NL30 FR MSS JJ 4bet?

• Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.30(BB) Replayer
      SB ($10.80)
      Hero ($9.81)
      UTG ($36.75)
      UTG+1 ($10.05)
      UTG+2 ($41.82)
      MP1 ($30.12)
      CO ($63.39)
      BTN ($27.56)

Dealt to Hero J:spade: J:heart:

fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.90, fold, SB raises to $2.40, Hero raises to $9.81 (AI), fold, SB calls $7.41

Uploaded with ImageShack.us

Lijkt mij een nobrainer 4bet toch?

Thanks,

T
  • 8 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Hoe speelt CO dan? SB reageert op CO dus dan is CO wel relevant

Verder heb je geen sample op positionele stats dus moet je ook afgaan op andere dingen

Let me know
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Iig is dit heel borderline als CO een standaard TAG is omdat SB's 3bet range dan per definitie nog tighter is

Als CO fishy trekjes heeft dan schuif ik ook :)

Mvg,
      Gerv
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Hey Gerv,

CO speelt nitty fishy 16/8 en stealt 22% over 382 handen.

SB's overall 3bet = 9% en dus zal hij op zijn minst die 9% 3betten vanuit de blinds tegen hem.

JJ crushed dat toch behoorlijk, zeker voor 33xbb?

Thanks,

T
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tampaloeres81
      Hey Gerv,

CO speelt nitty fishy 16/8 en stealt 22% over 382 handen.

SB's overall 3bet = 9% en dus zal hij op zijn minst die 9% 3betten vanuit de blinds tegen hem.

JJ crushed dat toch behoorlijk, zeker voor 33xbb?
      Daar ben ik het niet mee eens, kan je zelf uitvinden waarom ik het hier niet mee eens ben?

:) Gerv
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Daar ben ik het niet mee eens, kan je zelf uitvinden waarom ik het hier niet mee eens ben?

:) Gerv
      Hee Gerv,

Ehm nee dat lukt mij niet :)
      Ik zal mijn berekening even uitschrijven dan kan jij me vast vertellen waar ik de mist in ga.

Ik reken CO niet mee omdat hij 23% stealt en na een 4bet vrijwel alles fold en dus voornamelijk dead money is en ik de keren dat ie een monster heeft kunnen daar tegen regelijk weggestreept worden.

Ik geeft SB een resteal/AI range van JJ,AK (3%)
      Tegen die range heb ik 37% EQ. (Tighter of wijder veranderd mijn EQ trouwens niet.)
      Als ik de chart van Xarry gebruik komt dit neer op het volgende:

Uploaded with ImageShack.us

vanaf 45% FEQ is het dan +EV om te shoven.
      Dit houdt in dat SB met ~5,5% (88+, ATs+, KQs, AKo) moet restealen of meer.
      Ik denk dat dit wel realistisch is en denk dat hij nog wel wijder zal restealen.

Thanks alvast,

T.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Je hebt <300 handen van hem dus ik kijk meer naar PFR dan naar ATS CO want er is zeker wel variance in het spel.

Ik reken CO niet mee omdat hij 23% stealt en na een 4bet vrijwel alles fold en dus voornamelijk dead money is en ik de keren dat ie een monster heeft kunnen daar tegen regelijk weggestreept worden.
      Stel dat ie 20% openraised en dat ie JJ+,AK toch het eringooit dan fold ie maar 80% vd keren. Dat betekent dat je EV omlaag gaat.

In het geval je berekning heb je slechts 1bb pre-rake winst. Dus je moet en rake en dit aftrekken

Je kijkt naar enkel naar de 9% 3bet van de SB, dit is ook een fout omdat hij reageert op CO, ik denk dat je alles te optimistisch ziet.

Verder denk ik niet dat ie met 5.5% restealed en dan nog een wijde range (dus 45% vd keren) gaat folden. Betekent in 1ste instantie dat je equity edge iets omhoog gaat en je FEQ drastisch omlaag.

Does this make sense?
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Hey Gerv,

Jep makes sense. Voornamelijk foute inschatting van de ranges dus.
      Wel tof dat ik eerst d8 dat het een no-brainer was, blijkt close te zijn en nog een fold ook.

Thanks,

T.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tampaloeres81
      Hey Gerv,

Jep makes sense. Voornamelijk foute inschatting van de ranges dus.
      Wel tof dat ik eerst d8 dat het een no-brainer was, blijkt close te zijn en nog een fold ook.

Thanks,

T.
      Als ie ooit met iets raars op showdown aankomt veranderd het hele verhaal dus wees er wel op attent dat zulke scenario's nooit statisch zijn ;)

Bijv. een BvB war met 2 shortstacks is altijd de variance opzoeken omdat je naar verloop van tijd gaat reshoven met any two cards en dan een periode weer niet

Mvg,
      Gerv