NL10 -AKs- Betsizing

• Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Wat vinden jullie van de betsizing en de gespeelde hand?

Poker Stars $10.00 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 1591322
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+1: $10.80 - VPIP: 15, PFR: 12, 3B: 3, AF: 1.8, Hands: 233
      MP: $8.97 - VPIP: 13, PFR: 13, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 15
      CO: $4.72 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 20, AF: Infinity, Hands: 15
      Hero (BTN): $10.00 - VPIP: 14, PFR: 12, 3B: 5, AF: 2.6, Hands: 68128
      SB: $4.65 - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 13, AF: Infinity, Hands: 66
      BB: $3.87 - VPIP: 33, PFR: 7, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 15
      UTG: $19.56 - VPIP: 15, PFR: 12, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 94

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with K :spade: A :spade:
      1 fold, UTG+1 raises to $0.35, 2 folds, Hero raises to $1.40, 2 folds, UTG+1 calls $1.05

Flop: ($2.95) K :club: T :spade: 5 :club: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $2.10, UTG+1 calls $2.10

Turn: ($7.15) 7 :diamond: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $5.00, UTG+1 raises to $7.30, Hero calls $1.50 all in

River: ($20.15) K :heart: (2 players - 1 is all in)
  • 8 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Waarom turn 1.5 behind houden? xD
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je hebt positie, dus 3x zijn betsize pf lijkt me prima? ik maak er dan ook pf 1,05 van.. 4x zijn bet lijkt me wat overdreven en ik denk dat villian in dit geval ook vaker pf zal folden, terwijl hij bij 3x wellicht eerder nog wat handjes als aq / aj e.d. zal callen (gezien zijn stats zal deze speler dat niet vaak doen, maar in het algemeen).. ik denk dat je hier in het algemeen value mist.

flop sizing lijkt me prima. zie maar weinig (suited) connectors in zijn range die hier callen pf, dus echt te protecten hoef je niet. iets meer dan 2/3 lijkt me fine.

turn speel ik ook bet / broke. terwijl ik dit schrijf begin ik me overigens wel af te vragen waar je op de turn nog echt value uit gaat halen door hier nogmaals te betten. ik denk dat vele lage pockets hier de flop al folden, en enkel handjes als 1010-JJ-QQ-Kx je bet nog zullen callen (AA raised pf zelf nogmaals). door zijn check-raise op de turn denk ik dat je hier vaak tegen een set aanloopt, maar folden is dan, gezien het bedrag dat je bij moet leggen, uiteraard nooit een optie meer..
      EDIT: nu ik beter naar de stacksizes kijk, moet je hier natuurlijk zelf gewoon schuiven. als je de flop iets groter bet, kan je het er op de turn easy in schuiven.

ik speel de hand hier dus exact hetzelfde, behalve dat ik het pf iets kleiner maak. wel vraag ik me af wat hier op de turn nog callt, maar ik ben met AK vaak zo verliefd op mijn hand dat ik de turn ook nogmaals barrel..
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Waarom turn 1.5 behind houden? xD
      Ja lol, was foutje:P . Vandaar meer mijn vraag of ik flop moet potten om turn te kunnen shoven. Of turn anders moet spelen.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Heb eigenlijk meer een vraag als een antwoord op deze hand :f_cool:

Vind het een mooie hand, goed gespeeld, veel dingen zijn al gezegd hierboven. zoals pf-raise size.

Wat dopiejopie zich ook afvroeg wat voor handen je hier gaan callen als je het erin schuift, denk alleen sets, dus dan bet je hier meer als een bluff, aangezien je tegenstander geen fish is, daartegen zal ik wel shoven, daar krijg je nog veel value tegen slechtere handen denk ik.

maargoed de pot is al 7,15 en je hebt nog 6,50.

Hij checkt vervolgens op de turn. Je kan hier denk ik heel goed behind checken en op de river een eventuele bet van villian callen, dan kom je er goedkoper af, nu je tegen een set zit of een AK split pot is ook mogelijk denk ik.
      Ik denk dat deze speler met deze stats een lager paar al lang niet meer gecalled had na jouw bet op de flop, hij is hier zijn set aan het slowplayen denk ik of hij heeft AK in zijn hand.....Waarom het erin gooien als je door zo een player alleen gecalled gaat worden door een hand die jouw beat!

Benieuwd wat mensen vinden van mijn gedachten gang , misschien wel heel krom hahah :f_cool:
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      ik denk dat je gedachtegang wel juist is en een check miss beter was geweest. Denk dat alleen beter mij daar callt tegen redelijke tegenstander.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wat een prima logica Rikvlierhuis!! Ik wou net hetzelfde voorstellen :)

Ik zou preflop ook wel kijken naar zijn fold to3bet. Als villain heel vaak foldt, dan zou ik eerder flatten.

As played kan je je de vraag stellen waarmee hij callt op de flop he. Dat zal hij doen met AA of KK (die hij wellicht zou 4betten preflop). Maar eerder waarschijnlijk is AK, QQ, JJ, TT. Als je op de turn gaat betten dan bet je enkel tegen AK en TT, want QQ, JJ gaat hij folden. Ik zie hem hier snel KQ vasthebben..mocht dat wel zo zijn dan is zijn UTG range wijder dan verwacht.

Dus ik ga voor een checkbehind op de turn en een valuebet of call op de river.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oke top bedankt voor de reacties allemaal! Tegenstander had AA in deze hand, dus dan weten jullie de uitslag.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Wat een prima logica Rikvlierhuis!! Ik wou net hetzelfde voorstellen :)

Ik zou preflop ook wel kijken naar zijn fold to3bet. Als villain heel vaak foldt, dan zou ik eerder flatten.

As played kan je je de vraag stellen waarmee hij callt op de flop he. Dat zal hij doen met AA of KK (die hij wellicht zou 4betten preflop). Maar eerder waarschijnlijk is AK, QQ, JJ, TT. Als je op de turn gaat betten dan bet je enkel tegen AK en TT, want QQ, JJ gaat hij folden. Ik zie hem hier snel KQ vasthebben..mocht dat wel zo zijn dan is zijn UTG range wijder dan verwacht.

Dus ik ga voor een checkbehind op de turn en een valuebet of call op de river.
      :pokerface: Rik is mijn naam