Nl 10 - Qq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat doe ik hier pf? is callen oke? villian openraised nauwelijks handjes, dus ik denk dat ik als snel isoleer tegen beter wanneer ik 3bet. line op de flop en turn schreeuwen om een pocketpair, en aangezien ik imo uit zijn openingsrange enkel JJ beat (en een verdwaalde 1010?) fold ik hier de turn.. is dit oke? of moet ik de hand hier anders spelen?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $12,4
      MP1:
      $7,2

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:heart: , Q:spade:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,40, 4 folds, Hero calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) 3:diamond: , 3:club: , 2:heart: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,86, Hero calls $0,86.

Turn: ($2,62) 3:heart: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $2,5, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,62
  • 11 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Je moet deze hand hier preflop wel raisen. Je zit uit positie tegen deze speler liever pak je de pot nu al op, dan een pot uit positie te spelen lijkt me.
      Hij zal je hier met KK,AA weer gaan raisen....dan weet je gelijk waar je staat.

Daarnaast heb je ook gewoon nog eens een super sterkte hand er zijn genoeg handen, als AQo+,AJs+,KQs+ 88+ die hier in zijn range zitten waar jij nog op voorstaat.
      Raised hij je dan nogmaals dan weet je eigenijk wel wat hij heeft en besluit ik hier tegen deze speler dan te folden.

Vind een call eigenlijk geen optie!
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Mee eens. As played gewoon callen tot einde. Grote kans op lager pocket pair of split pot.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      callen tot het einde is sowieso geen optie. villian zou hier any river weer potten, dus dan moet ik allin gaan. in dat geval kan ik net zo goed gelijk op de turn allin gaan, omdat hij hier any pocket toch niet meer gaat folden en ik dan geen cry call hoef te maken bij een K of A op de river..

split pot zie ik hier ook niet gebeuren. kans dat ik tegen QQ zit lijkt me vrij klein?

NB. als ik de hand terugkijk denk ik meer aan 3-bet pf, ondanks dat ik de om een grote pot speel OOP. Flop vervolgens zelf leaden en op deze flop sowieso broke bij een reraise..
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Je kan hier gewoon broke gaan hoor. ;)
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      @ Goedemiddag: bedankt voor je reply! maar waar zou ik dan broke moeten gaan? moet ik hier de turn shoven? moet ik pf 3-betten en vervolgens flop bet-broke? heb je hier wat meer info over..
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      @ Goedemiddag: bedankt voor je reply! maar waar zou ik dan broke moeten gaan? moet ik hier de turn shoven? moet ik pf 3-betten en vervolgens flop bet-broke? heb je hier wat meer info over..
      Omdat alleen KK en AA je hier beat heeft, 3x zit niet in zijn range. Ik speel zelf geen FR maar SH, hierboven zie ik mensen zeggen dat je hier perse moet 3betten, hier ben ik het niet mee eens. Een call kan ook wel ook al zit je OOP, ben bang als je hier gaat 3betten dat je je vaak gaat isoleren tegen beter en je al zijn marginale handen er uit haalt, en wat moet je doen op een 4bet? QQ 3betten voor value om op een 4bet te folden is je hand gewoon in een bluff veranderen en kan je dit net zo goed met 27o doen. ;) Natuurlijk een fantastische flop en turn voor QQ, als je hier tegen KK of AA aanloopt is het gewoon een cooler. Denk dat hij de flop en turn ook zal betten met ~55-JJ, dus doe je het aardig goed tegen zijn range met QQ. De turn folden is hier veel te tight imo, ik call de flop en turn hier sowieso en elke non A of K river, vraag me eigenlijk af of een A of K wel in zijn range zitten als hij de flop en turn al heeft gebet, denk bijna altijd een PP dus hij gaat op een A of K niet meer vuren. :]
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Die 6% is maar op een klein sample dus niet betrouwbaar, hij zal wss wel iets van een 12% openen uit die positie. Dus ik denk dat hij 77-JJ daar zeker ook nog bet. Je moet op de turn wel gaan beslissen of je voor je stack wilt gaan spelen maar tegen zijn range doe je het vrij goed dusja

EDIT: vind de call vaak ook wel goed zeker als hij vaak fold tegen 3bets. Als je hier geen info over hebt prefereer ik ook licht de 3bet.
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Ik denk dat je ipv van op de turn te callen inderdaad beter kan raisen. Je ligt voor op zijn range, en gezien zijn stack moet hij wel callen. Je isoleert jezelf dan niet tegen betere handen.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door mazzeltof1980
      Ik denk dat je ipv van op de turn te callen inderdaad beter kan raisen. Je ligt voor op zijn range, en gezien zijn stack moet hij wel callen. Je isoleert jezelf dan niet tegen betere handen.
      Isoleren tegen beter door te callen,die snap ik niet?

Zoals farma zegt gwoon een keus maken of je hiet broke wil gaan.

Ik denk als je preflop called en je hit je fullhouse hier op de turn, je hier nooit meer weg mag!
      Er zitten meer pockets in zijn raise waarvan je wint dan die je beat hebben, dus denk dat je hier op de lange termijn winst maakt door allin te gaan. En zo geef je eventuele overcards
      Geen kans meer om te hitten op de river, Ax,Kx handen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop gewoon 3betten , en wat je doet vs 4bet , gezien ie er voorlopig fishy uit ziet , is wel een ai denk ik :)
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Isoleren tegen beter door te callen,die snap ik niet?

Ik bedoel als je op de turn raised, zal hij pocket pairs lager dan QQ niet folden, omdat hij al meer dan de helft van zijn stack in de pot heeft gestoken. Je loopt dan niet het risico dat alleen AA of KK callt en de rest fold.