NL5 open-raise pocket 10

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zit hier in MP3 en ik raise 4BB, ik word gecalled door SB, nog maar 19 handen dus kan weinig over hem zeggen lijkt me.

De flop 886 met 2 van dezelfde suit (draw heavy), SB checkt en ik bet ongeveer 2/3 pot.
      Er zitten veel pocket paren in zijn range en veel draws. De draws geef ik hier niet de odds om te callen (geloof ik).
      SB called mij en vervolgens valt er nog een harten 9, de slechtste kaart die hier kan vallen. Veel draws die hier nu iets hebben.

Small blind checkt hier en ik besluit hier behind te checken. Wanneer ik bet gaat alleen een hand mee die mij hier beat heeft en als ik word geraised moet ik hem hier afleggen. (eens?)

De river is een blank, of hij moet een pocket 33 hebben wat mogelijk is natuurlijk. SB bet hier 1,35 in een pot van 2,18, hij bet hier zo snel dat ik denk dat hij hier niet een monster heeft, maar value wil halen uit zijn lagere pocket of gewoon een keiharde bluff. Ik besluit te callen.

Had ik hier de river moeten folden, er zijn wel heel veel handen die mij hier beat hebben besef ik nu nu ik het nakijk. En betten met een pocket pair zal hij hier nooit doen gezien het board, het enige wat ik beat is een bluff, right?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $3,31
      Hero:
      $10,55

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with T:heart: , T:club:
      3 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) 8:heart: , 8:diamond: , 6:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,64, SB calls $0,64.

Turn: ($2,18) 9:heart: (2 players)
      SB checks, Hero checks.

River: ($2,18) 3:club: (2 players)
      SB bets $1,35, Hero calls $1,35.

Final Pot: $4,88
  • 4 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      .
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Naast dat die 9 een scarecard is voor hem is het ook een card die hem hit in handjes als 9T 79 etc etc dus ik zou hier liever de turn nog barrelen zodat je goedkoop de river behind kan checken.

As played.. ga ik hier de river wel callen omdat ik verwacht dat hij preflop met overpairtjes die jou beaten wel had geraised, een 8 had hij denk ik wel op de flop geraised.. flushdraw misschien ook nog wel, kan uit zijn sample size ofc nog niet heel veel halen maar lijkt me een vrij aggro speler dus daarom call ik hier wel.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Je mag er sowieso wel vanuit gaan dat je op de flop voorstaat. JJ+ had hij wellicht wel preflop ge3bet. Je hebt maar 19 handen op hem, dus dat zegt nog niet heel veel.

Waar callt hij mee in de SB?
      Dat is ongeveer Axs, SC, pocket pairs, broadways en misschien zelfs nog suited one-gappers. Zijn stackje duidt er ook op dat het een fish is (dus dat bevestigt een beetje de stats op een kleine sample).

Zijn call op de flop kan nog heel veel beteken. Hij kan hier nog callen met zijn broadways, hij kan hier callen met een 6x hand, met een 8x hand, met elk soort draw (bv. 9T)... dus je flopbet is prima.

De turn is inderdaad een lelijke kaart, maar als je hier checkt dan moet je haast wel altijd de river callen tegen deze speler. Persoonlijk ga ik dan liever de turn betten en de river behind checken, zoals KillBZ aangeeft. Je bet hier dan nog tegen 9x handen en zijn overcards met een eventuele :heart: erbij.

Het is op het randje, dat geef ik toe, maar ik denk dat een bet op de turn de situatie op de river een stuk makkelijker maakt.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Je mag er sowieso wel vanuit gaan dat je op de flop voorstaat. JJ+ had hij wellicht wel preflop ge3bet. Je hebt maar 19 handen op hem, dus dat zegt nog niet heel veel.

Waar callt hij mee in de SB?
      Dat is ongeveer Axs, SC, pocket pairs, broadways en misschien zelfs nog suited one-gappers. Zijn stackje duidt er ook op dat het een fish is (dus dat bevestigt een beetje de stats op een kleine sample).

Zijn call op de flop kan nog heel veel beteken. Hij kan hier nog callen met zijn broadways, hij kan hier callen met een 6x hand, met een 8x hand, met elk soort draw (bv. 9T)... dus je flopbet is prima.

De turn is inderdaad een lelijke kaart, maar als je hier checkt dan moet je haast wel altijd de river callen tegen deze speler. Persoonlijk ga ik dan liever de turn betten en de river behind checken, zoals KillBZ aangeeft. Je bet hier dan nog tegen 9x handen en zijn overcards met een eventuele :heart: erbij.

Het is op het randje, dat geef ik toe, maar ik denk dat een bet op de turn de situatie op de river een stuk makkelijker maakt.
      duidelijk, aangezien je hier anders harten een free card geeft, eens! :f_biggrin: