[45 mans] beginfase s&g

• schelleXL
      schelleXL
      Silver
      Cattshark is at seat 2 with 1185.
      Lazurek is at seat 3 with 2140.
      123VZ123 is at seat 4 with 1455.
      Lundenburg is at seat 5 with 1935.
      Nadezda999 is at seat 6 with 2830.
      comot is at seat 7 with 2025.
      Schelle011 is at seat 8 with 2455.
      gazpeSRB is at seat 9 with 2425.
      szandokan78 is at seat 10 with 3290.

Post Blinds:

The button is at seat 4.
      Lundenburg posts the small blind of 15.
      Nadezda999 posts the big blind of 30.

Deal Pocket Cards:

Schelle011: A :spade: Q :club:

Pre-flop:
      comot raises 90.
      Schelle011 calls 90.
      gazpeSRB folds.
      szandokan78 folds.
      Cattshark folds.
      Lazurek calls 90.
      123VZ123 folds.
      Lundenburg folds.
      Nadezda999 calls 60.

Flop (K :club: 6 :club: 4 :club:) :
      Nadezda999 checks.
      comot checks.
      Schelle011 raises 90.
      Lazurek folds.
      Nadezda999 folds.
      comot calls 90.

Turn ( K :heart:) :
      comot checks.
      Schelle011 raises 120.
      comot calls 120.

River ( J :heart:) :
      comot checks.
      Schelle011 checks.

Showdown:
      comot shows 9 :heart: 9 :spade:
      Two Pair
      Schelle011 shows A :spade: Q :club: .
      Pair

Pot Summary:
      Total Pot: 795
      comot wins 795.

Had ik moeten betten op de river ?
  • 4 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ik fold preflop. As played speel ik gans de hand gewoon check/fold. Ik zou trouwens afraden om te minbetten op flop en turn. Als je bet, doe dit dan minstens halfpot. Nu kom je erg zwak over.

En river betten zou ik zeker niet meer doen aangezien veel te weing mensen hun kaarten kunnen wegleggen.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      enkel vraagjes die je jezelf moet stellen:
      :diamond: zou je de hand op dezelfde manier hebben gespeeld als je AK zou hebben?
      :diamond: zou je op de flop/turn/river op dezelfde manier gebet hebben?

comments:

Als je wilt semi bluffen met een FD ( je hebt een goede flushdraw maar connect niet met de board), dan werkt dit omdat je een hand rept die wel connect met de board, en hou je de FD outs over voor in geval je een call krijgt, je nog steeds kan drawen naar de nuts. daarom dat het een semi bluff is. je bluft want hit de board niet, maar je hebt nog outs om te improven als er toch iemand called. hoe meer spelers in de hand, hoe minder je moet bluffen/semi bluffen, omdat je meerdere spelers moet doen folden.

je rept hier een Kx hand met je semi bluff. AK/KQ. als je die hand wil reppen, speel je hand dan ook alsof je hem effectief hebt, anders zal elke goede speler meteen doorhebben, dat je aan het bluffen bent door je zwakke betsizing.

Ik zou ook aanraden om op de flop nooit als eerste te betten, als je preflop niet de raiser/reraiser was. zeker multiway, en zeker als je nog niet goed kan pokeren (no offence)

pre zou ik hem niet folden, AQ kan je best callen op de micro's. genoeg spelers die met lagere aces in de hand komen en je value geven. Gezien je postflop spel nog heel zwak is, zou ik inderdaad beginnen met basic pokeren met de nuts, betting op flop voor value spelen (niet gaan bluffen als je niet weet waneer , waarom en hoe je dat moet doen) en enkel je tophanden preflop spelen. Langzaamaan, kan je dan meerdere handen toevoegen aan je openrange en bluffs/ semi bluffs toevoegen.

heb je al even de tijd genomen om de basic artikels te lezen?
      Steek daar even wat tijd in. lees ze niet 1of2 keer, maar 10-tal keer, tot je het echt SNAPT en niet gewoon leest. nu zit je gewoon geld te doneren.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Sluit me aan bij de judging van Solartje.
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Ik fold AQ hier preflop, De beste man raised hier UTG 3x. Je hit niet vaak genoeg om het winstgevend te maken en stel dat je een A of een Q hit. De vraag is of je voor staat maar zelfs als je voorstaat word je hier niet vaak afbetaald.