10 man SNG: TT op BB na raise

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      NL Holdem $40(BB) Replayer Game#7308326984

SB ($1,880)
      Hero ($2,000)
      UTG ($4,280)
      UTG+1 ($1,920)
      UTG+2 ($2,140)
      MP1 ($1,860)
      MP2 ($2,140)
      CO ($1,840)
      BTN ($1,940)

Dealt to Hero T:diamond: T:spade:

fold, fold, fold, call, fold, fold, call, SB raises to $160, call, call, fold,

FLOP ($520) 9:spade: A:diamond: Q:heart:
      check, check, check,

TURN ($520) 9:spade: A:diamond: Q:heart: J:spade:
      SB bets $1,720, Hero folds, MP1 folds,

SB wins $520

Achteraf gezien denk ik dat het hier beter was om te folden. SB raist weinig handen, dus ik mag aannemen dat hij hier een goede hand heeft. Callen voor overpair value lijkt me een te risky play in deze fase van de SNG en een raise callen voor setvalue is ook niet echt voordelig. Mijn conclusie achteraf is dus fold, maar wellicht hebben jullie nog andere ideeen.
  • 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      SB raist weinig handen, dus ik mag aannemen dat hij hier een goede hand heeft. Callen voor overpair value lijkt me een te risky play in deze fase van de SNG en een raise callen voor setvalue is ook niet echt voordelig.

Ik zou hier ALTIJD callen. Fijn he? ;)

Ik call hier nl. OF voor overpair value, als tegenstander niet tight is en ik denk wel voor te liggen als ik overpair flop. Met een echt goede read kan ik hier zelfs preflop al reraisen, als ik denk dat villain echt heel loose is (30/30 ofzow).

Of voor setvalue, als villain tight raised, dan zijn 120 voor een pot van, als BU ook called, 280, met een stack van 2000, prima odds voor setvalue, helemaal als villain zo tight is dat hij hier de helft van de tijd jj+ heeft, en daar vaker dan niet op de flop mee failliet gaat. Ik call hier ook en speel postflop hetzelfde, nh.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Blij dat ik deze hand heb gepost, want was na het spelen ervan zeer zeker van een fold.... :D

De uitleg is wederom zeer duidelijk en ik ga voortaan in deze situatie gewoon weer callen. ;)