1$ SNG 3/10 10 BB over toch folden?

• visualbob
      visualbob
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PKR
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      STT # 24833509

Stacks:
      visualbob (BTN) (2,686)
      SB (6,272)
      BB (6,042)

Blinds: 125/250

Pre-Flop: (375, 3 players) visualbob is BTN Q:spade: A:heart:
      visualbob raises to 500, SB folds, BB goes all-in 6,042, visualbob goes all-in 2,186

Ik ben tight aan het spelen, maar de blinds beginnen zwaar door te wegen,
      krijg een A Q, BB fold iedere keer dat ik all-in ga, en heb meer chips nodig in de pot,
      dus doe een minimumbet. BB gaat all-in, op zich ben ik er wel van overtuigd dat BB iets van kaarten in zijn hand heeft,
      maar betwijfel dat ik nog een betere kans krijg.

Moet ik deze hand spelen, of folden?

Resultaat:

Flop: 10:heart: 9:club: A:diamond: (8,853, 2 players, 2 all-in)

Turn: 10:spade: (8,853, 2 players, 2 all-in)

River: Q:heart: (8,853, 2 players, 2 all-in)
  • 10 antwoorden
    • KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      preflop shoven. As played easy call. Je kan AQ 3-way met 10BB niet meer wegleggen.

edit: als je hier tegen een betere hand aanloopt heb je gewoon pech gehad. Je kan niet meer wachten op handen als AK/AA/KK/QQ ...
      Sterker zelfs, je moet hier met elke hand dat een beetje equity heeft shoven imo.
      dan heb ik het over suited connectors, court cards, elke aas, alle pp.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Easy inderdaad. Wat wil je dan? Folden? Over twee handen heb je dan nog 6,5 BB. AQ is een monster 3handed en je moet 8 investeren om 20 te winnen, die equity heb je enkel niet tegen AK en QQ+ denk ik (zit niet achter pc) en hij kan dit met veel meer doen voor value, het kan bovendien ook rebluf zijn.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KoningAlbert
      preflop shoven. As played easy call. Je kan AQ 3-way met 10BB niet meer wegleggen.

edit: als je hier tegen een betere hand aanloopt heb je gewoon pech gehad. Je kan niet meer wachten op handen als AK/AA/KK/QQ ...
      Sterker zelfs, je moet hier met elke hand dat een beetje equity heeft shoven imo.
      dan heb ik het over suited connectors, court cards, elke aas, alle pp.
      minraise: i like, geef hen maar de kans om met hun QJ te denken dat ze fe hebben en erover te shoven. Handen waar ik geen call of shove wil ga ik zelf shoven met die stack. Zo kunnen ze niet meer proberen te bluffen.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ik vind dat je deze hand goed gespeeld hebt ;) AQ is heel sterk en daarmee kan je wil minraisen in de hoop dat iemand over je heen shovet zoals gebeurt. Iets slechtere handen zou ik wel in een keer all in gaan omdat je dan vaker folds zult krijgen.
    • KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      Ik heb mijn bedenkingen met wat je zegt Bill. Op zulke stakes zie ik ze evenveel erover shoven als ik ze zie flatcallen. Wat doe je dan wanneer je de flop mist? cbetten is geen optie, wil je dan sowieso shoven als je niet gehit hebt?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik heb mijn bedenkingen met wat je zegt Bill. Op zulke stakes zie ik ze evenveel erover shoven als ik ze zie flatcallen. Wat doe je dan wanneer je de flop mist? cbetten is geen optie, wil je dan sowieso shoven als je niet gehit hebt?
      Obv:) als ik daar minraise en krijg een call fold ik men hand prob nooit post flop.

Laat ze maar callen met slechter, heb ik geen problemen mee.
    • KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      stel ze donkshoven op de flop en je hebt gemist... nog steeds een instacall? Ik verkies zulke spots te vermijden. Ik denk dat ze op een shove soms ook nog wel callen met QJs en KQ, KJ handen...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      stel ze donkshoven op de flop en je hebt gemist... nog steeds een instacall? Ik verkies zulke spots te vermijden. Ik denk dat ze op een shove soms ook nog wel callen met QJs en KQ, KJ handen...
      KQ en KJ is daar imo een obv call zelfs vr de blinds.

Ja zeker een donkshove zou ik callen, zijn mss wel situaties dat ik ng opgeef, maar zijn heel weinig in ieder geval. Mr weet niet of de dingen die ik zeg wel kunnen in een sng.
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      buiten in bubblesituaties is aqo met een efectieve stack van 10 11 blinds altijd een no brainer go broke preflop imo!

Maar zoals gespeeld is het ook goed. Natuurlijk niet gaan minraisen als je niet van plan bent om go broke any flop. Minraise = verborgen all in. Het is in feite een all in zonder dat de tegenstander beseft dat je all in bent om niet alleen gecallt of ge-3-bet te worden door beter.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      interessante discussie hier over minraisen of shoven.

in een situatie als deze, waar je BF redelijk laag is, doordat je veruit de shortste stack bent zou ik niet risicomijdend gaan spelen maar voor de beste chipEV beslissing. Hier is je hand zo sterk 3way dat ik ook voor een raise zou gaan, omdat je hier gwn actie van mindere handen wilt uitlokken. Of dat nou in de vorm van een resteal of een call is maakt opzich niet zo veel uit. Je hebt chips nodig, dus mindere handen in hun range zou ons veel op kunnen leveren.

Het zou anders zijn als je BF hoog was, waardoor je bij dit soort situaties juist wat meer Fold Equity wilt hebben. Maar dat is hier niet het geval.

Wat er postflop moet gebeuren ligt ook weer een beetje aan floptextuur en spelersoort, maar er zijn voor mij ook weinig flops waar ik ga folden tegen een donkbet, omdat je op de meeste flops gewoon of de beste hand hebt, of nog drawt naar 25%. Donkshippen wordt overigens erg vaak gedaan door draws, waar wij met onze hand vaak zelfs tegen flippen.

Ik ga hier dus ook voor een minraise