spelen van 2pair (QJ)

• tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Pacific $6.00 No Limit Hold'em - 5 players

BB: $5.41 - VPIP: 64, PFR: 10, 3B: 0, AF: 2.4, Hands: 72
      UTG: $2.22 - VPIP: 51, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0.7, Hands: 87
      CO: $4.96 - VPIP: 76, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1.7, Hands: 62
      BTN: $2.78 - VPIP: 50, PFR: 0, 3B: NaN, AF: 1.7, Hands: 6
      Hero (SB): $9.30 - VPIP: 19, PFR: 9, 3B: 4, AF: 2.5, Hands:

Pre Flop: ($0.09) Hero is SB with Q:diamond: J:spade:
      UTG calls $0.06, CO calls $0.06, BTN calls $0.06, Hero calls $0.03, BB checks

Flop: ($0.30) 7:spade: J:club: Q:heart: (5 players)
      Hero bets $0.42, BB folds, UTG calls $0.42, CO calls $0.42, BTN calls $0.42

Turn: ($1.98) 2:club: (4 players)
      Hero bets $4.02, UTG calls $1.74 all in, CO folds, BTN folds

River: ($5.46) 5:club: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $5.46
      UTG shows K:club: Q:club:
      Hero shows Q:diamond: J:spade:
      UTG wins $5.19

Op de flop bet ik voor value (maar is misschien te weinig?) en na de turn ga ik hem niet meer lopen slowplayen gezien de drawingkansen. Lijkt me wel ok zo...of toch niet?
  • 5 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ik isoleer hier liever preflop door te raisen.

As played vind ik het eigenlijk wel fine:D .

Buiten je sizing op de turn, maak ik er ook weer ong pot van zodat ik river kan shoven.
    • tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Gezien de loose spelers zullen ze mijn QJ denk wel callen en dan sta ik misschien niet zo sterk en sta ik tegenover een moeilijke beslissing. Vandaar de call.

Op de turn wil ik mijn hand beschermen tegen een mogelijke Flushdraw en een str8.
      Daarom een behoorlijke bet. Vaak zitten er toch gokkers die dit wel willen callen en dat gebeurt dan ook.

Ik ben dan ook niet onder de indruk dat ik deze hand heb verloren.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ja maar qj vind ik niet zo slecht om te gaan isoleren tegen fish hoor.

Ja je moet de spelers op de turn niet de odds geven om te callen vr een draw. Maar je wil dat ze callen tegen de odds in, dat maakt het vr jou een winnende play en voor hun een verliezende.
    • tuffnut
      tuffnut
      Silver
      in de SB kan dat wel ja en op de button ook nog wel. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb even niet nagedacht over op welke positie ik mij bevindt. Positionplay is erg belangrijk begin ik mij steeds meer te realiseren. Mede door jullie antwoorden. Thx.

UTG raisen kan niet met deze hand maar dan is ook geen isoleren meer :D

Zoals jij hem speelt met een potbet en een shove op de river heb je nog evt foldeq voor een hoger flush bluff? Ik neem aan dat je dan ook gewoon broke kunt gaan in dit voorbeeld
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tuffnut
      in de SB kan dat wel ja en op de button ook nog wel. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb even niet nagedacht over op welke positie ik mij bevindt. Positionplay is erg belangrijk begin ik mij steeds meer te realiseren. Mede door jullie antwoorden. Thx.

UTG raisen kan niet met deze hand maar dan is ook geen isoleren meer :D

Zoals jij hem speelt met een potbet en een shove op de river heb je nog evt foldeq voor een hoger flush bluff? Ik neem aan dat je dan ook gewoon broke kunt gaan in dit voorbeeld
      Ja je haalt je geld van fishes en slechtere spelers dan jij, niet door gwn exact hetzelfde te doen als die andere:) .

Daarom dat ik hier raise preflop, ja mss limp called er iemand met A10, maar die hit de flop ook niet zo vaak en zal zen hand sneller moeten opgeven op jou cbet omdat jij het initiatief hebt.

ik weet niet goed wat je bedoelt met die laatste vraag, maar ik fold nooit meer als ik de river zie en ik heb niet eens een potbet meer behind.

Ik pas men bets hier gwn aan zodat ik op de river makkelijk kan shoven. en dat een draw nergens de odds heeft om me te callen.