Nl 10 - Qq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      villian 3bet 3% (wellicht vanuit de SB wat meer) en dus besluit ik na zijn 3bet te flatten met QQ. flop bet hij nagenoeg potsize, en call is denk ik wel prima. ik zie hem hier barrelen met 1010, JJ, QQ, KK, AA maar wellicht ook wel met any Ax (maar zou zijn cbet dan zo hoog zijn?). door te raisen druk ik alle mindere handjes sowieso uit zijn range. turn besluit hij te checken, waardoor ik besluit een value bet te maken, welke villian besluit te callen. ik zie zijn range dan nagenoeg enkel uit overpairs bestaan, en dus besluit ik behind te checken op de river..

nh? en wat is hier anders de ideale line?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $10,96
      Hero:
      $15,15

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:diamond: , Q:club:
      4 folds, Hero raises to $0,30, SB raises to $1,00, BB folds, Hero calls $0,70.

Flop: ($2,10) T:club: , 5:club: , 2:heart: (2 players)
      SB bets $2, Hero calls $2,00.

Turn: ($6,10) 9:diamond: (2 players)
      SB checks, Hero bets $4,6, SB calls $4,60.

River: ($15,30) 8:spade: (2 players)
      SB checks, Hero checks.

Final Pot: $15,30

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Qd Qc)
      SB shows one pair koningen (Ks Kc)

SB wins with one pair koningen (Ks Kc)
  • 8 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik denk dat het tot en met de turn vrij standaard is eigenlijk :)

Tis wel raar want het enige logische dat ik in zijn range zie ik JJ... Omdat je nogmaar erg weinig behind hebt zou ik wel shoven denk ik. wie weet callt hij nog met AT. Tding is dat ik erg weinig in zijn range zie waarmee hij je beat.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      he farma, bedankt voor je reply! denk je dat a10 hier in zijn range zit? ik vraag me af of hij hier a10 gaat 3betten pf (met een 3bet percentage van 3%). kunnen KK en AA hier niet in zijn range zitten? imo bet hij in dit geval de turn zelf wel uit, maar uitsluiten kan ik ze denk ik ook niet?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja true... Tis iig erg nipt of het een valuebet is. Als je je er niet comfortabel bij voelt kan je het ook gewoon achterwege laten :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vind het nh, inclusief check behind op river.

@ judge (of anderen): kun je hier ook broke gaan pre-flop aangezien je in een BU-SB situatie zit? Al vind ik zo'n lage raise pf altijd verdacht...
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Als je MSS speelt kan je hier prima broke dus ben ook wel nieuwschierig als je hier met BSS niet gewoon preflop naar 3dollar kan raisen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Zou het maar doen vanaf iemand 5% of meer restealt.. :)
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Zal hem op de river gewoon all in zetten. =)
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Dit is inderdaad een vreemd handje (zeker als je het resultaat bekijkt).

Toen ik de hand gewoon doornam was ik er eigenlijk redelijk zeker van dat je hier tegen JJ zit. Daarom:

- preflop call: prima
      - flopcall: prima
      - turnbet: prima
      - river: ik shove hier :) , maar met een checkbehind ga je voor de veiligste weg, alhoewel je hier wel af en toe value zal missen dan.

@Moneystef: ik kijk hier ook naar de 3bet range vanuit de SB én de vs. 4bet stat. Als hij vaak callt vs 4bet dan kan je hier prima broke gaan preflop. In een BU vs SB situatie zijn de ranges sowieso al wijder, dus het is niet echt verkeerd. De 5% die Farma aangeeft kan je een beetje als richtlijn gebruiken. Als Villain hier maar 3% 3bet dan zit je met een 4bet enkel tegen zijn nut-range aan, dus dat heeft ook geen zin.

Het heeft ook voordelen hoor, als Villain AK heeft bv. zal je niks meer in de pot stoppen als er een A of K komt, terwijl het omgekeerd net hetzelfde zal zijn er geen A of K komt. Dus dan heb je liever het geld er preflop in.