variance?

• popeji
      popeji
      Bronze
      gewoon ff een vraag. Is het uberbaupt mogelijk om winstgevend poker te spelen? Ik snap dat als je 95% vs 5% staat dat je tegenstander nog niet verloren heeft. Wat mij echter een beetje irriteert is dat telkens als het om een grote flop gaat ik naar de klote ga op 1 of andere suckout. Mijn bankroll gaat zo constant naar de 0 en het ziet er gewoon niet naar uit dat ik ooit een break kan catchen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of is dit alleen aan mij besteed?
  • 26 antwoorden
    • Gildo0
      Gildo0
      Bronze
      Bankrollmanagement is de remedie!
    • popeji
      popeji
      Bronze
      Ik speel al op de laagste limieten en dan limit holdem. Ik snap dat het callen en meegaan met mijn veelvuldige raises en dan uitsucken op de river op de lange duur tegen je zou moeten gaan werken. Wat ik alleen niet snap is hoe dit zo ongelofelijk vaak tegen mij kan gebeuren en dan vooral als het gaat om een grote pot.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je moet ook kunnen folden als je weet dat je beat bent obv...
    • popeji
      popeji
      Bronze
      Het grappige is dus dat ik constant voor sta tot de river en ik dus constant heb lopen raisen om een pot te bouwen aangezien ik wist dat ik voor stond. En als iemand dan tot de river mee gaat om zelfs zijn winner op de river te checken met een potten van 2$ op de 0.05/0.10 limit holdem tafel ga je niet folden lijkt me.
    • Ipponmaster
      Ipponmaster
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      je moet ook kunnen folden als je weet dat je beat bent obv...
      Doe eens lief :(
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      poker is rigged obv
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Op de river zijn potten nu eenmaal het grootst en bad beats onthoud je langer.
    • popeji
      popeji
      Bronze
      Dat soort alu hoedjes theorieen heb ik het lastig mee. Ik ga er van uit dat het niet rigged is, maar als je voor de zoveelste keer zo'n beat krijgt en dan voornamelijk als het gaat om grote potten dan is het of dat of ik ben gewoon unlucky of erg slecht in poker en zie ik het grotere geheel niet oid.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Wat speel je, popeji? Heb je al coachings gevolgd of strategieartikelen / video's bekeken? Die gaan meteen duidelijk maken of jouw stijl op de lange termijn winstgevend zal zijn, of dat je aanpassingen moet maken. Als beginner maak je immers vaak foutjes, waarvan je zelf niet weet dat je ze maakt.

Maar daarom bestaan wij ook! :) Je bent hier aan het juiste adres om jouw spel te verbeteren, wat het uiteindelijke doel moet zijn. Heel positief dat je raad/inlichtingen komt vragen op dit forum. Als je wat meer informatie geeft, dan tracht ik je een aantal passende video's / coachingsessies aan te raden!
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimPS
      Wat speel je, popeji? Heb je al coachings gevolgd of strategieartikelen / video's bekeken? Die gaan meteen duidelijk maken of jouw stijl op de lange termijn winstgevend zal zijn, of dat je aanpassingen moet maken. Als beginner maak je immers vaak foutjes, waarvan je zelf niet weet dat je ze maakt.

Maar daarom bestaan wij ook! :) Je bent hier aan het juiste adres om jouw spel te verbeteren, wat het uiteindelijke doel moet zijn. Heel positief dat je raad/inlichtingen komt vragen op dit forum. Als je wat meer informatie geeft, dan tracht ik je een aantal passende video's / coachingsessies aan te raden!
      echt een aanwinst
    • popeji
      popeji
      Bronze
      Ik zal eens een voorbeeld geven van deze middag, die ook meteen de oorzaak was van deze rant. Het ging om een full ring 0.05/0.10 limit cashgame. Ik zit op de CO krijg AJo twee plaatsen rechts van mij zit een prutser die chips loopt te spewen en die ik dus graag wil isoleren. Iederren fold, behalve de prutser en die raised, dus ik reraise hem om verder iedereen er uit te krijgen. Alleen de BB called mn raise en de pruster dus.
      FLop: 4d 4h Jc

BB checked, Prutser raised, ik reraise en de BB called, prutser reraised, ik call en BB ook.

turn: 2d

BB checked, prutser raised weer, ik reraise, BB reraised, prutser called en ik ook.

river: 7c

BB checked, prutser ook, ik raise, BB called, prutser fold.

en wat blijkt de BB heeft een full-house met zn 3e 7 op de river.

