QJo UTG vs. active player

• Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      3r op Pokerstars.fr

Villain die callt op de BTN is een 29/12 speler die redelijk wat callt. Ik zet hem op een draw. Wat about my line en betsizing en rivercall? River moet ik wel callen imo alhoewel die koning best in zijn range zit.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $800(BB) Poker Stars
      SB ($60,019)
      BB ($26,732)
      Hero ($22,366)
      UTG+1 ($13,756)
      UTG+2 ($7,379)
      MP1 ($23,227)
      MP2 ($18,532)
      CO ($59,983)
      BTN ($29,417)

Dealt to Hero Q:spade: J:club:

Hero raises to $1,699, fold, fold, fold, fold, fold, BTN calls $1,699, fold, BB calls $899

FLOP ($6,397) T:heart: 2:heart: Q:diamond:

BB checks, Hero bets $3,465, BTN calls $3,465, BB folds

TURN ($13,327) T:heart: 2:heart: Q:diamond: 6:spade:

Hero bets $5,555, BTN calls $5,555

RIVER ($24,437) T:heart: 2:heart: Q:diamond: 6:spade: K:diamond:

Hero checks, BTN bets $5,899, Hero calls $5,899
  • 7 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Flop wat groter betten in een multiway vind ik, met de draws enzo. Gewoon value halen. Kvind 3,980 wel leuk.

Waarom zet je hem op een draw? Denk je dat hij made hands dus altijd raist?
      Je hoeft mensen niet per se op 1 soort hande te zetten. Je kan ook denken: hij speelt zn draws en z'n Qx handen zo bv.

Als hij echt vaak callt dan kan je hier gewoon wel All In gaan voor value. Hij callt wel met 99-JJ en met draws idd.

Kzou turn wat kleiner betten dan (je relative sizing nu is goed, ik bedoel kleiner tov je flopbet) om zn draws er nog in te houden en dan gewoon de river shippen voor value.
      River checken vind ik jammer omdat hij dan zn mindere valuehanden waarschijnlijk behind checkt en ik denk ook niet dat hij vaak gaat bluffen met missed draws als hij nog zo weinig over heeft. Beter zelf betten dan voor value.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Flop wat groter betten in een multiway vind ik, met de draws enzo. Gewoon value halen. Kvind 3,980 wel leuk.

Waarom zet je hem op een draw? Denk je dat hij made hands dus altijd raist?
      Je hoeft mensen niet per se op 1 soort hande te zetten. Je kan ook denken: hij speelt zn draws en z'n Qx handen zo bv.

Als hij echt vaak callt dan kan je hier gewoon wel All In gaan voor value. Hij callt wel met 99-JJ en met draws idd.

Kzou turn wat kleiner betten dan (je relative sizing nu is goed, ik bedoel kleiner tov je flopbet) om zn draws er nog in te houden en dan gewoon de river shippen voor value.
      River checken vind ik jammer omdat hij dan zn mindere valuehanden waarschijnlijk behind checkt en ik denk ook niet dat hij vaak gaat bluffen met missed draws als hij nog zo weinig over heeft. Beter zelf betten dan voor value.
      Thanks voor je reactie.

En what about pot control op de turn? Ik geef hem dan in principe wel een free card als ie aan het drawen is, maar je hebt wel gelijk, hij kan ook prima de Q hebben...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ben ik de enige die dit preflop een fold vind? Ik raise hier veel liever 910s dan qj omdat je te vaak gecalled wordt door handen als QK AQ JJ en QQ soms.

ook gezien zen stacksize lijkt het me niet optimaal QJ te raisen omdat het moeilijk is om nog een top pair te gaan wegleggen omdat het mss niet goed is.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      ben ik de enige die dit preflop een fold vind? Ik raise hier veel liever 910s dan qj omdat je te vaak gecalled wordt door handen als QK AQ JJ en QQ soms.

ook gezien zen stacksize lijkt het me niet optimaal QJ te raisen omdat het moeilijk is om nog een top pair te gaan wegleggen omdat het mss niet goed is.
      Klopt, is ook wat voor te zeggen hoor, maar het gaat mij zoals ik in mijn eerste post ook vraag om de postflop actie.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Nvm
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      tja ik denk dat ik het niet eens ben met elias:) .

Ik zie gwn geen enkele hand die jij ng beat hebt op de turn.

elke Qx heeft je beat. en op de river heeft ong alles in zen range jou toch beat. Als hij vaak called complete hij daar een redelijk gedeelte van zen draws of hit hij tp.

Je beat op de river imo enkel een flushdraw als hij die al called op de turn, maar je zei dat hij graag stationed, dus lijkt me wel.

Dit gezegd zijnde vind ik cbet flop fine, C/C op de turn en C/F op de river.

Weet niet wat jullie ndaar van denken, maar lijkt me optimaler.

En nogmaals, fold dit pre, dan kom je gwn niet in deze kutspot:D
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Dit is inderdaad een fold preflop. Daar had ik even niet op gelet.
      Het is echter niet daardoor dat je hier in zo'n spot komt.
      QJs en AQo zijn hier prima om te openen en dan zit je ongeveer in dezelfde situatie.

Ik denk dat hij hier heel vaak zou raisen op de flop als hij een beter hand heeft.
      Ik denk dat je echt nog goed doet tegen z'n turn range en daarom echt moet valuebetten. Opnieuw denk ik dat als hij daar gewoon callt de kans op een strong made hand gewoon nog een pak kleiner word.

Op de river haal je misschien niet veel value meer uit slechtere handen, maar je kan ook nooit meer check/folden.
      Gezien elke betere hand de river wel zal shoven kan je beter zelf shoven in de hoop dat hij met slechtere handen nog kan callen.