Anna helpt je verder ...

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Gødverdømme zeg! Nu snap ik waarom er mensen zijn die de Ikea van de aardbodem willen vagen. Wat een heibel om een lamp.

Onlangs heb ik dus mijn nieuwe pokerhol ingericht. Ik heb o.a. een bureaulamp van Ikea aangeschaft. Helaas is mijn autistische brein erg gevoelig voor binnensnerpende achtergrondgeluidjes zoals het zoemen van adapters. Op de verpakking stond ook nergens vermeld: 'Dit product is auti-proof' (zoals bijv. klokken zonder secondewijzer) ... dus ik dacht al: 'Het zal wel weer rommel zijn.'

Inderdæd; rommel. Nu wil ik dus weten waarom dat ding zo irritant zoemt en of dat alleen bij mijn lamp is of bij alle lampen. Misschien is ie wel gevallen tijdens transport? Ik weet het niet, dus ik vraag het gewøøn aan de Ikea.

Surft naar Ikea.nl
      Eenmaal op de site, blijkt men vragen te kunnen stellen aan Anna, een computergestuurde softwaresnol met een vocabulaire van een Dick Bruna boekje en het IQ van een Eland.

Je zei: Hoi Anna. Waarom zoemt mijn lamp?

Anna zei: Er zijn verschillende lamp beschikbaar in onze catalogus. Om je zoekopdracht te verfijnen selecteer een specifieke categorie in de lijst in het scherm onder me.

Was dit antwoord nuttig? ... NEE!

Je zei: Dat bedoel ik niet Anna. Maar ik vraag het gewoon nogmaals; waarom zoemt mijn Global Bureaulamp Artikelnummer: 500.185.59

Anna zei: Ik heb veel moeite om meerdere lange zinnen te beantwoorden. Mijn collega's van de chat service zijn daar beter in. Wil je met één van hen spreken?

(Nergens kan ik 'ja' invullen voor het spreken met de chat service. Dan typ ik het maar naar Anna.)

Je zei: Ja

Anna zei: Dat is dan in orde. Heb je nog meer vragen over IKEA?

(Nergens geen chatcollega van Anna te bekennen. Erg vreemd. Laat ik dan maar eens ouderwets telefoneren.)

Tuut-tuut ... Dit informatienummer kost vijftien eurocent per minuut ... daarnaast worden er kosten gerekend voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Eerst krijg ik een ellenlang betoog over een kinderzitje dat gevaarlijk blijkt voor kinderen en of ik die dan terug wil brengen naar Ikea mocht ik er zo een in huis hebben. (Heb ik niet!)

Dan mag ik eindelijk de vestiging inspreken. (Om u beter van dienst te zijn.)

Spreek na de piep duidelijk de naam in van de vestiging ... Piep!

-Eindhoven

Onze computer heeft de naam niet herkend. Spreekt u nogmaals de vestiging in ... Piep!

-Eindhoven/Son

Onze computer heeft de naam niet herkend. Spreekt u nogmaals de vestiging in ... Piep!

-Eindhoven/Son/Ekkersrijt ... Die winkel met die nieuwe parkeergarage, die jullie nog steeds aan het verbouwen zijn. Waar vorig jaar nog een vuilnisbak ontplofte, DAAR!

-Aaaaargh! 51.4985 graden noorderbreedte en 5.4715 graden oosterlengte ... DAAR!

U wordt nu doorverbonden met onze vestiging in Barendrecht.

Aaaargh! Mamma knulla! Fitta Vriden! IK WIL GEWOON WETEN WAAROM MIJN LAMP ZOEMT EN OF DAAR GARANTIE OP ZIT ZODAT IK NIET VOOR BJÖRN LUL NAAR EINDHOVEN HOEF!

Ik ben helemaal klaar met zoemende lampen en geperste zaagselplaten. Ik ga grinden voor een massief eikenhouten Louis Quinze dressoir en dan zet ik daar gewoon een stille, antieke olielamp op. Eerst nog ff een goeie brandverzekering afsluiten want volgens de polis blijk ik niet verzekerd voor brand en bomaanslagen....
  • 2 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Sorry, ik heb veel moete met heb begrijpen van meerdere lange zinnen. Mijn collega's, de mods, zijn daar beter in. Wil je met een van hen spreken?
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Ohhhhhhh...

Daar ging dit nummer dus over:

Ook echt humor dat je nog probeert te chatten met die computer.

En die spraakherkenningssoftwarepleuriszooi als je een bedrijf belt erger ik me ook kapot aan. Gek genoeg verstaan ze mij wel altijd, maar het blijft irritant omdat ik het echt awkward vind om tegen een computer te lullen.