NL5 910 suited op de BU (odds,outs)

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ook bij deze hand weer, ik wil kijken naar mijn beslissingen met suited cards en alle geleerde artikelen in de praktijk oefenen en graag veel feedback en op of aanmerkingen!!

In de volgende hand raist utg+1 3BB, mp1 called en ik call ook, mooie kaart voor deze positie met nog een caller. (?)

Op de flop een flushdraw voor mij met A 7 4. Check check en ik besluit te betten. Niet goed denk ik, Utg+1 heeft hier veel Ax handen in zijn raise en met een agression factor van 0,9 bet hij veel azen denk ik in een 3 way pot zelf niet uit maar gaat hier callen, daarnaast zit in mp1 een heel agressieve speler die wel eens een check-raise kan gaan spelen hier, waarop ik moet gaan folden, dus gewoon callen is hier de beste optie... (?)

As played:

Ik bet en Utg+1 called.
      Vervolgens de turn en Utg+1 checkt weer en ik check-behind, ik krijg hier een gratis kaart, dus deze check-behind is goed lijkt mij. Ik krijg deze speler niet snel van zijn hand aangezien hij mij heeft gecalled op de flop en ik de pot hier niet te groot wil maken met niets. (of is hier een second barrel meer op zijn plaats voor een semi-bluf?)
      Heb ik nog wel fold-equity tegen zo'n speler hier?

Op de river hit ik mijn flush en utg+1 bet hier, ik denk dat een bet van een speler met deze AF wel zegt dat hij hier een goeie hand heeft en ik naar zijn raise dan ook best een behoorlijke reraise kan maken, de minraise die ik hier maak is dan ook slecht denk ik....(?)

Ik kan hier denk ik tegen veel Ax handen, sets en 2 pairs veel value krijgen.

>>>>>>>>>>>>Check mijn Blog<<<<<<<<<<<<<<<

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG1:
      $5,02
      MP1:
      $4,34
      Hero:
      $5

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with T:diamond: , 9:diamond:
      UTG1 raises to $0,15, UTG2 folds, MP1 calls $0,15, 3 folds, Hero calls $0,15, 2 folds.

Flop: ($0,52) A:diamond: , 7:diamond: , 4:spade: (3 players)
      UTG1 checks, MP1 checks, Hero bets $0,4, UTG1 calls $0,40, MP1 folds.

Turn: ($1,32) J:club: (2 players)
      UTG1 checks, Hero checks.

River: ($1,32) 6:diamond: (2 players)
      UTG1 bets $0,63, Hero raises to $1,40, UTG1 calls $0,77.

Final Pot: $4,12
  • 5 antwoorden
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Mijn persoonlijke mening is dat ik de turn ook zou raisen en de river raise nog ietsjes groter zou maken.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop zou ik vaak gewoon folden maar het is alweer nipt. Callen kan nooit erg slecht zijn... Bij een 3e limper zou ik iig wel callen.

Op de flop is de bet vanzelfsprekend, dit kan je zelfs wat goedkoper maken voor jezelf want als ze niks hebben folden ze wss toch wel 3way. 30c is goed.

Op de turn zou ik inderdaad nog eens betten. Dit omdat hij zo een zwakke line aanneemt. Hij zal hier vaak pockets hebben tussen 99 en KK. Deze zal hij allemaal moeten folden. Stel dat het hand al volgt loopt: Jij zit in de SB en je donkt deze flop uit en UTG callt je -> Dan zou ik de turn niet 2nd barrelen omdat je weinig over zijn range weet en hij je looser kan gaan callen.

As played bet hij half pot wat er redelijk zwak uitziet en zeker niet na zijn line die hij nam. Dus ik zou ook niet te groot raisen... Nice sizing
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Preflop zou ik vaak gewoon folden maar het is alweer nipt. Callen kan nooit erg slecht zijn... Bij een 3e limper zou ik iig wel callen.

Op de flop is de bet vanzelfsprekend, dit kan je zelfs wat goedkoper maken voor jezelf want als ze niks hebben folden ze wss toch wel 3way. 30c is goed.

Op de turn zou ik inderdaad nog eens betten. Dit omdat hij zo een zwakke line aanneemt. Hij zal hier vaak pockets hebben tussen 99 en KK. Deze zal hij allemaal moeten folden. Stel dat het hand al volgt loopt: Jij zit in de SB en je donkt deze flop uit en UTG callt je -> Dan zou ik de turn niet 2nd barrelen omdat je weinig over zijn range weet en hij je looser kan gaan callen.

As played bet hij half pot wat er redelijk zwak uitziet en zeker niet na zijn line die hij nam. Dus ik zou ook niet te groot raisen... Nice sizing
      Duidelijk, dus hier altijd semi-bluffen op de turn, omdat je nog fold-equity hebt en de pot ook nu binnen kan halen, wanneer dit niet gebeurd heb je nog veel outs voor de river.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator

En hier sluit ik me deels bij aan...behalve:
      - preflop call ik ook wel
      - de turn bet ik niet. Farma heeft helemaal gelijk wat betreft de pockets en zo hoor, en tegen een normale speler bet ik hier zeker ook op de turn om die redenen. Maar ik zie nu dat deze speler 43 WTS heeft...en dat is huge. Je hebt hier m.a.w. bijna geen FE, dus ik zou hier dan gewoon voor de freecard gaan.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door darko163

En hier sluit ik me deels bij aan...behalve:
      - preflop call ik ook wel
      - de turn bet ik niet. Farma heeft helemaal gelijk wat betreft de pockets en zo hoor, en tegen een normale speler bet ik hier zeker ook op de turn om die redenen. Maar ik zie nu dat deze speler 43 WTS heeft...en dat is huge. Je hebt hier m.a.w. bijna geen FE, dus ik zou hier dan gewoon voor de freecard gaan.
      Kijk daar leer ik weer wat! Nooit naar WTS gekeken, ga hem gelijk in mijn HUD erbij zetten, zegt wel veel natuurlijk in zo'n situatie!

TOP!