Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik vraag me af welke sizing ik hier op de flop aanhoud en wat ik vervolgens doe na zijn (min)raise op de flop..

3bet pf lijkt me standaard. mag misschien wel wat groter naar 3,5x (1,40$). flop brengt mij nagenoeg de nuts. ik zie villian hier gezien zijn fishy stats callen met pockets pair, maar ook zeker met handjes als Ax of Kx. ik wil hier qua sizing eigenlijk een 'bluffy' bet maken, in de hoop dat villian me niet gelooft en kiest voor een raise. dit gebeurt ook, maar vervolgens zit ik met het dilemma of ik het geld er gelijk inschuif, of hem weer klein raise, om hem in de hand te houden. zijn raise is namelijk zo klein, dat dit ook gewoon een raise kan zijn om mijn c-bet weg te zetten, en villian bij een shoven dus alsnog fold. turn is uiteraard een easy shove, gezien de stack sizes.

waarschijnlijk wil ik mezelf hier veel te veel levelen, en moet ik op de flop gewoon abc poker spelen. flop rond de 1,80$ betten, bij een eventuele raise zelf schuiven. turn wederom 2/3 om zoveel mogelijk geld naar het midden te krijgen.. wat is jullie idee hier qua sizing?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $11,7
      CO:
      $25,26

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:diamond: , K:club:
      5 folds, CO raises to $0,40, BU folds, Hero raises to $1,20, BB folds, CO calls $0,80.

Flop: ($2,50) A:spade: , A:club: , 3:spade: (2 players)
      Hero bets $1,2, CO raises to $2,70, Hero raises to $5,00, CO calls $2,30.

Turn: ($12,50) 5:club: (2 players)
      Hero bets $5,5 (All-In), CO calls $5,50.

River: ($23,50) 6:spade: (2 players)
  • 3 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zou de flop gewoon 2/3 betten zoals je zelf zegt, ik vind juist jouw 1,20 bet nogal sterk overkomen.

Nadat hij jouw hier raised zou ik hem persoonlijk gewoon allin zetten om hem eventuele flushdraws te laten folden en elke A gaat je hier denk ik toch wel callen nadat deze je geraised heeft.

Je maakt hier een minraise naar 5 dollar, nu heeft hij met een flushdraw de odds om je te callen lijkt mij en op de turn moet hij callen, hij is hier commited, ook al is zijn flush nog niet aangekomen.

Benieuwd wat hij had, zal toch wel geen flushdraw zijn neem ik aan, dan had hij je vast gewoon gecalled en niet geraised maar een AQ of AJ??

Groeten Rik
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      gereserveerd voor coaching vanavond
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      zoals besproken , bet 2/3 , hij zal tochwel alles dat ie wil callen callen
      na zijn minraise is zijn range polarised naar heel veel Ax handen en dan een paar andere handen.
      Tegen Ax ga je zowieso het geld erin krijgen , dus vind een kleine raise niet slecht als je weet dat ie dan een fml call maakt op de turn met PP/FD
      .
      Shove kan ook nooit verkeerd zijn , gezien ik ze nog wel eens FD/PP zie callen