Backing/Staking/mark up

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Aangezien ik wel wat reactie wil, en geintresseerd ben heb ik klein beetje geteld en gedacht. En kwil ervoor zorgen dat iedereen goed geinformeerd is. Dus daarom dit stukje

Staking, backing, backing+mark-up (Voor de gebackte, gestaked-te)

Stel je maakt winst. Backing krijg je 50% van de winst, staking net hetzelfde. Backing+mark-up, je maakt 50% winst + 10% op totale BI

Stel je maakt verlies. Backing maak je zelf ook verlies, bij staking maak je geen verlies. Bij backing +mark-up, maak je pas verlies als je minder hebt dan -(mark-up)%ROI. (Of zelfs 2*(-mark-up)%ROI ?)

Dit is voor de gestakedte of gebackte speler.

Voor de backers/stakers

Stel winst.
      Bij backing krijg je x% van de winst, waarbij x=inkooppercentage.
      Bij staking krijg je 1/2x % van de winst, omdat 1/2 naar de gestackte gaat.
      Bij backing+MU, krijg je x% van de winst - (MU%*totale BI)*x/100

Vb
      Stel 1k BR, backer/staker 10%, MU 10%, winst 10% ROI

backing: gebackte $50, backer $10 (pure winst)
      staking: gestakte $50 , staker $5 (pure winst)
      backing+MU: gebackte $100, backer $0 (pure winst)

Stel 1k BR, backer/staker 10%, MU 10%, winst 20% ROI

backing: gebackte $100, backer $20 (pure winst)
      staking: gestakte $100 , staker $10 (pure winst)
      backing+MU: gebackte $150, backer $9 (pure winst)

Stel 1k BR, backer/staker 10% , MU 10%, winst 50% ROI

backing: gebackte $250, backer $50
      staking: gestakte $250, staker $25
      backing+MU: gebackte $275, backer $35

Stel 1k BR, backer/staker 10%, MU 10%, verlies -10% ROI

backing: gebackte -$50, backer -$10
      staking: gestakte 0$, staker -$10
      backing+MU: gebackte +$50, backer -$18 (ongeveer)

Stel 1k BR, backer/staker 10%, MU 10%, verlies -50% ROI

backing: gebackte -$250, backer -$50
      staking: gestakte -$0, staker -$50
      backing+MU: gebackte -$175, backer -$55

Dus bij winst
      is backing+MU altijd het meest voordelig voor de gebackte.

Voor de backer, is gewone backing het voordeligst, en daarna afhankelijk van MU en te verwachten ROI(waarbij de ROI het dubbel moet zijn van MU om voor de backer beter te doen dan een staking. )

Bij verlies

Voor de backer/staker is backing/ staking hetzelfde, enkel backing+MU is slechter.

Voor de gebackte/gestakte is staking het beste, indien zijn ROI<-2*MU. Anders is backing met MU beter.

Khoop dat dit klopt, en zo ja, dan zijn der op het engelse forum toch sommige deals waar ik serieuze vraagtekens bij heb.

Om nog even verder te gaan op bv backing/staking op eng. forum.

Chenny biedt 75% aan tegen mark-up van 30%.
      Hij gaat voor zo'n 23k MTT spelen, en verkoopt voor 30k 75%.

Stel hij wint niets. Hij heeft zich ingeschreven voor 23k en heeft 75% van backers. 75% van 30k is 23k Dus hij kan niets verliezen. Speelt eigenlijk gratis, met jullie geld.
      Goed gezienb, kga ook zo wat backings aanvragen. 25% voor mij en 30% mark-up. A winning combination

PS. Sorry maar vind dit vrij fel stinken, en dat voor een coach.
      (Hij doet niks verkeerd, ma das zoals vliegtuigtickets boeken. Prijs lijkt heel goedkoop, maar als je dan 1 keer ziet dat je nog voor dit en dat moet bijbetalen, is de deal ineens veel minder goed)
  • 18 antwoorden
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Ik snap het inderdaad ook niet helemaal...
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Of om Chenny vb te volgen.

