NL5 QQ callen of folden? Lastige hand!

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zit hier in de CO en raise naar 5xBB ivm een limper in MP1.

Vervolgens called de Button en reraised de SB, welke vrij tight is en agressief is, 18/14 over 129 handen. Ik zat er hier al over te denken om te folden, ik zet hem hier op KK of AA. (had ik gewoon moeten doen vind ik achteraf gezien zijn stats)

Maargoed dat deed ik niet, omdat ik dacht: ik kan mijn set nog hitten en misschien raised hij mij wel met AK omdat hij niet uit positie wil spelen, een logische gedachte lijkt mij, hij zou mij ook reraisen met AK lijkt mij.

Vervolgens komt de flop, hij bet en ik reraise hem, gewoon om te kijken hoe ik ervoor sta, wanneer hij hier raised fold ik gelijk. Hij called en ik besluit om het uit te checken omdat ik bijna zeker weet dat ik beat ben.

Hoe vinden jullie dit gespeeld?

Is mijn raise op de flop te klein van 0,70 naar 1,55, normaal wel voor een raise natuurlijk, maar ik vond zijn raise zo klein 0,70 cent, dat ik hier niet besloot te callen omdat hij anders misschien goedkoop zijn K of A kon gaan zoeken.(met AK)
      Ik heb hier al de hele tijd het idee dat hij KK of AA heeft, is dan gewoon callen op de flop beter of kijken hoe je ervoor staat en een raise plaatsen? denk het eerste dan toch?

Ik zit nu te denken en eigenlijk best goed gespeeld haha, ik denk dat er genoeg mensen zijn die hem hier op de flop allin hadden gegooid zonder rekening te houden met AA en KK?

Ik vind dit een heel lastige hand!!

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,95
      MP1:
      $7,06
      Hero:
      $5,47
      BU:
      $9,08

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:diamond: , Q:club:
      MP1 calls $0,05, 2 folds, Hero raises to $0,25, BU calls $0,25, SB raises to $1,25, 2 folds, Hero calls $1,00, BU folds.

Flop: ($2,85) 7:heart: , 7:spade: , 5:spade: (2 players)
      SB bets $0,7, Hero raises to $1,55, SB calls $0,85.

Turn: ($5,95) 9:spade: (2 players)
      SB checks, Hero checks.

River: ($5,95) J:club: (2 players)
      SB checks, Hero checks.

Final Pot: $5,95
  • 7 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bwa vind dat je hier toch preflop gewoon all in of fold moet spelen. Als je hier aan set hitten denkt, heb je echt wel een serieuze leak, hier krijg je echt belange de odds niet voor.

De pf stats van de SB zien er vrij degelijk uit. Denk dat hier folden de beste oplossing is. Indien de SB iets meer maniac achtige stats had, moet je hier all in gaan.

As played is het postflop een beetje moeilijk, aangezien je dit soort situaties moet vermijden imo.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heb je hier ook informatie over het 3bet% van de SB? Dat is namelijk een erg belangrijke stat hier. Als hij maar 2% 3bet, dan is dit op zich een niet al te moeilijke fold. Als hij 5% 3bet dan kan je hier best shoven.

Preflop vind ik je call dus eigenlijk niet super. Waarom? Je hebt hier niet de prijs om te setminen. Als er een A of K komt dan moet je folden. Als er een flop komt waarop geen A of K komt dan krijg je eigenlijk alleen maar actie van zijn AA/KK. Als je hier preflop zou shoven dan krijg je ook nog value van AK of AQ. Hij squeezed hier, dus in principe is zijn range wat wijder dan AA of KK alleen (maar goed, hangt af van zijn 3bet stat ook he).

As played is dit dus een lastige situatie op de flop.

Als je raiset dan hoop je gecalled te worden door 99/TT/JJ. De vraag is...zit dat in zijn range? (opnieuw, zie 3bet stat).
      Je kan hem sowieso niet AA of KK laten folden.

Kan je nog even in je hud kijken hoeveel het 3bet% van de sb was? Dat maakt het heel wat makkelijker om de situatie te beoordelen.
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      Denk inderdaad dat je hier ook gewoon preflop broke moet gaan, op de flop ben je eigenlijk alleen maar bang voor AA/KK en breng je jezelf in benauwde spots.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Heb mijn hud bekeken, staat 5% 3bet gemiddeld en 10% 3bet vanuit de 3 blind, dus is hier dus obv een shove,am i right?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat ik gister in de coaching ook al zei. flatcallen is echt ugly, omdat je geen A en K wilt zien en je dan al voor 25% van je stack in de hand zit, om alleen maar een floppie te kunnen zien. ik maak hier een 4bet shove. 10% 3-bet in de blinds geeft aan dat villian veel restealt vanuit de blinds en je kan je geld er hier dus makkelijk in schuiven..

Ter vergelijk: bij een 3-bet range van 2,5% zal hij dit doen met een range van ongeveer jj+ en ak. Bij een 3-bet range van 10% zitten er onwijs veel meer handjes in zijn range (99,TT, a10,aj, aq, kq, kq, kj oid). je ligt dus pf vaak voor, maar ga je hier enkelt callen maak je het jezelf erg lastig wanneer de flop een overcard brengt..

VRAAG VOOR DARKO: tijdens de coaching zei Yoshiwa dat je hier (afhankelijk van de stats van villian) je hier ook prima de 3bet van villian kan flatcallen. Vervolgens zou je een c-bet op de flop nog kunnen callen, om bij een eventuele bet op de turn op te moeten geven. Hoe realistisch vind jij deze optie? Dit zou betekenen dat je een c-bet moet callen van ong. 1,80 (2/3 van 2,85) en je dus al voor een 1/3 van je totale stack in de hand zit, om vervolgens op de turn te moeten folden..
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eerst even over de hand: shove is hier dus de beste optie :)

@dopiejopie:
      als villain hier ongeveer 3% zou 3betten dan betekent dat dat hij AK, QQ+ gaat 3betten. Als je hier dan gaat 4betten en hij foldt vaak tegen 4bets, dan krijg je dus enkel actie van AA/KK. Door te callen kan je zijn "slechtere" handen erin houden en kan je op de flop nog een c-bet krijgen van AK. Natuurlijk is het dan wel vervelend als er een A of K op de flop komt en dan kan je overwegen om gelijk te folden.

Een andere optie is dat Villain heel veel 3bet en ook heel veel foldt tegen 4bets. Als hij daarnaast nog agressief is postflop, dan haal je meer value door tegen hem te flatten en zijn c-bet te callen.

Dus ja, in sommige situaties is het profitabeler om te flatten.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      top, duidelijk!