aanpast win je gewoon 6bb's meer op flop/turn wat best wel belangrijk is.

Wat zijn hand betreft; tja. Ik zit er dus ook mee dat jou bet op de river bijna vol pot is (mag wel iets kleiner imo om een call te krijgen van 99 want het ziet er gewoon als een pure valuebet uit) en dat hij daar nog overheen schuift wat bijna nooit een bluff is. Echter is QQ ook de enige hand die hij kan hebben als valuehand en je mag er ook wel ietwat van uitgaan dat hij die op de flop of turn wel iets sneller speelt dan check/call. Ik vind jouw call daarom niet slecht. Ik denk ook niet dat ik zou kunnen folden hier. Het ziet er vanwege de line erg uit als een 88/99/TT/JJ/A8 die zijn hand in een bluff verandert. Het enige wat mij dus ook dwars zit is dat jij heel groot bet op de river waardoor zijn bluff freq. veel kleiner zou moeten zijn.

Maar goed, ik call dus ook en zou wat groter betten op flop/turn en wat kleiner op river. Misschien nog een idee om óf kleiner te betten op de river (like $57 met deze potsize) of een overbet te maken zodat je misschien nog een lichte call krijgt.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      oke dankje, zal proberen wat groter te betten in toekomst op flop en turn.
      je hebt zeker gelijk over mijn riverbetsizing, want hij rept geen sterke hand dus zal niet vaak zon mega bet kunnen callen. bovendien gaat hij eerder spuwen als ik 2/3 pot bet.

dus thnx voor je tip.