NL2 pocket 77, shortstacked maniac went allin

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      De volgende speler op de button is compleet gestoord en speelt tot nu toe alle handen en gooit zijn handen steeds allin, ik zit achter hem in SB en heb alleen BB nog achter mij zitten.

Ik call de maniac met mijn 77 wat denk ik wel goed is, aangezien hij hier alles wel kan hebben en ik dan gewoon voorsta op hem.
      Nu heb ik de BB achter mij zitten en die gaat allin, ik moet hier nog 60 cent betalen in een pot van 3 dollar, obv call dus.
      Maargoed, had ik beter zelf allin kunnen gaan, aangezien ik hem natuurlijk toch niet meer weg kan leggen wanneer BB achter mij allin gaat en door zelf allin te gaan hem misschien nog wat kaarten kan laten folden die beter zijn als de mijne?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,01
      UTG:
      $1,73
      BU:
      $1,12

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 7:heart: , 7:spade:
      UTG raises to $0,06, 6 folds, BU raises to $1,12 (All-In), Hero calls $1,11, BB folds, UTG raises to $1,73 (All-In), Hero calls $0,61.

Flop: ($4,60) K:spade: , T:club: , 2:heart:
      Turn: ($4,60) 6:diamond:
      River: ($4,60) 4:diamond: (3 players)

Final Pot: $4,60
  • 2 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      he rik! als je hier uberhaupt al callt, dan moet je sowieso overshoven na de allin van de BU. je wilt hem hier isoleren, dus door te shoven creeer je net wat meer fold equity tegenover UTG..

UTG speelt 22/13 en is dus vrij loose preflop. anderzijds, hij opent hier vanuit utg, dus ik zet hem hier vaak wel op een redelijk sterke hand als Ax , PP e.d. door te overshoven laat je wellicht wel eerder Ax handjes folden. premium pockets zal hij hier imo niet zo snel folden, omdat hij ook weet dat de BU een maniac is en jij hem graag isoleert, zonder dat je perse een monster hebt..

als BU hier any 2 allin gaat, moet je met 7-7 denk ik wel allin pf, maar ik vind het nooit echt lekker om zo'n move te maken, omdat je bijvoorbeeld tegen 2 overcards maar iets meer dan 50% hebt pf. met de gedachte dat utg eveneens zou kunnen callen, wordt dit alleen maar lastiger.. de move is dus wel vrij variance gevoelig.

as played ga je hier nooit meer folden, gezien de potodds idd!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      vind het een fold , tegen hun gecombineerde ranges doe je het kut :)
      Tegen die gek ga je gewoon al vaak flippen , omdat hij vaak 2 random overcards zal hebben , en dan heb je nog die utg range