Limiet omhoog of toch maar niet?

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Dag mede pokerstrategen,

Op dit moment is mijn BR $35... onlangs heb ik $30 uitgecashed bij Everest Poker.

Ik speel de DON's 0,55 cent ruim winstgevend en heb over ongeveer 1000 toernooien wel het gevoel dat ik de limiet zeker aan kan.

Daarom heb ik wat gisteren 5 shotjes genomen naar de volgende DON limiet 3,30. Redelijk tight gespeeld, erin gekletst met de goede handen en 4 van de 5 toernooien ITM geëindigd.

Vandaag had ik zoiets van: ja, leuk dat ik gisteren goed gerunned heb, maar was het wel verstandig om een relatief groot percentage van mijn BR te riskeren?

Ook al lijkt het niveau me nog niet erg hoog op de 3,30... vraag ik me af of en wanneer ik de overstap moet maken. Ik zelf heb zoiets van: bij een BR van $75 shotjes nemen en eventueel <50$ weer terugzakken in de limiet.

Wat vinden jullie hiervan... ik vraag het temeer omdat HelemaalNicks, die ik toch wel hoog heb zitten, heeft gezegd dat de DON op de hogere limieten moeilijk winstgevend te spelen is, of geldt dat op de 3,30 nog niet?
  • 16 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      3,30 is geen hoge limiet ;) Prima te beaten, ik heb ze tot de ongeveer $20 gespeeld ongeveer, easy game maar wel dodelijk saai.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb zelf in verleden ook DOn gespeeld en ik hield 50 BI aan als BRM en dat lijkt me geen overbodige luxe. Je hebt nu erg groot risico genomen en dat pakte keer goed uit.

Qua beaten van DON's ik heb de $5 nog wel gebeat maar daarna is het erg lastig.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Everest is vrij fishy hoor. Maar ik zou wel 50BI laten staan voor limiet onder de limiet die je wilt shotten, rest kun je dan shotten.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Vanmiddag ff weer paar potjes proberen, kijken hoe het zal gaan..
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Je vraagt naar de jou inmiddels toch wel bekende weg?

BRM!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Vanmiddag ff weer paar potjes proberen, kijken hoe het zal gaan..
      In b4 flinke knal aan je BR :facepalm: .
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Hmmm ja ....ik probeer BRM ook wel te hanteren, maar soms wil ik gewoon ff wat extra spanning, waardoor je weer extra geconcentreerd speelt...
      dat mis ik op de 50 cent nu ik een leuk bedrag bij elkaar heb gesprokkeld.

Denk dat het goed is om even een weekje te stoppen, de discipline is op dit moment ver te zoeken.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Hmmm ja ....ik probeer BRM ook wel te hanteren, maar soms wil ik gewoon ff wat extra spanning, waardoor je weer extra geconcentreerd speelt...
      dat mis ik op de 50 cent nu ik een leuk bedrag bij elkaar heb gesprokkeld.

Denk dat het goed is om even een weekje te stoppen, de discipline is op dit moment ver te zoeken.
      amen.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Of ga een minder saai format spelen ;)
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      +12947234891273891267342341278936432893462
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Angstzweet
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      +12947234891273891267342341278936432893462
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oke, probleem is dat ik vind dat ik het relatief makkelijk ITM te komen is. Ik weet niet hoe dat zit bij andere vormen. SH 6 personen vind ik ook wel leuk in Turbo variant. FR heb ik weinig ervaring mee ...
    • alcoatjez
      alcoatjez
      Silver
      Lees hieronder wat slecht BRM voor de DONs op Everest is:

Ik had een kleine 2 jaar geleden $100 op Everest. Omhoog gedonkt in 1,5 jaar met de DONs (max $15) tot $400. Daarna alles verloren met dezelfde games tot ik $1,50 over had.

Ik vertik het om te storten, dus met wat kleine potjes weer omhoog gespeeld. Vanaf $5,50 heb ik elke keer 10 buy-ins aangehouden voor de DONs. Zit nu na een paar maanden op $125 en speel de $8 DONs.

Ik was eigenlijk van plan om bij $150 weer naar de $15 DONs te gaan.
      Ik studeer (voor poker) inmiddels wel enkele uren per week en kom er achter dat ik erg veel dingen fout doe. Ik moet wel zorgen dat ik genoeg bijleer, omdat het niveau nu wel omhoog gaat.

Heb ik nu echt geluk gehad en moet ik echt 50 buy-ins aanhouden? Ik heb tot nu toe nooit een swing van meer dan 5 buy-ins gehad.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door alcoatjezVanaf $5,50 heb ik elke keer 10 buy-ins aangehouden voor de DONs. Zit nu na een paar maanden op $125 en speel de $8 DONs.
      ...
      Heb ik nu echt geluk gehad en moet ik echt 50 buy-ins aanhouden? Ik heb tot nu toe nooit een swing van meer dan 5 buy-ins gehad.
      10 BIs is echt wel veel te weinig want je zal constant aan het up- en downmoven zijn en uiteindelijk nauwelijks vooruitgang boeken. Als je nog nooit 5 BIs gezakt bent, dan heb je volgens mij nog bijna niets van volume gedraaid.

Overigens heeft een stabiele BRM een verschillende grens (in aantal BI) om een bepaald niveau te beginnen en om terug te downmoven. Gewoon zeggen dat je 50 BIs moet hebben heeft weinig zin. Want als je dan bvb $400 hebt om dan de $8's te spelen, zorgt 1 enkele verliespartij er alweer voor dat je geen 50 BIs meer hebt.
      Je kan dan beter zeggen dat je bvb begint als je 50 BIs hebt, en je terug zakt als het gedaald is tot bvb 35 BIs.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Klopt... maar ik ga het met 25 BI straks proberen.
      Dan omlaag indien 15 BI resteren.... lijkt me prima (agressief BRM)
    • alcoatjez
      alcoatjez
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      10 BIs is echt wel veel te weinig want je zal constant aan het up- en downmoven zijn en uiteindelijk nauwelijks vooruitgang boeken. Als je nog nooit 5 BIs gezakt bent, dan heb je volgens mij nog bijna niets van volume gedraaid.

Overigens heeft een stabiele BRM een verschillende grens (in aantal BI) om een bepaald niveau te beginnen en om terug te downmoven. Gewoon zeggen dat je 50 BIs moet hebben heeft weinig zin. Want als je dan bvb $400 hebt om dan de $8's te spelen, zorgt 1 enkele verliespartij er alweer voor dat je geen 50 BIs meer hebt.
      Je kan dan beter zeggen dat je bvb begint als je 50 BIs hebt, en je terug zakt als het gedaald is tot bvb 35 BIs.
      Bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik inderdaad weinig volume draai. Ik heb wel elke keer strak aangehouden dat ik 10BI moest hebben, bij 9,7BI was het al een stap terug.

Ik ga er eens goed over nadenken wat ik het beste kan spelen met mijn huidige bankroll.