Hoi ff voorstellen

• visualbob
      visualbob
      Bronze
      Ook maar ff voorstellen dan. Sinds een jaar of twee poker ik regelmatig met vrienden irl. Dat ging zo goed (eerlijk gezegd zijn zij gewoon slechter dan mij erin, en ben ik ook maar een noob :P ) dat ik eind vorig jaar begonnen met online te pokeren voor geld ... in het begin ging het nog redelijk, al snel men startkapitaal verdubbelt ... maar toen ging het mis (slecht bankroll managment).

Even in de verleiding geweest om meteen terug te reloaden rond nieuwjaar, maar dan toch maar besloten dat we ons eerst verder moeten verdiepen in het spel. kwestie van de financien wat onder controle te houden zeg maar.

Dus mijn goede voornemen voor 2012 werd om zo veel mogelijk te leren over poker. Na wat gegoogel en een bezoekje aan diverse websites over poker per toeval op deze site gekomen, zwaar onder de indruk van de duidelijkheid (en erg gecharmeerd van de nederlandstalige artikelen (spreek wel redelijk vlot engels, maar leren gaat toch net een beetje eenvoudiger in je moedertaal).

Online speel ik vooral sng`s met lage buyin (lees minder dan een euro momenteel). Heb een weekje of twee aan de cashtafels gezeten ook, maar dat was duidelijk dodelijk voor men bankrol (en het hielp ook niet erg dat ik het als een "dipje" zag, ipv te erkennen dat het gewoon aan mezelf lag, en ik dit anders moest gaan aanpakken :facepalm:

Dit is zo ongeveer samengevat mijn tot hiertoe korte en niet zo succesvolle pokercariere tot hiertoe.

Ohw wou ook nog ff zeggen dat deze site echt supper is (los van het gratis startkapitaal, wat overigens ook wel erg fijn is lol) :D
  • 2 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Welkom visualbob!

De overstap van live met vrienden naar online is meestal wat anders. Online hebben velen het gevoel dat voor 0.5$ ofzo spelen het niet waard is en dan vergeten ze BRM.

Maar als je BRM bijhoudt en bijleert, dan kan online poker zoveel meer opleveren dan die paar keer dat je voor 5€ pokert met je vrienden! ;)

Hier ben je dan ook aan het juiste adres! Er zijn zéér veel artikelen die stelselmatig vrijkomen als je SP's verdient. Dus aan leerstof zul je niet tekort komen..

Ikzelf ben ook een vis in cashgames maar een winnende speler @ SNG, dus ik ken je gevoel wel. Wegblijven van cashgames is dan ook het beste! ^^

Waar heb je trouwens je startkapitaal aangevraagd? Of ben je nog niet geslaagd voor de quiz? ^^
    • visualbob
      visualbob
      Bronze
      Dank je Copymeistrr.

Wie het kleine niet eert ... zal zijn bankroll kwijtspelen lol.

Startkapitaal is aangevraagd bij poker770, nog niet aangekomen,
      maar heb de quiz gemaakt op maandagavond (laat) dus dit is tweede werkdag.
      Zal nog even geduld moeten oefenen :)

Normaal speel ik op PKR, waar echt heel veel spelers zitten die niet weten wat poker is, frustrerend als ze all-in gaan met 2-5 offsuited en lady fortuna ze een handje helpt, maar moet denk ik om te draaien zijn in mijn voordeel door tighter te gaan spelen, vooral in het begin van sng`s (en meer bepaald freerols).

Meestal als ik daar uitgekickt wordt aan het begin is het met een top-pair als er enkele all in gaan waarvan je gewoon weet dat ze geen kaarten hebben. Moet mezelf toch aanleren van men top pair dan te folden, om in de race te blijven.