Nl25 - Aq

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Vond dit wel een semi-moeilijke spot dus maar effe posten

Eerst stats/reads!

MP2 opent die tot dan toe vrij regular lijk. Hij foldde op een niet al te groot sample zowat 75% op 3bets dusja dat is ten eerste insta profitabel om te 3betten. Daarbij doe ik het ook om de stack van die fish te winnen die in de sb zit wat ook vrij std is. Dus volgens mij is PF gewoon std

Postflop vond ik het eerder moeilijker. Omdat ik en MP2 voor een mini sidepot spelen denk ik dat een flopbet erg sterk is en hoogstwss isoleer ik mezelf dan tegen beter... Er valt ook geen value te halen uit draws. Daarom check ik. De kaarten die redelijk slecht voor me zijn zijn T, J en K (TT,JJ, AK) dus das niet zoveel waartegen ik moet protecten he :) .

Dan kwam de J op de turn... Is het hier een bet?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1587969
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $25.00
      BTN: $25.00
      SB: $3.34
      Hero (BB): $26.81
      UTG: $25.00
      MP: $32.85

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with Q :diamond: A :heart:
      1 fold, MP raises to $0.75, 2 folds, SB calls $0.65, Hero raises to $3.35, MP calls $2.60, SB calls $2.59 all in

Flop: ($10.04) 6 :club: Q :heart: 2 :club: (3 players - 1 is all in)
      Hero checks, MP checks

Turn: ($10.04) J :spade: (3 players - 1 is all in)
      Hero bets $5
  • 7 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Enigste manier waarop je uit villian nog value gaat halen is als hij je beat heeft, dus ik bet hier de flop gewoon echt 1,5$ ofzo zodat je JJ en TT KA nog niet wilt wegleggen, turn ook minibetje en denk niet dat hij de river met mindere handen gaat spacen. Zo zorg je dat de sidepot niet te intressant wordt waardoor je in extreem lastige spots terecht gaat komen maar kun je toch nog wat value halen van zn handjes waar die niet mee weg wilt.

Ben benieuwd, just my first thought kan ook complete bs zijn... :f_cry:
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ik zou de flop gewoon halve pot cbetten, je komt wel sterk over maar kunt dit ook goed doen met A-hoog of 88 oid omdat je daarmee tegen de shorty nog vaak goed bent, dus ga je zeker nog calls krijgen van slechter. Ook houd je zo de hand speelbaar, de meeste turns bet ik dan nog eens om de river te checken.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou ook zeker de flop c-betten.

Ik vraag me alleen af als je gecalled wordt waarom je dan op de turn doorbet. Ik bedoel...ik zou het ook wel doen, omdat het anders een guessing game wordt...maar ik denk niet dat je value kan halen uit JJ/TT of AK.

Wat doe je trouwens als je op deze flop geraised wordt? Het is eigenlijk unlikely dat hij AA of KK heeft en zelf block je al een Q. (dus QQ is ook niet heel waarschijnlijk).
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Je kunt nog value krijgen van KQ. Een check is eigenlijk ook niet zo heel slecht, omdat hij vrijwel nooit gaat stabben met air vanwege de all-in shorty. Enige is wel dat hij hier mogelijk TT, JJ, KQ gaat betten voor value uit draws/ protecten van equity / free showdown. Omdat het echter moeilijk is om in te schatten of villian dit doet wordt het wel een guessing game, bij een check zou ik dan 1x check/callen om de river op te geven.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Heb me met deze play dan beetje bespaard alweer.. hij had KK. Wel vind ik dat je QK niet in zijn range mag steken, hij zal dit nooit callen daar. Max 1 combo
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Wel vreemd dat villain daar niet bet op flop met KK
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Wel vreemd dat villain daar niet bet op flop met KK
      +1 :) . Hij zag er wss niet veel value in... Enige dat hij eigelijk niet wilt zien is een A dus miss wilt hij nog beetje value van TT/JJ kwn