NL5 99 na een raise

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik heb hier 99 in MP3 en call een raise van MP2, standaard call lijkt mij, call20 rule.

Op de flop hit ik mijn set en het board is bijzonder drawheavy.

Villian bet en ik besluit hem hier te minraisen, mijn gedachte toen ik hem speelde was, ik doe net of ik bluff, zodat hij mij hier weer gaat raisen.
      Slaat natuurlijk nergens op, als hij hier een flushdraw heeft en ik minraise hem, dan geef ik hem de odds om hier te callen, ook met een eventueel pocket pair als 66,88 geef ik hier odds om te drawen naar een straight, niet de beste move zie ik nu, klopt?

Vervolgens word ik gereraised en ik zet hem allin, dit is standaard lijkt mij, een call is hier niet meer aan de orde gezien het board, hier moet het erin.

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $3,79
      Hero:
      $6,19
      CO:
      $2,07

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 9:heart: , 9:diamond:
      2 folds, MP2 raises to $0,15, Hero calls $0,15, CO calls $0,15, 3 folds.

Flop: ($0,52) 9:spade: , 7:diamond: , 5:spade: (3 players)
      MP2 bets $0,4, Hero raises to $0,80, CO folds, MP2 raises to $1,50, Hero raises to $3,70, MP2 calls $2,14 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Turn: ($7,80) 4:club:
      River: ($7,80) 3:heart: (2 players)

Final Pot: $7,80
  • 5 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      op deze flop kan je duidelijk niet minraisen. board is veel te drawheavy, dus je geeft villian veel te mooie odds, mocht hij eventueel aan het drawen zijn.. ik raise hier zelf naar 1,40$ gezien het drawheavy board. na een eventuele reraise van villian schuif ik het er hier uiteraard in.

dat villian hier vervolgens weer minraised na jou raise, geeft vaak wel aan dat hij ook een sterke hand heeft, waarmee hij geld in de pot wil krijgen. hij kan dit doen met een overpair, setjes, maar ook met suited connectors met 2 overcards (qj, kq e.d) en daar lig je allemaal dik op voor, dus shove is prima!

OFF-TOPIC: gaat het na de coachings en het lezen van de artikelen inmiddels al wat beter? heeft je bankroll inmiddels al een positieve boost gekregen? succes!
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      op deze flop kan je duidelijk niet minraisen. board is veel te drawheavy, dus je geeft villian veel te mooie odds, mocht hij eventueel aan het drawen zijn.. ik raise hier zelf naar 1,40$ gezien het drawheavy board. na een eventuele reraise van villian schuif ik het er hier uiteraard in.

dat villian hier vervolgens weer minraised na jou raise, geeft vaak wel aan dat hij ook een sterke hand heeft, waarmee hij geld in de pot wil krijgen. hij kan dit doen met een overpair, setjes, maar ook met suited connectors met 2 overcards (qj, kq e.d) en daar lig je allemaal dik op voor, dus shove is prima!

OFF-TOPIC: gaat het na de coachings en het lezen van de artikelen inmiddels al wat beter? heeft je bankroll inmiddels al een positieve boost gekregen? succes!
      Dit is mijn blog die ik een aantal keren per dag update, staat alles in!

Maar om toch ook even gewoon antwoord te geven, ik ben veel aan het leren en nu ook de sectie psychologie & didactiek gevonden, hier ga ik nu induiken en yes mijn bankroll is nu 230, dus 30 dollar geplust op 5Nl.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze

+1, slechte move die min raise of flop. Maar uit interesse, werkt dat dikwijls, zo min raisen waardoor villain denkt dat het een bluf is?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef

+1, slechte move die min raise of flop. Maar uit interesse, werkt dat dikwijls, zo min raisen waardoor villain denkt dat het een bluf is?
      Je hebt helemaal gelijk, want een minraise werkt nooit eigenijk, of je moet tegen een zeer agressieve tegenstander zitten die je hier dan altijd gaat reraisen, maar dan moet je wel een read op hem hebben en zeker weten dat hij dit doet met zo'n drawheavy board, in het algemeen is het dus beter om hier gewoon een grote raise te maken!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      wet board == groot raisen , dry board is callen vaak gewoon best :)
      minraisen is slecht omwille van je eigen analyse uiteraard ;)