Me donkk???

• Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Gebruik nog geen stats. Komt nog wel. Weet dat ik hem fout speel maar wat te doen?

Ik flatcall omdat ik IP zit. 3bet UTG niet omdat ik mezelf isoleer tegen beter. Hou ook de mogelijk open om iemand te laten squeezen. Helaas krijg ik een minraise die ik erg sterk vind overkomen. Denk dat ik hier sws beaten ben, maar krijg achteraf ook erg goeie odds om te callen wat imo weer neerkomt op setminen. En dit nooit EV+ kan zijn vanwege mijn tekleine stack. Ben beniewd wat jullie hier voor line spelen?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $15.00+$1.50

Stacks:
      UTG Hood_Ace (58k)
      UTG+1 teus78 (24k)
      MP1 Bierpokkel (57k)
      MP2 arietm (50k)
      MP3 fullswing (15k)
      CO MostDonkeD (54k)
      BTN ebebebe (22k)
      SB samrogers (34k)
      BB IronMonkey80 (37k)

Blinds: 1.3k/2.5k Ante 300

Pre-Flop: (6.5k, 9 players) Bierpokkel is MP1 J:club: J:diamond:
      Hood_Ace raises to 5k, 1 fold, Bierpokkel calls 5k, 4 folds, samrogers raises to 10k, 1 fold, Hood_Ace calls 5k, Bierpokkel folds

Flop: 5:diamond: J:spade: 8:club: (30k, 2 players)
      samrogers bets 7.5k, Hood_Ace folds

Final Pot: 38k

samrogers wins 38k (net +20k)

Hood_Ace lost 10k
      Bierpokkel lost 5.3k
  • 9 antwoorden
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Je krijgt preflop inderdaad goede odds om te callen. Los van het setminen is het heel goed mogelijk dat je inderdaad de beste hand hebt.
      Wanneer SB QQ-KK-AA heeft, ben je waarschijnlijk verslagen. Tegen alle andere handen lig je voor en daarbij heb je positie op beide spelers.
      In die zin heb je naast een set ook de kans op overpair.
      Ik zou dus de call maken.

Na het c-bet op de flop krijg je een lastige beslissing. Ok, nu valt er een J en jij bent al uit de hand gestapt. Da´s jammer maar that´s life.
      Op een flop van bv. 5-T-8 is het kwestie van inschatten hoe breed de range van SB is en of je hier het risico wilt nemen om broke te gaan.
    • Markenator
      Markenator
      Silver
      easy shove pre
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Had ik idd zondermeer pre geshoved na die minraise.
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Je kunt inderdaad preflop all-in gaan en je wordt op zeker gecalled door QQ+.
      Je kunt ook op de flop na een cbet all-in gaan en ook dan wordt je op zeker gecalled door QQ+. Echter door op de flop te pushen haal je meer value uit je boeren en dat is dus de keuze die ik maak in dit soort gevallen. Dat heeft als bijkomend voordeel dat je op een flop van bv A-Q-x je boeren goedkoop weg kunt leggen zonder je toernooi leven op het spel te zetten.

Na de minraise van SB kun je preflop op 0% foldequity rekenen, waarom dan niet de flop bekijken en afhankelijk daarvan beslissen?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Na een UTG minraise en zelf redelijk early ga je met zo'n stack en JJ niet op setvalue spelen. Gewoon shoven.

De eerste call was i.m.o. fout. Je krijgt veel te vaak callers na jou en dan sta je er met JJ hoogstens redelijk voor op de flop en met een overcard al snel beroerd.

Uitgaan van een call door QQ+ na jou is hier niet aan de orde, want die hand komt te weinig voor om hier te verwachten.

UTG heeft genoeg slechtere handen in zijn range om ertegen te shoven. Denk daarbij aan lagere pockets, suited connectors, KQ etc...

Een minraise hoeft niet perse een trap te zijn (en is dat zelfs meestal niet).

Na de call van de minraise wordt het verhaal anders (kijk ik niet eens naar), maar die situatie had niet mogen ontstaan.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Zeezout heeft gelijk.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Lijkt me idd ook het beste om met je 22bb stack te shoven hier :)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hmmm... interesting hand.

Kijk preflop heb je een ideale stack om te reshoven. Tis een $15 en daar zal het toch wel vaak voorkomen dat mensen niet zo tight terugspelen op reshoves en dat je dus mooi value kunt halen door meteen preflop te shoven.

Het is namelijk ook wel moeilijk om JJ te spelen in een called pot met deze stacksize. Denk je echter dat villain veel te tight zal terugspelen op je shove, en dat er squeezehappy spelers na je zitten, dan is een call zeker niet heel slecht.
      Het vereist echter echt wel goeie postflop skills om dan profitable tegen UTG te gaan spelen. Maar standaard is een shove zeker een stuk beter.

Na je call wordt je dan gesqueezed (wat je eigenlijk wou) maar omdat het hier om een minraise gaat zetten de meeste mensen hem op: QQ+. Ik weet niet echt of dat wel een juiste conclusie is. Vaak zie ik toch ook dat minraises gewoon random stuff is bv. omdat mensen gewoon op de raise knop willen klikken. I know it's redicioulisly result oriented maar deze hand toont al aan dat het zeker niet altijd QQ+ hoeft te zijn.

In ieder geval, ik zou zeker, heel confident shoven na de squeeze en de call van UTG. Stel dat UTG altijd fold en SB altijd callt dan heb je slechts 36% equity nodig om hier break even te shoven, gewoon door de dead money en het feit dat de SB zo short is. Je zit hier door je flatcall eigenlijk in een mooie situatie om te shoven volgens mij en ik zou het daarom ook zeker doen. Ik zet de SB dan ook op een bredere range. Gewoon callen en setminen is natuurlijk ook profitable maar omdat je zo vaak moet opgeven zal het je niet zoveel opleveren als preflop shoven volgens mij.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Oke thanks:)

Wist dat ik hem fout speelde dus vandaar maar even gepost. Hoop van geleerd :)