Stel hij heeft 10k verloren, en dus nog 13k over. (ongeveer -40% ROI)
      Dan krijgt hij 25% van 13k=3k + 7k markup=10k
      Dus hij maakt bijna +40% ROI op het geld dat hij erin stopt. En dat terwijl hij -40% ROI heeft gedraaid op de MTT's :f_eek:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      mjah , komt er gewoon op neer dat je actie koopt boven een bepaalde ROI he.
      Als je verwacht dat ie over large samples 50% roi heeft , dan gaat ie tochniet gewoon een 1%=1% doen.
      Dan weet ie ookwel dat ie goed genoeg is en dus meer kan vragen.
      Gaat er dus gewoon over hoe je zijn roi inschat, das alles :)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Weet chenny zijn backing niet precies

Maar om 3 voorbeelden van de mijne te geven.

$5000 roll

100 MTTs met buyin van $55 = $5500
      markup 10%*5500 = 550$

1. cashes: $10,000 ($4500 winst)

Backers: (10,000-5,500-550)*50% = 1975$ winst
      Backee: (10,000-5,500+550)*50% = 2525$ winst

2. cashes: $5500 (Breakeven)

Backers: (5,500-5,500-550)*50% = 275$ verlies
      Backee: (5,500-5,500+550)*50% = 275$ winst

3. cashes: $2500 ($3000 verlies)

Backers: (2,500-5,500-550)*50% = 1775$ verlies
      Backee: (2,500-5,500+550)*50% = 1125$ verlies
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Dus chenny krijgt 22.5k om voor 23k toernooien te spelen dus zelfs bij -100% ROI verliest hij zelf maar $500 :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Geen idee wat chenny zijn deal is.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      mjah , komt er gewoon op neer dat je actie koopt boven een bepaalde ROI he.
      Als je verwacht dat ie over large samples 50% roi heeft , dan gaat ie tochniet gewoon een 1%=1% doen.
      Dan weet ie ookwel dat ie goed genoeg is en dus meer kan vragen.
      Gaat er dus gewoon over hoe je zijn roi inschat, das alles :)
      Ja maar, als je actie verkoopt, doe je dit omdat je niet zeker bent dat je, wat je verkoopt, winstgevend gaat afsluiten. Anders verkoop je het toch niet.

Als ik zeker ben dak 50% ROI haal op 10 of 100 MTTs; waarom zou ik daar dan een deel van verkopen. Omdat ik graag geld weggeef? Als verkoper van %, doe je toch aan risicoverkleining. Als backer/staker moet je dit altijd in je achterhoofd houden.

En kheb niks tegen vb MU 10%, en zelf 50% backing.

Maar 30%MU en zelf 25% backen. Wil ik ook altijd mee spelen. En met plezier ga ik met men 27o dan AI :P Aangezien verliezen me zeker geld gaat opbrengen?

Kbedoel gewoon dat indien je MU% hoger ligt dan het % dat jezelf backed, dan construeer je een systeem waarbij verliezen winstgevend is voor jezelf, en khad niet verwacht dat dit zou mogen. (lijkt voor mij te veel op je actie dubbel verkopen)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze

Ja maar, als je actie verkoopt, doe je dit omdat je niet zeker bent dat je, wat je verkoopt, winstgevend gaat afsluiten. Anders verkoop je het toch niet.

dit is een volledige misopvatting.
      Als je denkt dat je toernooien niet +EV zijn, speel je ze sowieso niet. Je verkoopt % om variance tegen te gaan of omdat je niet rolled (genoeg) bent. Niet omdat je twijfelt of je het beat. Ik kan niet buiten mijn BRM gaan simpelweg omdat ik weet dat ik hogere games winstgevend speel. Anders zou elke speler met $1K op zijn roll 1000NL kunnen gaan spelen als hij een edge denkt te hebben.

