Nl10 Aj Oop

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Is dit een goede call? Villain zat nog maar pas aan tafel, dus helemaal geen stats over.

Mijn redenering erachter: as played, als de villain zijn straight zou gehit hebben op de turn zou het niet erg snugger zijn om dan mijn bet te gaan shoven IP. Hetzelfde geldt voor een set.

Prima, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Hero (BTN): $25.69 (256.9 bb)
      SB: $9.35 (93.5 bb)
      BB: $10.10 (101 bb)
      MP: $11.93 (119.3 bb)
      CO: $13.05 (130.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with J A
      MP folds, CO raises to $0.30, Hero calls $0.30, SB calls $0.25, BB folds

Flop: ($1) 4 J 5 (3 players)
      SB checks, CO checks, Hero bets $0.80, SB calls $0.80, CO folds

Turn: ($2.60) 6 (2 players)
      SB checks, Hero bets $2.30, SB raises to $8.25 and is all-in, Hero calls $5.95

River: ($19.10) 3 (2 players, 1 is all-in)
  • 3 antwoorden
    • tuffnut
      tuffnut
      Silver
      Ey Grote smurf. Met AJ maak ik een 3bet van 3x de bet van de CO. Dan weet je gelijk waar je staat. Wellicht is de SB dan ook al uit de pot.

3bet naar 90c en je vangt de pot preflop en mocht je een caller krijgen dan een cbet van iets meer dan de pot met deze flop. Ik zou 1,40 doen. Daarmee krijg je imo veel meer informatie (wel of geen respect) over iemand zijn hand. Een reraise is imo dan een fold aangezien je geen stats hebt en ook niet weet hoe iemand speelt.

Ik zet villian op A2spades
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tuffnut
      Ey Grote smurf. Met AJ maak ik een 3bet van 3x de bet van de CO. Dan weet je gelijk waar je staat.
      Je 3bet of voor value of als bluff. Wat ik van je quote is geen van beiden en heel slecht voor je hand. Je kan dan net zo goed 3 4 in je hand hebben omdat je bij een call tenminste nog live cards hebt

Vermoed namelijk dat dit gebeurd:
      Tegenstander fold: voila je had toch de beste hand maar je wint maar 3-4bb tegenover 50bb pot (bijv. KJvsAJ op J22,3,5h board)

Tegenstander 4bet: Obvious fold je hier maar dan had je het beter met een hand kunnen doen die sowieso niet goed postflop speelt

Tegenstander called: Zijn calling range is waarschijnlijk AJs+,99+. Als je cBet wordt gecalled etc. dan loop je meestal achter de feiten aan equitywise

Kortom Ik call hier gewoon preflop

--

Ik denk dat SB soms nog wel 54,65,87 kan hebben. Ik denk dat ik daarom met een SPR van 3 kleiner bet en neig naar een bet/fold.

Als je zeker ervan bent dat ie met Jx hier check/raised dan by all means bet/shove like you did - jij hebt immers meer informatie over hoe de average speler op jouw limiet/netwerk speelt dus ik veronderstel dat je dan een betere judgement kan maken dan moi

Mvg,
      Gerv
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Bedankt Gerv. :)

Het ging me eigenlijk in deze hand louter om de redenering dat een check-reraise all in met de absolute nuts niet echt ideaal zou zijn voor zijn value en dat ik dus dacht dat een call wel +EV zou zijn.

Het feit dat ik helemaal geen stats over hem had, hielp ook niet veel natuurlijk.

Dat is zowat het probleem bij deze limieten: ofwel doen ze deze move als (semi)bluf, ofwel met de absolute nuts hopend op een caller omdat ze niet weten hoe het geld er anders in te krijgen.

Maar als dit dus op een hogere limiet (waar je ook zou spelen) gebeurd, zou je eerder bet/folden op zo'n bord?

Deze hand is natuurlijk maar een momentopname maar wil op lange termijn toch deze moves +EV hebben. Dan denk ik dat ik maar ga folden, als ik geen reads of stats, heb in het vervolg.

In dit geval had villain trouwens KJ.

Edit: 3betten met AJ doe ik trouwens nooit. Zelfs met AQ of AK niet al te vaak, afhankelijk van de raiser. Als mijn 3bet geflat wordt, en er komt een A op de flop dan weet ik nog niet veel.