[45 mans] A4s limped potd

• liessens
      liessens
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Player8 (3,065)
      UTG+1 Player9 (12,550)
      MP Player1 (20,960)
      CO Player3 (15,900)
      BTN Player5 (1,540)
      SB Player6 (8,155)
      BB liessens (5,330)

Blinds: 400/800 Ante 50

Pre-Flop: (1,550, 7 players) liessens is BB A:club: 4:club:
      1 fold, Player9 calls 800, 4 folds, liessens checks

Flop: K:club: J:spade: 9:club: (2,350, 2 players)
      liessens checks, Player9 bets 1,600, liessens goes all-in 4,480, Player9 calls 2,880

Turn: 2:club: (11,310, 2 players, 1 all-in)

River: J:club: (11,310, 2 players, 1 all-in)

Was best interessante discussie over op skype.

Eerst pre, twijfelde ik al. Ik verwacht niet super veel FE en met A4s doe je het tegen geen enkele range super. Ook is er nog steeds vrij veel bubble factor.

Als played vroeg ik mij af wat beste line was postflop. Ik kon gewoon donkshoven, maar 2*pot, vond ik zo'n line van "hallo ik heb flushdraw".

Dus besloot ik te checken in de hoop op kleine bet en dan nog FE te hebben. Echter bet hij sterk uit. Ik kan hier nooit meer weg van mijn flushdraw lijkt mij en shove, dus maar in de hoop op nog beetje minieme FE.

Dus pre shove? Is waarschijnlijk lichtjes profitabel, als je elke flop zou c/f, maar dat doe je niet.

Donkbet flop?

Na sterke bet, nog folden?

Al bij al, dus nog interessant handje
  • 14 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Hangt er een beetje vanaf of hij vaak limpt. Zo ja, dan shove ik wsl wel preflop (alhoewel het wel een leak van mij is om limpers af te straffen met zwakke azen).

Aangezien we in het geld zitten, shove ik wel flop. Kans is toch vrij groot dat hij een betere Ax hand vastheeft of pp die flop erg vaak mist. Heeft hij toch gehit dan hebben we wel nog genoeg outs naar onze flush.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      ik shove pre
      as played pre, speel ik identiek
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Shove pre en anders zo
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Aangezien we in het geld zitten
      De ICM factor is niet veel minder dan wanneer het 8handed is hoor ;) Het werkt alleen psychologisch anders omdat het van 8 naar 7 neerkomt op het verschil tussen winst en verlies.

Mijn visie op de hand: Met 2 mensen shorter, en genoeg fold equity over als je de hand opgeeft lijkt me dit niet altijd een shove. Ik denk dat je niet genoeg fold equity preflop hebt om te shoven aangezien hij met zijn limp wel aangeeft geïnteresseerd te zijn in de flop, denk ik niet dat ie voor 6bb extra vaak fold, mede ook omdat de bubble al gebarsten is stacken mensen losser tegen elkaar af. Tegen zijn range zul je niet echt voorliggen, wat voor chipev niet helemaal uitmaakt omdat je redelijke odds krijgt, maar met de icmtax zal het wel wat minder gunstig worden. En de vraag is of je die spot aan wil gaan.

Als ik het me goed herinner was dit een 1.50 sng, en mijn ervaring hier is dat mensen als ze eenmaal in het geld zijn, veel te loose tegen elkaar all in gaan, dus je kunt met wat nitten zo meerdere plaatsen opschuiven. Daarom zou ik checken preflop, en op de turn herevalueren wat je opties zijn. Als je uiteindelijk de hand opgeeft behoud je fold equity en zullen er best nog wat goede first in spots komen.

Deze flop hit je redelijk je hebt een mooie flushdraw gehit, maar helaas hit het zijn range ook vrij hard. Ik denk dat de enige handen van zijn limping range die hij hier ooit op gaat geven pocketpairs zijn en dat het dus van zijn limping range pre afhangt of je hier fold equity hebt. Als je geen fold equity hebt dan moet je deze hand opgeven, om dezelfde reden dat je preflop niet wil flippen.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik postflop zou doen, maar ik neig op het moment naar gewoon super nitty check/folden of donkshoven, omdat je daar mss meer foldequity hebt dan bij check/raise. Bij check/raise voelt villain zich vaak al committed denk ik.

Ben wel heel benieuwd wat de judge vind, mss ben ik wel een ontzettende nit en is het easy shove pre, maar dan ben ik benieuwd naar de onderbouwing en daar leren we dan weer van ;)
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      Ik denk dat ik ongeveer half pot zou donken en folden op een raise, ik denk dat je daarbij namelijk ongeveer net zoveel fold equity hebt als bij een check/raise, waarbij een check/raise veel duurder is als hij terugspeelt.