Verliezen levert bij mij geen geld op he, ik krijg 55% van de buyin (50%+5%markup) dus verliezen kost me 45% van de buyin.

Edit, weet niet of je op mijn backing doelde of niet, maar ik reageer hier enkel voor mijzelf. Ik ken andere backdeals verder niet.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RemyAlleenOpDeWereld
      Dus chenny krijgt 22.5k om voor 23k toernooien te spelen dus zelfs bij -100% ROI verliest hij zelf maar $500 :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
      Niet dat hij zijn 75% verkocht zal krijgen, maar indien wel. JA
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Chenny stinks
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Lijkt me alsof jullie het allemaal veel ingewikkelder maken dan het is. :tongue:
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

dit is een volledige misopvatting.
      Als je denkt dat je toernooien niet +EV zijn, speel je ze sowieso niet. Je verkoopt % om variance tegen te gaan of omdat je niet rolled (genoeg) bent. Niet omdat je twijfelt of je het beat. Ik kan niet buiten mijn BRM gaan simpelweg omdat ik weet dat ik hogere games winstgevend speel. Anders zou elke speler met $1K op zijn roll 1000NL kunnen gaan spelen als hij een edge denkt te hebben.

Verliezen levert bij mij geen geld op he, ik krijg 55% van de buyin (50%+5%markup) dus verliezen kost me 45% van de buyin.

Edit, weet niet of je op mijn backing doelde of niet, maar ik reageer hier enkel voor mijzelf. Ik ken andere backdeals verder niet.
      Ik zeg, "op wat je verkoopt", hiermee doelde ik op een pakketje van MTT's, niet op een oneindig pakketje van MTT's.

VB kdenk dat donbartos wel MTT+$50 beat, maar ik ben niet zeker of dat gaat gebeuren in dat pakketje wat je verkoopt.

Ja nee, dat van die verliezen was niet op u bedoeld; Kvind jouw deal nog wel OKish. (alluwel -5% ROI je wel heel klein beetje opleverd :P )
      En kdenk ook wel dat er hier door coaches nooit misbruik zal gemaakt van worden.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Pakketje of longterm maakt niet uit he, alleen bij een staking maakt het uit of je 10 toernooien speelt of 10000 toernooien.

Bij backing (%koop) maakt dit niets uit, als 1 toernooi +EV is zijn 1000 toernooien ook +EV en andersom.

Alleen de variance wordt kleiner bij meer mtts, maar dat maakt voor de EV niet uit.
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Wat zou mijn markup kunnen zijn als ik over een hele grote sample MTT´s een ROI van 200% kan laten zien?

Ik zie hier heel veel stokbrood in :D
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Sja opzich kan je vrij easy 50-100% markup rekenen op lage buyins waar je een grote edge en sample op hebt.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Wat zou mijn markup kunnen zijn als ik over een hele grote sample MTT´s een ROI van 200% kan laten zien?

:coolface:
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Pakketje of longterm maakt niet uit he, alleen bij een staking maakt het uit of je 10 toernooien speelt of 10000 toernooien.

Bij backing (%koop) maakt dit niets uit, als 1 toernooi +EV is zijn 1000 toernooien ook +EV en andersom.

Alleen de variance wordt kleiner bij meer mtts, maar dat maakt voor de EV niet uit.
      Huh, ksnap er weer ni veel van. Waarschijnlijk ist vrij logisch en ben ik akkoord met u.
      Trouwes heb nerges iets over EV gezegd, zunne. :P kdoelde met die pakketjes enzo enkel op variance. Zoals jezelf ook zegt.

Als ik backing opstel, kies ik ook iets wat ik denk te beaten maar waar ik de roll niet voor heb, maar garanderen dat ik de verwachte EV voor die hoeveelheid MTT's ga halen? Hoe meer, hoe groter de kans. maar zeker ben ik niet, dus daarom backing.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Angstzweet