NL5 J10 suited, odds outs (implied odds)

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik ben vandaag bezig met de basic en bronze artikelen en naar aanleiding daarvan ben ik wat handen uit mijn database aan het bekijken en aan het kijken wat ik in situaties met draws wel of niet goed doe, als eerst het volgende handje:

Ik zit in de BU en iedereen fold naar mij toe, ik open 3BB.
      Ik krijg vervolgens een raise van een agressieve speler en besluit te callen. Waarom weet ik eigenlijk niet, normaal fold ik deze handen wel na een raise, maargoed, gaat het hier niet echt om.

Op de flop A73 met 2 suits, ik pik een flushdraw op. sb bet 0,60 cent in een pot van 0,96 cent, dus de pot is nu 1,56.

Ik moet dus 0,60 betalen om 1,56 te winnen, de pot odds zijn zo'n 2,6:1 (even uit mijn hoofd)
      Ik kan hier denk ik wel 9 zuivere outs voor mijn flushdraw rekenen dus dan moet ik minimaal 4:1 krijgen en dat krijg ik hier niet.

Heb net gelezen dat no limit vooral om de implied odds draait omdat in latere inzet ronden er natuurlijk nog veel geld in kan komen, dit is dan speculatief en hangt af van de situatie.

Ik moet zeggen dat ik de call gewoon maak omdat ik deze altijd had gemaakt zelf als hij groter als de pot had gebet misschien wel, duidelijk een leak want dit gaat me op de lange duur weer geld kosten. Goed die artikelen :f_cool:

Oke verder met de hand:

Als ik nu nadenk over implied odds en kijk hoe agressief deze speler preflop speelde en nu op de flop, ben ik er bijna zeker van dat als ik mijn flush hit op de turn ik zeker de 4:1 krijg hier, dus een call is goed, is dit juist? en natuurlijk met de juiste beredenering?
      Nu komt er een 10 op de flop die mij vervolgens naast mijn flushdraw nog een paartje geeft en nadat sb weer bet raise ik hier allin.

Ik denk dat deze allin hier een semi-bluff is en dat dat tegen deze speler goed is als ik zijn stats bekijk, het is een tight agressive speler waar een bluff denk ik tegen kan werken. Ik heb hier denk ik nog behoorlijk wat fold-equity en wanneer hij called nog behoorlijk wat outs om de hand toch nog te winnen.

Een call is hier denk ik op de lange termijn slecht doordat wanneer mijn flush niet aankomt ik moet folden en wanneer hij wel aankomt ik geen value meer uit deze flush ga halen, obv flush hier dan!

Graag veeeeeeeeeeel reacties, wil leren leren...... :f_cool:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $5,02
      Hero:
      $7,77

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with J:diamond: , T:diamond:
      5 folds, Hero raises to $0,15, SB raises to $0,45, BB folds, Hero calls $0,30.

Flop: ($0,95) A:heart: , 7:diamond: , 3:diamond: (2 players)
      SB bets $0,6, Hero calls $0,60.

Turn: ($2,15) T:heart: (2 players)
      SB bets $1,15, Hero raises to $4,30, SB calls $2,82 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($10,09) A:diamond: (2 players)

Final Pot: $10,09
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier komt de reactie :D .

Preflop kan je bijna altijd folden hoor, ik bedoel een fold is daar sowieso niet slecht en vaak zelfs goed. Het ding is dat zulke handen de beste zijn om te callen IP op een 3bet.
      Mijn vraag aan de coach: call je deze handen beter tegen een 2% 3better of een 12% 3better? Ik denk dat er wel positieve dingen zijn bij allebei...
      Een call is dus ook niet verkeerd volgens mij.

Op de flop krijg je inderdaad geen rechtstreekse odds maar je hebt zeker wel implied odds idd. Je redenering zit daar wel goed.

Op de turn bet hij nog een keer -> dus 2 barrels in een 3bet pot out of position. Ik zou hier nooit shoven hoor. Vaak heeft hij hier AK/AA/TT en AQ. En op NL5 fold dit niet... Hij is gewoon zo sterk en dus gaat de semi)bluff niet genoeg werken. Je kan zeker wel callen hoor. Hij bet vrij klein dus iets boven half pot dus als je daar je implied odds bijtelt is de call goed.

Stel dat hij na je call de river shovet op deze A :diamond: dan call je natuurlijk want hij heeft veel combo's AK en AQ in zijn range. Als hij de river checkt zou ik iets boven 1/2 pot betten. En hij er geen diamond komt zou ik gewoon niet bluffen en folden....
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Zijn turn bet geeft juist zwakte aan. Als hij een aas heeft zou hij meer betten voor bescherming tegen fd. Echter kun je toch beter callen omdat hij nog weinig geld over heeft, zal dus toch alles callen.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Vond ook dat zijn turn bet zwakte uitstraalde maar denk idd dat
      Een semi bluff hier niet op zijn plaats is gezien zijn stacksize!

En er zitten wel veel combos in zijn range hier na zijn 3bet een zijn spel op de turn en de river
      Dus....gwoon callen en op de river allin met een flush anders folden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      semibluf gaat uit van FE , en die heb je hier bijna niet :)
      gewoon callen en hitten ;)