Ak in 4bet pot 22 dollar.

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      villain was obv fish en 3bet happy.

Ik overshove de flop omdat ik 2 overcards heb en gutshot, maar ik weet gwn niet of ik fe heb in deze spots. Maar ik kan hier toch moeilijk c/f spelen hoewel hij wss nooit zal bluffen, dus mss kan het toch?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Rusland666 (2,375)
      UTG+1 chikenbox (2,442)
      MP1 christof1111 (3,598)
      MP2 Bubzorist (3,278)
      MP3 DrPoita (2,591)
      CO Tonyseven (3,908)
      BTN 5typesofmeat (5,706)
      SB AY! ROCKABYE (2,707)
      BB Ja_Era_Meu (6,276)

Blinds: 25/50 Ante 10

Pre-Flop: (165, 9 players) christof1111 is MP1 A:heart: K:spade:
      2 folds, christof1111 raises to 150, Bubzorist raises to 425, 5 folds, christof1111 raises to 950, Bubzorist calls 525

Flop: 4:club: 10:spade: J:heart: (2,065, 2 players)
      christof1111 bets 2,638, Bubzorist calls 2,318

Turn: K:club: (7,021, 2 players)

River: 2:heart: (7,021, 2 players)

Final Pot: 7,021
      christof1111 shows
      A:heart: K:spade:
      Bubzorist shows
      10:diamond: J:diamond:

Bubzorist wins 6,701 (net +3,423)

christof1111 collects 320 (net -3,278)
  • 11 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Misschien kan je in het vervolg results beter weglaten want kan wel is invloed hebben op de reacties.

Zelf zou ik pre iets groter 3betten, 1050-1100ish , en postflop zou ik het ook niet weten dus dat wacht ik ook af.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Dit vereist een zo goed mogelijke beschrijving van villain voor een zo goed mogelijke beslissing.

Als je preflop 4bet dan zou ik het altijd wat groter maken.
      Ik denk zelf dat hij dan nog iets meer geneigd zal zijn om te crazy 5bet shippen omdat callen iets minder een optie lijkt.
      Iets groter will do the trick (1,111) en dat zal de enige flopbeslissing die je dan nog hebt, shove any flop, ook wat makkelijker makken.

Als je een K of een A flopt kan je wel nog wat anders doen natuurlijk, again detailed history met villain is nodig voor optimale beslissing.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Dit vereist een zo goed mogelijke beschrijving van villain voor een zo goed mogelijke beslissing.

Als je preflop 4bet dan zou ik het altijd wat groter maken.
      Ik denk zelf dat hij dan nog iets meer geneigd zal zijn om te crazy 5bet shippen omdat callen iets minder een optie lijkt.
      Iets groter will do the trick (1,111) en dat zal de enige flopbeslissing die je dan nog hebt, shove any flop, ook wat makkelijker makken.

Als je een K of een A flopt kan je wel nog wat anders doen natuurlijk, again detailed history met villain is nodig voor optimale beslissing.

mja ik wist dat villain gwn een spazzer was die heel erg veel 3 bet. Maar had niet veel handen op hem. Maar zag hem bijna elke hand 3betten en overagressief spelen.

Ik 4bet dus zo klein omdat ik hem idd wil inducen om te denken dat hij fe heeft en een 5bet shove me doet folden. Mr ik had idd niet gedacht aan het feit dat hij zou kunnen callen en dat ik dan een overshove moet maken.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik shove het hier gewoon pre in. Hij zal dit best vaak als weak zien en je vrij light opzoeke. Het is gewoon extreem lelijk als hij called.

Verder zie ik hem echt zijn 5-bet shove range nooit wijder zijn, dan zijn call range. In deze spot misschien zelfs kleiner, want je 4bet ziet er gewoon sterker uit, dan een shove
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Ik shove het hier gewoon pre in. Hij zal dit best vaak als weak zien en je vrij light opzoeke. Het is gewoon extreem lelijk als hij called.

Verder zie ik hem echt zijn 5-bet shove range nooit wijder zijn, dan zijn call range. In deze spot misschien zelfs kleiner, want je 4bet ziet er gewoon sterker uit, dan een shove
      Ja maar men punt is net dat ik een 5bet wil inducen. Als je gwn gaat shoven fold hij j10 swso(normaal gezien) en ik wil net dat hij met die crap zelf gaat shoven zodat ik hem kan callen.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Maar als je het zo klein maakt geef je heb de odds om te callen, TJs is een hand die behoorlijk goed flopt dus eigenlijk je eigen schuld. Ik zal het hier gewoon ~1300 maken en het er op any flop ingooien, nu overbet je de flop ook en dat hoef je dan niet. =)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Maar als je het zo klein maakt geef je heb de odds om te callen, TJs is een hand die behoorlijk goed flopt dus eigenlijk je eigen schuld. Ik zal het hier gewoon ~1300 maken en het er op any flop ingooien, nu overbet je de flop ook en dat hoef je dan niet. =)
      Dat vind ik echt een grappige post:) .
      Hier is hoe goed jou J10 het doet tegen men 4bet range in die situatie.

Equity   Winst   Split
      MP2    74.51%  74.31%   0.20% { QQ+, AKs, AKo }
      MP3    25.49%  25.29%   0.20% { JhTs }

Dus anytime mag je met j10 men 4bets callen:)

Je investeert gwn veel te veel van je stack om dit profitabel te maken.

Ik begrijp wel je punt dat ik ietsje groter had moeten 4betten.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Veel meer dan 25% equity heeft hij hier ook niet nodig hoor.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Als hij 5cards kan zien he. Bij die 25procent hoort dus

Q52J3 board, waar hij natuurlijk altijd op de flop al gefold heeft en ik zie hem nooit echt JTs ofzo shoven hoor en misschien ooit nog wel eens callen, als het fish is die denkt dat het pocket pair gaat zijn
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      eig moet jj ook in men range, maar dat scheelt niet zoveel in equity. Maar het probleem om daar 4bets te callen ligt er ook in dat er postflop geen ruimte meer is en dat hij niet wegkomt als hij j flopped en dat hij het er dus vaak slecht in zal krijgen of soms mss zelfs fout zal folden.

Komt er imo op neer dat deze call onmogelijk profitabel kan zijn in the longrun.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Tis maar een 22 dollar en het is een slechte speler Christof.
      Dan moet je 4bet sizing niet zo correct zijn omdat mensen je toch niet gaan exploiten.

Van die speler kan je verwachten dat hij
      * Te vaak gaat callen
      * Vaak gaat 5betshoven

Dat 2e wil je en dat zal hij denkik niet minder doen omdat je het wat groter maakt.
      Dat 1e is op zich ook geen ramp voor je maar als je het groter maakt is het minder profitable voor hem en kan je makkelijk de flop shoven. Callt hij wat minder is dat ook geen ramp, de preflop pot is ook al een mooie winst.

Ik blijf dus bij m'n mening.