Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      villian heeft een 3bet van 7% en zeker met AK oop wil ik hier niet flatten. na mijn raise naar 3$ en zijn shoven kan ik denk ik niet meer folden? ik moet 7 callen om een pot van 20$ te winnen.. er vanuit gaande dat villian hier alleen QQ+ speelt, moet ik denk ik wel broke? zelfs als ik alleen KK+ neem, is dit denk ik al een nipte call?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,13
      CO:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with A:diamond: , K:heart:
      Hero raises to $0,40, 3 folds, CO raises to $1,20, 3 folds, Hero raises to $3,00, CO raises to $10,00 (All-In), Hero calls $7,00.

Flop: ($20,15) J:heart: , T:spade: , 6:diamond:
      Turn: ($20,15) 9:diamond:
      River: ($20,15) K:spade: (2 players)

Final Pot: $20,15
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      tDing is wel dat je UTG opent en je hem dan wel veel meer respect zou moeten geven. Je hebt ook niet echt zo een betrouwbaar sample op hem dus kan evengoed zijn dat zijn 3bet na 5k handen slechts 3.5% is. Met deze gedachten kan je preflop wel folden (18/12 is ook al naar de passievere kant -> zie ook AF!)

Als je hem wel wijd ziet 3betten is het inderdaad beter om te 4betten en dan broke te gaan ja
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Op zich zal dit nooit héél fout zijn aangezien je hier inderdaad niet OOP wil callen, en je hebt nog altijd equity tegen QQ, KK (AA is een ander verhaal)

Ik zou hier altijd kijken naar het 3bet% vanaf de CO en eventueel ook vs. hero (Dan zie je of hij vaker tegen jou 3bet, dat kan in HEM2). Als hij tight 3bet dan kan je inderdaad beter folden, maar als hij wat looser 3bet en zijn 4bet range is ook 3% en meer, dan kan je hier wel broke gaan.

Je moet hier trouwens 7$ callen om een pot van 13.4 te winnen. Niet om een pot van 20 te winnen! Je hebt hier dus ongeveer 34% equity nodig. Tegen KK heb je dat net niet, maar zodra hij af en toe met QQ ook broke gaat, dan is het al profitabel om te callen.