Dit soort dingen kan ik echt niet bij.
    • Shenno
      Shenno
      Bronze
      lol
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Natuurlijk altijd frustrerend zo'n dingen. Aangezien je cashgames speelt, raad ik je zeker de "crushing NL50" series aan van Hasenbraten. Die video's hebben mij in de beginfase echt enorm vooruit geholpen.

Hasenbraten - Crushing NL50

Je kunt alle video's met jouw huidige status bekijken, dus dat is mooi meegenomen! Ik zou zeggen: bekijk een aantal delen en dan praten we hier verder over jouw bevindingen en opmerkingen. Nadien zou ik je aanraden eens live mee te kijken met een coach. Waarom bijvoorbeeld eens niet meekijken met Yoshiwa? Zijn coachingeschema vind je hier:

Overzicht coachings Yoshiwa

Hij legt altijd alles op een heel heldere en duidelijke manier uit en gaat je zeker helpen in jouw ontwikkeling als pokerspeler.

Uiteraard zullen bad beats blijven voorkomen, dat hoort er jammer genoeg bij. Ik denk echter wel dat ze makkelijker verteerbaar zullen zijn, als je voorts winstgevend speelt.

Ik hoor je graag weer en ik hoop dat dit advies je vooruit helpt!
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Het moeilijke aan poker is om überhaupt te weten of je winnend speelt. De enige manier is om een groot volume te draaien, maar als je effectief een verliezende speler bent, betekent dat ook dat je op dat groot volume redelijk wat geld kwijt bent.
      Iedereen kan zien wanneer hij een bad beat heeft, maar je bad play is heel wat moeilijker te ontdekken, tenzij je bijleert en/of coaching krijgt. En het is de bad plays die het verschil maken tussen verliezend en winnend spelen.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Ik heb het ook wel... verlies de laatste dagen vaak KK tegen lager paartje of loop je net met AK tegen KK of AA aan... zuur maar hoort er bij.

Gelukkig speel ik wel winstgevend, maar zonder volume te draaien lukt het me niet (om beter om te gaan met bad-beats)
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Nja.... nu ik 5 van de 12 DON's verliest door KK te verliezen tegen 55,
      99 van K7OS,
      AQS tegen A9OS
      AK tegen A7
      QK tegen QJ
      77 tegen 33

tja...... :D God straft me voor het feit dat ik gister mijn BRM heb losgelaten :P
    • popeji
      popeji
      Bronze
      Dat is idd bale zeg met zulke handen. Ik herken dat wel een beetje uit de tijd dat ik op stars de DoN (die nieuwe versie daarvan) speelde, toen draaide ik op die manier ongeveer even. Hetgene wat mij een beetje irriteert is dat de statistieken niet kloppen en constant in mijn nadeel uitvallen, meer handen spelen zeggen sommige mensen dan. Maar hoe ga ik weten of dat nog om zal draaien en ik dus winstgevend ga spelen. Daarnaast heb ik wel betere dingen te doen op een dag dan een beetje even draaien en mijzelf op te zitten naaien over hoeveel geluk die andere mensen steeds hebben (Tilt).
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door popeji
      Dat is idd bale zeg met zulke handen. Ik herken dat wel een beetje uit de tijd dat ik op stars de DoN (die nieuwe versie daarvan) speelde, toen draaide ik op die manier ongeveer even. Hetgene wat mij een beetje irriteert is dat de statistieken niet kloppen en constant in mijn nadeel uitvallen, meer handen spelen zeggen sommige mensen dan. Maar hoe ga ik weten of dat nog om zal draaien en ik dus winstgevend ga spelen. Daarnaast heb ik wel betere dingen te doen op een dag dan een beetje even draaien en mijzelf op te zitten naaien over hoeveel geluk die andere mensen steeds hebben (Tilt).
      Idd.. ik ga nu nog een 2 uur sessie doen ik wil toch nog in de + eindigen.
      Net ff een AA tegen AQOS verloren tegen flush.. :facepalm: \

Edit.. en nu een Q73 Flop
      Ik heb Azen ga all in ... call door villain met 88.. jeetje mina wat is dit?
      + een paartje JJ tegen 10.

