NL2 TT op BB na raise

• Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Hoi, ik ben even benieuwd of mijn gedachtengang goed is. Villain
      speelt 18/6 over 67 handjes. Verder nog geen gegevens op 100% cbet na.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($1.98)
      Hero ($2.03)
      UTG ($1)
      UTG+1 ($4.97)
      UTG+2 ($5.98)
      MP1 ($2.10)
      CO ($2.29)
      BTN ($2.76)

Dealt to Hero T:club: T:spade:

fold, fold, fold, fold, fold, BTN raises to $0.06, fold, Hero calls $0.04

Hier cal ik dus volgens de call 20 regel volgens de SHC.

FLOP ($0.13) 3:club: J:heart: Q:heart:

Hero checks, BTN bets $0.09, Hero folds

Hier maak ik dus geen bet omdat er in zijn range 6% (88+,ATs+,KQs,AQo+)
      bijna altijd wel een J of een Q zit? Of moet ik hier juist wel betten?

EDIT: ik zit me net te bedenken dat hij op de BTN wel wat meer procent raist of niet?
  • 6 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zou een paar tienen vanuit de blinds tegen een button raise altijd reraisen, omdat zijn range hier heel wijd is.
      Gezien zijn stats is hij niet super tight.

Zoals je hem speelt:

Ik zou hier altijd een bet plaatsen, omdat hij zoals je zelf al opmerkt op de button zit en een hele wijde range heeft.

22+,45s+,A2s+,A7o+,K4s+,broadways en misschien nog wel meer.

Dit is al plus minus 27%, heel veel kaarten waar jij dus op voor staat en je wil geen pot out of position spelen.

Wanneer je checkt en hij plaatst een continuation bet dan moet je altijd folden hier.

Hoop dat ik het een beetje juist heb gezegt, ben zelf nog maar net ;) begonnen....hoor het graag van iemand als hij het hiermee eens is, of wat er niet juist is!
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Zou persoonlijk ook callen om te setminen en op flop gewoon check fold spelen.
      Dit puur omdat villian maar 6% openraised.
      En omdat hij op die flop zijn range wel aardig hit is het niet zo heel moeilijk om pocket 10en op te geven.

Als die vanaf de button idd veel wijder opend kan je overwegen om te 3betten.
      Maar sinds die 18/6 speelt denk ik niet dat die zo heel erg creatief is met blindsteals.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Je moet hier 3betten, 67 handen is niet representatief.

Setminen is hier minder aan de orde dan van bv een MP1 raise omdat de range van BU hier zo wijd is dat als je je set hit je vaak niet afbetaald wordt. Bovendien heb je dan bij een call nog inititiatief. Nu moet je opgeven met 2 overcards ook al ga je hier nog vaak de beste hand hebben

grtz
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos

Setminen is hier minder aan de orde dan van bv een MP1 raise omdat de range van BU hier zo wijd is dat als je je set hit je vaak niet afbetaald wordt. Bovendien heb je dan bij een call nog inititiatief. Nu moet je opgeven met 2 overcards ook al ga je hier nog vaak de beste hand hebben

grtz
      opnieuw +1
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos

grtz
      opnieuw +1
      :pokerface:
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tegen een 6/6 speler is dit een ander verhaal, omdat die ook tight zal callen. Deze speler callt blijkbaar ook graag, dus ik zou TT hier zeker 3betten. Hij zal vanaf de Bu waarschijnlijk toch een stuk wijder openen.

Daarnaast speelt je hand ook heel wat makkelijker als je initiatief hebt he. Dus 3betten heeft hier zeker voordelen.

Zoals aangegeven kan je hier inderdaad niet echt setminen om de redenen die Kingbroos al aangeeft. Als je hier callt, dan doe je dat vooral omdat je denkt voor te liggen op zijn range.

Op deze flop is c/f inderdaad de beste keuze.