NL25 - AQo

• 2 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Op NL25 4bet/fold ik deze meestal.
      Folden is een beetje weak en callen is ook niet leuk OOP. Als je een goed idee hebt van hoe hij speelt postflop dan zou het wel kunnen (als hij bijvoorbeeld veel cbet maar niet veel 2nd barrelt)
      Dus ik 4bet deze hand gewoon, vraag is dan of je hier broke gaat of niet. In deze spot is zijn 3bet niet erg groot waardoor je 4bet ook een stukje kleiner kunt maken zonder committed te zijn. Bovendien hebben jullie hier beiden 120bb waardoor hij al een goede hand moet hebben om te kunnen shoven (is nog een goede tip om tegen 120-150bb vaker te light 4betten omdat een 4bet callen niet erg leuk is en ze met een shove hun hele stack op spel zetten)
      Ook is mijn ervaring dat zulke aggro 3betters op NL25 over het algemeen hun shoverange niet erg goed aanpassen en enkel met de top van hun range zullen shoven (wss omdat er op NL25 niet erg vaak ge4bet wordt waardoor ze niet anders kunnen), dus ik 4bet hier gewoon en verwacht vaak genoeg een fold te krijgen waardoor deze move EV+ is.

edit: btw, tenzij er een huge fish aan deze tafel zit, zou ik hem gewoon verlaten want er is niks vervelender dan een actieve 3better aan jouw linkerkant te hebben
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Okej nice played dus :) .bedankt