Nog eentje KJS tegen K8... :f_biggrin:

Ik laat mijn mindset niet verkloten vandaag :D

Alhoewel... ik word het wel een beetje zat ik ga mijn sessie afbreken. Mijn geduld heeft grenzen...

Nu weer KK tegen een verrekte mongool die met 10-8 offsuit all in durft.

Wat een idioten zeg op de low limits.

en weer een KQ tegen KJ
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Tja......
      Was ook zon lekkere dag :D

Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $14,06
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K:heart: , K:diamond:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,40, 2 folds, Hero raises to $1,20, 3 folds, MP1 calls $0,80.

Flop: ($2,55) J:heart: , 8:spade: , 5:spade: (2 players)
      MP1 bets $0,7, Hero raises to $2,40, MP1 calls $1,70.

Turn: ($7,35) 8:diamond: (2 players)
      MP1 bets $0,5, Hero raises to $6,40 (All-In), MP1 calls $5,90.

River: ($20,15) 7:spade: (2 players)

Final Pot: $20,15

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows een flush, koning high (Ks Ts)
      Hero shows (Kh Kd)

MP1 wins with een flush, koning high (Ks Ts)

En een cooler:

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $12,63
      Hero:
      $5,07

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with K:diamond: , K:club:
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0,10, MP1 folds, Hero raises to $0,30, 5 folds, UTG2 raises to $0,55, Hero raises to $1,30, UTG2 raises to $12,63 (All-In), Hero calls $3,77 (All-In), UTG2 gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($10,21) Q:diamond: , 3:club: , 2:diamond:
      Turn: ($10,21) J:club:
      River: ($10,21) 2:club: (2 players)

Final Pot: $10,21

UTG2 shows two pairs, azen and tweeën (Ah As)
      Hero shows (Kd Kc)

UTG2 wins with two pairs, azen and tweeën (Ah As)

En nog weer wat lekkers:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,68
      UTG1:
      $3,43
      CO:
      $5,03

Preflop: Hero is BB with K:diamond: , K:club:
      UTG1 calls $0,05, 4 folds, CO raises to $0,20, 2 folds, Hero raises to $0,60, UTG1 calls $0,55, CO calls $0,40.

Flop: ($1,82) 9:heart: , 9:diamond: , 3:diamond: (3 players)
      Hero bets $1,73, UTG1 calls $1,73, CO folds.

Turn: ($5,28) Q:diamond: (2 players)
      Hero bets $3,35 (All-In), UTG1 calls $1,10 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

River: ($7,48) 2:diamond: (2 players)

Final Pot: $7,48

UTG1 shows een flush, aas high (Ad Td)
      Hero shows (Kd Kc)

UTG1 wins with een flush, aas high (Ad Td)

En weer een :)

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $2
      Hero:
      $5,07

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , A:diamond:
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0,20, 2 folds, Hero raises to $0,55, 4 folds, UTG2 raises to $2,00 (All-In), Hero calls $1,45.

Flop: ($4,07) K:club: , 6:club: , 3:heart:
      Turn: ($4,07) T:club:
      River: ($4,07) 4:spade: (2 players)

Final Pot: $4,07

UTG2 shows three of a kind, koningen (Kh Kd)
      Hero shows (As Ad)

UTG2 wins with three of a kind, koningen (Kh Kd)

Ach ja nog maar eentje :D

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5
      UTG1:
      $4,89
      CO:
      $1,81

Preflop: Hero is BB with A:heart: , A:club:
      UTG1 calls $0,05, 4 folds, CO calls $0,05, 2 folds, Hero raises to $0,30, UTG1 calls $0,25, CO folds.

Flop: ($0,67) K:diamond: , 4:heart: , 3:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,35, UTG1 raises to $0,70, Hero raises to $1,70, UTG1 calls $1,00.

Turn: ($4,07) 9:spade: (2 players)
      Hero bets $2,9, UTG1 calls $2,89 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($9,85) K:spade: (2 players)

Final Pot: $9,85

UTG1 shows three of a kind, koningen (Kc Tc)
      Hero shows (Ah Ac)

UTG1 wins with three of a kind, koningen (Kc Tc)

Ja officieel je kan better AA en KK preflop folden valt geen eer meer op te behalen :coolface:
    • 1
    • 2