Dan hou je ongeveer nog 4BB over en heb je totaal geen fold equity meer aangezien de 3 bigstacks in de eerste 4 posities na jou zitten.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ben ik met je eens.

Ik heb hem ook al aangepast, denk dat je te vaak een call zal krijgen dus lijkt me ook niet het beste, ben er nog niet helemaal uit wat ik postflop zal doen.
      Ben benieuwd hoe goed donkshove het zou doen, denk wel stuk meer fold equity dan check/raise
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Pre dacht ik er eigenlijk net zelfde over.

Post verwachtte ik met c/r nog best wat fold equity te hebben, maar ik verwachtte dan ook een veel kleinere bet. Hiermee geeft hij toch aan dat hij zijn hand niet gaat opgeven.

Dus misschien beste line c/r op kleine bets en c/f op grote bets? Oké het is mega weak, maar als hij iets heeft, flip je op zijn best en ICM heft hier de goede odds wel beetje op.

Zoals aangegeve, zitten de bigs wel na mij zitten, maar zelfs als ik win, heb ik ze nog niet covered en zit ik nog steeds vrij ugly
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      ik shove pre
      as played pre, speel ik identiek

+1 (denk ik)

interesting hand wel.. eerste datch ik, snapshove, dan bekeek ik stacks beter in detail, dan begin je weer te twijfelen en neig je naar check/fold flop , maar hit je zo'n monster flop waar je moeilijk wegkan.... pff lastige hand. :D

kan me eigenlijk in beide opties vinden. pre shoven / as played. Denk dat dit van die gevallen zijn waar zijn stats de doorslag zouden geven. 40/15 spelers pre shoven, 16/14 speler = as played.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Denk dat dit van die gevallen zijn waar zijn stats de doorslag zouden geven. 40/15 spelers pre shoven, 16/14 speler = as played.
      Hier ben ik het vooral mee eens, had ik op skype ook al gezegd toen we de hand discussieerden voordat ie op het forum kwam. Meen me te herinneren dat de speler 23/13 speelde wat het weer een twijfelgeval maakt lol. Denk dat 23/13 inhoudt dat ie af en toe broadways en PP's limpt die hij niet meer weg gaat leggen op een shove van 5.5bb, waardoor je te weinig fold equity hebt om het profitabel te maken.

Maar as played vinden jullie postflop dus goed? Denk je dat je hier wel genoeg fold equity hebt? De flop hit zijn range wel erg hard imo, welke handen die hij limpt pre gaat hij nu nog wegleggen?
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Denk dat dit van die gevallen zijn waar zijn stats de doorslag zouden geven. 40/15 spelers pre shoven, 16/14 speler = as played.
      Maar as played vinden jullie postflop dus goed? Denk je dat je hier wel genoeg fold equity hebt? De flop hit zijn range wel erg hard imo, welke handen die hij limpt pre gaat hij nu nog wegleggen?
      Waarom heb je hier FE nodig.
      Je staat toch altijd op 40%, pot odds wise denk ik dat je het er dan in wilt?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Waarom heb je hier FE nodig.
      Je staat toch altijd op 40%, pot odds wise denk ik dat je het er dan in wilt?
      ICM!
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      In eerste instantie dacht ik shove pre, maar toen las ik het verhaaltje dat je verwacht geen FE meer te hebben. Als je 100% zeker weet dat hij callt en dat je dus geen FE hebt, is een check prima. Vervolgens zou ik op deze flop ook check/shoven. Dus ik zou zeggen nh!

Maar ben stiekem wel benieuwd naar de mening van handbeoordelaars.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      +1 (denk ik) interesting hand wel.. eerste datch ik, snapshove, dan bekeek ik stacks beter in detail, dan begin je weer te twijfelen en neig je naar check/fold flop , maar hit je zo'n monster flop waar je moeilijk wegkan.... pff lastige hand. kan me eigenlijk in beide opties vinden. pre shoven / as played. Denk dat dit van die gevallen zijn waar zijn stats de doorslag zouden geven. 40/15 spelers pre shoven, 16/14 speler = as played.

Helemaal agree stats geven hier echt de doorslag. Bij b.v. een 12/4 kijk ik ook gewoon nog een flop.

Vind check/shove optie hier veruit het beste sommige zullen zeggen ICM openjam flop maar villians zullen hier nog vaak genoeg b/f om niet te c/j.

Dikke WP, leuke hand ook btw!
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Sorry voor late beoordeling wederom. Aantal nette posts itt.