NL2 AA had ik deze moeten folden?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik reraise MP1 en word gecalled.

Op de flop bet ik 20 cent in een pot van 27 cent, ik word wederom gecalled, ik vond dit zeer verdacht en had het idee dat hij hier een set gehit had, misschien 99. of anders een overpair. Ik besluit om de turn behind te checken voor pot control. Ik heb overigens niet op zijn stack gelet, dat moet ik echt gaan doen, een beetje dom.

Nu komt de river en hij gaat hier allin 0,48 cent in een pot van 0,67 cent en ik besluit te callen, want folden lijkt me hier geen optie er zijn genoeg handen die ik beat heb.

achteraf gezien nu ik weet dat hij nog zo weinig stack had had ik het best allin kunnen gaan op de turn lijkt me.

Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $0,8
      Hero:
      $2,14

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:diamond: , A:club:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,04, MP2 folds, Hero raises to $0,12, 4 folds, MP1 calls $0,08.

Flop: ($0,27) 9:diamond: , 3:club: , 2:spade: (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0,2, MP1 calls $0,20.

Turn: ($0,67) 8:diamond: (2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

River: ($0,67) Q:spade: (2 players)
      MP1 bets $0,48 (All-In), Hero calls $0,48.

Final Pot: $1,63
  • 4 antwoorden
    • joyark123
      joyark123
      Bronze
      Tot de turn vind ik dit gewoon goed gespeeld. De flop vind ik heel droog waardoor je zelfs een check behind zou kunnen overwegen. Maar zoals je nu speelt is beter op de micro's omdat je meestal toch wel gecalled wordt. Op de turn komt er nog een ruiten bij en een mogelijke straight draw. Je zal wel normaal gesproken voorliggen omdat hij best een overpair kan hebben. Ik zou daarom ook gewoon schuiven op de turn. Als hij called zul je vaak nog voorliggen tegen KK of QQ. Het zou alleen kunnen dat hij een set gehit heeft wat mij niet reeel lijkt.

As played wordt het een stuk moeilijker op de river omdat hij hier niet zomaar any two schuift. Ik zou toch gewoon callen.

Ik benn eigenlijk wel benieuwd wat villain heeft... Ik gok QQ.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Op de flop heeft villain nog 68c over, terwijl de pot al 27c is. Hier kan je echt nooit meer folden, of zelfs pot control spelen.

De enige goede line is bet flop, bet turn. Je enige "probleem" is dan nog hoe je het er allemaal inkrijgt. Als je hier ook maar aan folden denkt, zal je op lange termijn veel meer value missen dan het beetje dat je soms kan uitsparen door te folden.

Dus idd nh tot en met flop, turn gewoon doorbetten zodat villain all in komt te staan.

Maar zelfs als villain een grotere stack heeft, moet je nog altijd bet flop, bet turn spelen imo...
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      @ joyark: op de flop check-bind spelen is imo echt een leak. je laat veel te veel value liggen. verschillende pockets gaan hier je bet gewoon callen (denk aan 1010, JJ en wellicht zelfs ook wel handjes als 77 of 88) en handjes als a9 callen je hier ook gewoon af.

gezien de stacksizes is het hier gewoon bet flop, shove turn.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bet bet bet bet bet bet bet ;)
      dat is het zowat
      :D
      potcontrol met een overpair terwijl je 40bb diep zit is niet potcontrol , das value missen :)