SnGs ROI

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik heb een vraagje over ROI in SnG's

Over een hoe grote sample kun je er van uit gaan dat je een limiet beat?

Ik sta nu over 250 SnG's iets in de min. Ik heb wel het gevoel dat ik goed speel. Toch boek ik maar weinig winstgevende sessies. Ik maak me er niet echt druk om op dit moment maar zou wel graag willen weten wanneer ik kan bepalen of mijn spel winstgevend is.

Heb net een video van Steambull gekeken, en die heeft mij wel wat gerust gesteld. Mijn spel vertoont aardige gelijkenissen aan dat van hem (wil niet zeggen dat ik even goed ben :f_biggrin: ) en heb ook gezien dat hij ook aardig zure handen te verwerken krijgt. Qua tilt voel ik me vrij comfortabel op dit moment, ik probeer nu echt long-term te denken, en loop gelukkig niet meer te janken als met AA gecalled wordt door Q9 en ik verlies.

Door gewoon aan mijn spel te blijven werken zou ik de micro sng's toch echt moeten beaten denk ik, de vraag is alleen over hoevel games ?(
  • 15 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Wat speel je?
      Single tables, of 18 mans, of 45 , of 180?
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik speel 9 man turbo's, dat was inderdaad wel handig geweest als ik dat had vermeld :facepalm:
    • Nagger82
      Nagger82
      Bronze
      Hoi Plompoker,

Ik denk dat mijn lifetime-graph op turbo Sng's redelijk breakeven is (-0.8% roi). Op de micro's maak je winst, op hogere limieten moet je vaak overleven op bonussen en rakeback toestanden.

250 Sng's is bijna geen sample. Je kunt pas na 1000 à 2000 Sng's conclusies trekken over je spel.

De blauwe lijn is met rakeback maar die moet dubbel zo hoog staan (ik heb niet alle rakeback ingegeven in HEM).

Dus 250 Sng's geen winst maken is niet zo erg. Op lange termijn zou je wel op de stt's tot 5$ winstgevend moeten zijn. Merk je dat je daar niet geraakt, neem je best nog wat studietijd, laat je handen reviewen, neem een coaching, ...

GL Nagger
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey Nagger,

Bedankt voor de uitleg! zie uit je graph dus dat ik me geen grote zorgen hoef te maken. Op dit moment ben ik hard aan mn spel aan het werken (kijk veel video's, probeer regelmatig coachings te bezoeken en ik post handen :) )

Zal dus gewoon eerst 1k games moeten spelen en dan conclussies moeten trekken. Als ik over 1k games ook nog verlies (lees -5% ROI of minder) sta ga ik me ook nog niet echt zorgen maken.

Als mn bankroll echter blijft na mijn sample dan ben ik toch bang dat ik iets anders moet gaan zoeken, aangezien je op stars op de micro's totaal geen rakeback krijgt :( :rage:
    • Nagger82
      Nagger82
      Bronze
      Voeg me gerust toe op Skype : Woodcrasher1
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      heb je net toegevoegd Nagger :)
    • valuebet45
      valuebet45
      Bronze
      hallo,

mijn roi op de 3.50 9 mans stt is 10 %...

ook speel ik veel 3.50 stt turbo fifty fifty

Ik heb ook geen idee of dat goed is

mijn sample is 250 toernooitjes..

mijn ITM is 50%
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Pas ook op dat average ROI en ROI een groot verschil schijnt te zijn (staat in sharkscope als je op av. ROI staat met je muis), ik kan alleen maar av. ROI gebruiken omdat ik wat problemen heb met HEM2 (waarin volgens mij totale ROI gebruikt wordt).
      Om misverstanden te voorkomen :D

Ik heb nu een av. ROI van 10% op 175 games, ben er best tevreden over, zeker aangezien ik aan het begin vooral pech had en ook net begonnen ben.

Overigens, Nagger, hoeveel games speel jij per dag? Ik kan er momenteel ongeveer 8 per dag aan en dan duurt het nog wel even om tot zo'n sample te komen he :coolface:
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      ROIs van 10% zijn zeker prima, maar de samplesizes waar jullie het over hebben zijn gewoon veel te klein. Op een sample van bvb 200 SNGs kan je ROI op dat moment ettelijke percenten afwijken van de verwachte ROI (i.e. de ROI die je op lange termijn zou halen met je huidige manier van spelen). Nu: het goede nieuws is dat die afwijking in de beide richtingen kan zijn. Maw, met 10% ROI op 200 games, is het even goed mogelijk dat je long term ROI eigenlijk 15% is en je die 200 games dus slecht runde.

Bovendien is het zo dat hoe hoger de variance, hoe groter de nodige sample size om betrouwbare resultaten te hebben. Dus voor Plompoker, die turbo SNGs speelt (waar goede ROIs nog lager zullen zijn), is 250 samples nog minder betrouwbaar dan in reguliere SNGs.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ik vraag me dat altijd af wanneer je samplesize echt betrouwbaar is. Deze maand 587 turbo SNG's gespeeld op de $11 op Party (5 min blinds), iets meer dan 10% ROI. Hoeveel games heb je nodig om je daadwerkelijke ROI te naderen? Nog wel pak meer toch? Heb wel het idee dat ik de game in ieder geval wel beat, zowel qua spel als qua results.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      Ik vraag me dat altijd af wanneer je samplesize echt betrouwbaar is. Deze maand 587 turbo SNG's gespeeld op de $11 op Party (5 min blinds), iets meer dan 10% ROI. Hoeveel games heb je nodig om je daadwerkelijke ROI te naderen? Nog wel pak meer toch? Heb wel het idee dat ik de game in ieder geval wel beat, zowel qua spel als qua results.
      Technisch gezien zal je skill based ROI met elke game wel iets stijgen... dus als je een sample size van 1000 hebt en dan weer opnieuw sampled zal die eerste niet meer echt gelden, toch?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Je ROI zal niet echt vaak stijgen als je limieten upmovet. De eerst micro's misschien wel, maar later komen er gewoon meer spelers in het spel die er iets van snappen waardoor je ROI naar beneden durft gaan! ;)
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Je ROI zal niet echt vaak stijgen als je limieten upmovet. De eerst micro's misschien wel, maar later komen er gewoon meer spelers in het spel die er iets van snappen waardoor je ROI naar beneden durft gaan! ;)
      Ja dat klopt, ik heb laatst trouwens iemand gezien met 10000 games ofzo op zijn record, altijd 1 tafel tegelijk speelt, en av. ROI 25% heeft op de $5!

Echt vies mooie stats, maar dat duurt eeuwen, en verdien je met multitafelen toch wel meer per uur.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ja, dat wel, $-wise is upmoven en ROI opgeven voor meer volume meer +EV. Maar als je het graag zo doet is dat ntrlk prima! ^^
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Als je recreatieve speler bent is het toch ook prima om dat te doen? Ik ben ook wel recreatief in zin van dat ik heel veel plezier in poker en aan denken/lezen over poker beleef, maar ook wel weer zo competitief dat ik graag zoveel mogelijk wil winnen en het is zo dat ik de winst prima kan gebruiken om leuke dingen te doen (lees: stappen) in mijn studentenbestaan ;)