klopt dit???? 6 aannames! (comments needed!)

• rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      1)
      Equity berekenen (schatting):
      nut-flush:
      (# outs *4)+2 = % vanaf flop bv 9*4+2 = 38%
      (# outs *2)+2 = % vanaf turn bv 9*2+2 = 20%
      nut-OESD:
      (# outs *4)+2 = % vanaf flop bv 8*4+2 = 34%
      (# outs *2)+2 = % vanaf turn bv 8*2+2 = 18%

Pot-Equity berekenen:
      pot: $5
      Villain bets: $10 (all-in)
      Hero calls for $5?

Equity: [$5] / [pot+bet+call = $5+$10+$5 = $20]
      Equity: [$5] / [$20] * 100% = 25%

2)
      connectors met Maximale Straight outs (s/o):
      JT, T9, 98, 87, 76, 65, 54, 43
      connectors met Minimale Straight outs (s/o):
      AK, KQ, QJ, A2, 32

3)
      UTG(villain) vs BU(hero) met 44 = call voor set value (implied odds)
      CO/BU(villain) vs SB(hero) met 88 = 3-bet (positie-nadeel)

4)
      pot odds pre-flop:
      >= 3:1 get in ATC

5)
      Small blind vs Big blind (raise 5x BB!!!)
      AA - 22 - all pairs & Broadways: plaatjes KQ, KJ, QJ
      Ax - any Ace suited & A5o+
      Kx - any King suited & K8o+
      QJs - Q5+ & Q8o+
      JTs & J9s & JTo+
      fold the rest

6)
      Betsizes (alarm-bells):

SB/BB $50/$100

pre-flop:
      EP bet: $450 (4,5 keer BB)
      wants to protect AQo, AJs, AJo
      3-bet to $1250!

pre-flop:
      EP bet: $250 (2,5 keer BB)
      wants actions AA, KK or small 99
      fold: Ax, Kx,
      play: draw-hands JTo, 67s, 89s (better equity against AA, KK)

post-flop:
      pot: $700
      EP bet: $750 (over-bets the pot)
      usually weakness, wants to protect top-pair top-kicker
      try big re-raise to $1850!

post-flop:
      pot: $700
      EP bet: $200 (less than 1/3 pot)
      usually strength, wants to keep you in the pot, standard C-bet is 1/2 pot or 2/3 pot

turn/river-bet:
      overbetting: weakness (bluff-bet)
      underbetting: strength (value-bet)
  • 4 antwoorden
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      1) Klopt, al heb je in de praktijk weinig tijd om dit soort berekeningen te doen. Is overigens de eerste keer dat ik die +2 zie, normaal doe ik gewoon x4 of x2 voor respectievelijk flop of turn. In de praktijk onthoud ik gewoon voor OESD of FD: flop 2:1 (33%), turn 4:1 (20%), wat gemakkelijker rekent in vgl met de pot odds.
      Pot odds berekenen klopt ook. Ook hier kan het met verhoudingen iets gemakkelijker werken. In je voorbeeld is dat dan immers 3:1, namelijk de pot is al 3x het bedrag dat jij moet bijleggen.
      Uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur, sommigen rekenen liever in %, anderen in odds.

2) Je 43 moet in de 2de rij staan, want is vergelijkbaar met QJ. Namelijk aan de ene kant heb je maar 2 waarden meer, dus je kan geen Straight maken met 3 kaarten aan die kant.

3) Dit is veel te algemeen en hangt enorm van villain af. Preflop UTG callen met 44 is geld weggooien aan agressieve tafels, omdat je uiteindelijk toch je hand meestal preflop moet weggooien als iemand na je raiset en je niet langer de implied odds hebt om nog te callen. 88 in de SB tegen een stelende CO/BU is idd een 3bet, maar hangt ook weer af van hoeveel steal% en fold-to-3bet hij heeft. Als hij bijna nooit stealt (en dus hier raiset met een zeer sterke hand) of nooit foldt op een 3bet zit je gewoon met een heel moeilijke postflop hand.

4) nog meer dan in 3: veeel te algemeen. Bedoel je dat je ATC callt of zelf ATC gaat ? En wie is de raiser, UTG of BU ? En is dit cash of tournament (in dat geval zit je nog met ICM) ? etc...

5) weer veel te algemeen. Hangt enorm af van hoe BB speelt (passief, aggro,...) en of het hier cash of tournament is.

6) en tot vervelens toe: weer veel te algemeen. Een 4.5BB bet van EP kan vanalles betekenen afhankelijk van villain. En overigens, met wat ga je hier 3betten ?! En dan, preflop callen met een zwakke suited connector tegen wat jij denkt AA/KK te zijn. Maar je zegt niets over stacksizes, terwijl implied odds hier essentieel zijn. Dan: potbet kan vanalles zijn, inclusief de nuts, en met wat denk jij hier te 3betten met wellicht nagenoeg 0 FE. En sommige villains gaan evengoed min-bet/raisen als bluff en overbetten de nuts.

KORTOM: snap niet goed wat je bedoeling is hier. Los van het feit dat poker zich niet laat herleiden tot wat algemene regeltjes, ontbreekt in je voorbeelden/regels gewoon een hoop informatie die essentieel is om de juiste beslissing te nemen.
    • misipokeraar
      misipokeraar
      Bronze
      Volgens mij probeert hij een bot te maken;)
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      thanks ViperPP voor je reactie.
      Ik had het trouwens over cashgames, was ik vergeten te vermelden :D

Ik weet dat alle 6 punten veeeeeel te algemeen zijn en dat je op basis van je tegenstander altijd moet aanpassen.

Ik probeerde een 'nulpunt' te creeeren...zovan: in deze situatie KAN je gaan denken aan deze strategie....uiteraard gaan je dan 'tweaken' aan de hand van de situatie (villain, stats, IP/OOP, reads etc etc)

Je moet ook niet elke keer UTG, die je op AA/KK zet, callen met een SC, maar als het een TAG is die opent (bijv ook met AKo en AQs), kan je echt wel een keertje terugspelen vanuit de BTN met 54s bv

over punt4 (nu je weet dat het over cashgame gaat)...is je commentaar dan nog hetzelfde?? (voor mij maakt het namelijk niet zoveel uit wie er opent en wie er mee limpt, indien de odds er zijn en je hebt een PP of SC...why not??

en over punt6: indien een Fish vanuit MP opent 5xbb of zelfs 6xbb, denk jij dan ook niet: die heeft pp 66, 77 of 88?? :f_cool:
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      over punt4 (nu je weet dat het over cashgame gaat)...is je commentaar dan nog hetzelfde?? (voor mij maakt het namelijk niet zoveel uit wie er opent en wie er mee limpt, indien de odds er zijn en je hebt een PP of SC...why not??
      Ok, dacht overigens dat het een all-in toestand was (ik ben zelf SNG'er waar ATC all-ins doodnormaal zijn).
      Mja, ik betwijfel het toch of het +$EV is om met ATC in de BB te callen als UTG minraiset en niemand anders meegaat...